Bluescreens och allmänna problem med ASUS 580 DCU II

Permalänk
Medlem

Bluescreens och allmänna problem med ASUS 580 DCU II

Tja inet!

Nu e de såhär va att jag köte ett GF 580 DCU II Utav er för drygt två månader sen o den har inte annat än krånglat, vad ska man ta sig till?

En screen utav vad som händer.

Får även bluescreen lite då o då, har testat o instalera om driversena o dom bråkar ännu värre nu.

Tack på förhand

Frustrerad Arpo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arpo:

Tja inet!

Nu e de såhär va att jag köte ett GF 580 DCU II Utav er för drygt två månader sen o den har inte annat än krånglat, vad ska man ta sig till?

En screen utav vad som händer.

http://cdn.imghack.se/images/2a58507e67346cb0c0464081fc94e895...

Får även bluescreen lite då o då, har testat o instalera om driversena o dom bråkar ännu värre nu.

Tack på förhand

Frustrerad Arpo

Testat att göra en driversweap o installerat om drivrutinerna?

Visa signatur

AMD PhenomII X6 1090T | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 4gb | ASUS GTX570 1280Mb | OCZ SSD Agility 3 120Gb + Samsung 1Tb | Fractal Design Define R3 | Antec VP550P

Permalänk
Medlem
Skrivet av JejDee:

Testat att göra en driversweap o installerat om drivrutinerna?

Detta redan gjort, måste säga att det blev nog inte så mycke bättre, har haft ett par crashes efter det också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arpo:

Detta redan gjort, måste säga att det blev nog inte så mycke bättre, har haft ett par crashes efter det också

Har ett likadant kort, dock inte av Inet, men liten undran, när händer det, är det när du spelar?, surfar?, kör 3d-program?

Edit: Vad har du för nätagg?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Har ett likadant kort, dock inte av Inet, men liten undran, när händer det, är det när du spelar?, surfar?, kör 3d-program?

Edit: Vad har du för nätagg?

Har wow igång o typ sätter på en flashfilm eller nått sånt, då blinkar det xD

Men nu va de ett tag sen det blinkade så det kanske fungerar nu.

Sitter med ett Corsair AX750 i datorn.

Edit: Precis när jag skulle scrolla i tråden så blinkade det till igen... så det e skit irriterande -.-'

Ja nu blinkar det ju nästan varje gång jag scrollar i en tråd.

Permalänk
Medlem

Fick precis svar från asus.

Dear Valued Customer,
Thank you for contacting ASUS Customer Service.

Your GPU could be faulty, please contact your retailer for warranty repair/replacement.

For additional help, check our Troubleshooting & FAQ for ASUS products:
Troubleshooting - http://support.asus.com/troubleshooting/troubleshooting.aspx?...
FAQ - http://support.asus.com/faq/faq.aspx?SLanguage=en-us

Så nu till den delen då, hur ska jag göra inet?

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg flyttade till egen tråd*

Eftersom butiksforumet inte får användas för enskilda supportärenden och att du verkade få rätt bra hjälp av medlemmarna så flyttar jag tråden hit. Hoppas att du finner en lösning på problemet!

Permalänk
Medlem

Ser ut som om de e inet nästa för min del, sitter bara och väntar på att dom ska svara på mailet om vad jag ska göra... VILL INTE VARA UTAN DATORN...

Permalänk
Medlem

Måste in med hela datorn till inet... :'(