Laptop med quadcore och Nvidia GTX-kort för under 10 000 SEK?

Permalänk

Laptop med quadcore och Nvidia GTX-kort för under 10 000 SEK?

"Ämnesraden säger allt", som det brukar heta. Min laptop är i behov av en ersättare. Då Nvidias GTX-kort är bra mycket mer kraftfulla än GT-korten undrar jag kort om det överhuvudtaget finns laptops att köpa (nya, ej begagnade) som har just GTX-kort i kombination med en quadcore-processor på minst 2,0 GHz?

Visa signatur

load "$",8 : list

Permalänk
Medlem

Har Intel Core i7 2630QM och ett GeForce GTX 460M i min och klarar alla spel jag provat hittills. Har inte provat några av dom mest krävande än men den ska klara det, har sett en massa videos på YouTube. Finns på prisjakt.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Skrivet av Eronki:

Har Intel Core i7 2630QM och ett GeForce GTX 460M i min och klarar alla spel jag provat hittills. Har inte provat några av dom mest krävande än men den ska klara det, har sett en massa videos på YouTube. Finns på prisjakt.

Tack för ditt svar, Eronki. Just nu ser det ut som att Asus säljer ett par olika quadcore-modeller med GTX-grafikkort som med nöd och näppe klarar sig under 10k-SEK-gränsen. Dessvärre är den enda återförsäljare som erbjuder datorn till det priset ett företag jag aldrig hört talas om ("Alina Systems"), så det är kanske värt att invänta att någon av de större drakarna skall lägga sig på samma prisnivå. Uppenbarligen går det ju att sälja de här datorerna för under 10 kkr med vinst.

Visa signatur

load "$",8 : list

Permalänk
Medlem

Alina kan du lita på. Vet flera stycken som beställt därifrån och har aldrig hört något negativt så det är bara att beställa

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk

Alina äger!!! Jag föredrar Alina framför inet + de har bra priser!

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Har aldrig handlat på Alina, men har hört mycket positivt om dom, inget negativt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perixon:

"Ämnesraden säger allt", som det brukar heta. Min laptop är i behov av en ersättare. Då Nvidias GTX-kort är bra mycket mer kraftfulla än GT-korten undrar jag kort om det överhuvudtaget finns laptops att köpa (nya, ej begagnade) som har just GTX-kort i kombination med en quadcore-processor på minst 2,0 GHz?

Vill du har mkt bang for the buck kan jag reka denna dator ..

http://cdon.se/hemelektronik/msi_gt780r_intel_i7-2630qm_8gb_1...

10191:- med swecs rabattkod.. (ange rabattkod "SWECNOV" i kassan) fraktfritt också

Se övriga erbjudanden här: http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Du får inte mer för pengarna.. Här får du även med ett GTX560M och BLurayspelare

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Deviltech har börjat skicka ut sin modell baserad på MSI barebones och den går för 9000kr blankt med nuvarande växelkurs inkl. frakt med matt skärm, en I5 2430M och ett Gefore GTX 570M. Lägg på ca. 700kr för att få en I7 2670QM istället.

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Vill du har mkt bang for the buck kan jag reka denna dator ..

http://cdon.se/hemelektronik/msi_gt780r_intel_i7-2630qm_8gb_1...

10191:- med swecs rabattkod.. (ange rabattkod "SWECNOV" i kassan) fraktfritt också

Se övriga erbjudanden här: http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Du får inte mer för pengarna.. Här får du även med ett GTX560M och BLurayspelare

Tror du den här kommer fungera för Guild Wars 2 och Diablo III?

Permalänk
Skrivet av björk:

Deviltech har börjat skicka ut sin modell baserad på MSI barebones och den går för 9000kr blankt med nuvarande växelkurs inkl. frakt med matt skärm, en I5 2430M och ett Gefore GTX 570M. Lägg på ca. 700kr för att få en I7 2670QM istället.

Vart kan man köpa den?

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eenskolde:

Tror du den här kommer fungera för Guild Wars 2 och Diablo III?

Jag är nsätan 100 på att spelen kommer att fungera.. sen om du bara kan köra medium eller low kan jag inte svara på :=)

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av haapppoooo:

Vart kan man köpa den?

www.deviltech.de ?

Edit: modellen heter "Fragbook" och är i stort sett samma som MSI GX/GT6** serien med vissa skillnader

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Ja, vi hittade sidan och vi väljer nu mellan att köpa fragbook eller msi15"

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Jag är nsätan 100 på att spelen kommer att fungera.. sen om du bara kan köra medium eller low kan jag inte svara på :=)

Ska jag tolka det som att du inte tror high kommer fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eenskolde:

Ska jag tolka det som att du inte tror high kommer fungera?

Om du vill ha en dator för att spela just de spelen vore väl det bästa att vänta med att köpa dator tills precis innan spelen släpps? Hårdvaran blir ju bättre och bättre hela tiden...

Permalänk
Skrivet av OBK:

Om du vill ha en dator för att spela just de spelen vore väl det bästa att vänta med att köpa dator tills precis innan spelen släpps? Hårdvaran blir ju bättre och bättre hela tiden...

Jo det är sant men bor i två olika städer. Spel är ett ganska stort intresse och min gamingdator är stationär. Så skulle vara nice med något man kan ta med mellan städerna nu också. Men du har helt klart en poäng och jag har funderat en del på att vänta, kliar dock i fingrarna. Speciellt nu inför jullovet.

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Vill du har mkt bang for the buck kan jag reka denna dator ..

http://cdon.se/hemelektronik/msi_gt780r_intel_i7-2630qm_8gb_1...

10191:- med swecs rabattkod.. (ange rabattkod "SWECNOV" i kassan) fraktfritt också

Se övriga erbjudanden här: http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Du får inte mer för pengarna.. Här får du även med ett GTX560M och BLurayspelare

Beställde den nyss och fick ingen rabatt. Blev det fel eller ska det inte vara rabatt på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eenskolde:

Beställde den nyss och fick ingen rabatt. Blev det fel eller ska det inte vara rabatt på den?

Verkar som dom tagit bort rabatten på den eller nåt för den fanns inte kvar bland Sweclockers erbjudanden.. surt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av haapppoooo:

Ja, vi hittade sidan och vi väljer nu mellan att köpa fragbook eller msi15"

Kan du tänka dig att vänta minst en månad så borde du välja fragbook.

Visa signatur

▪ Deviltech hellmachine - i7 2760QM - 8 GB DDR3 - Geforce GTX 560m sli - Samsung 830 160GB - 500 GB x 2 - såld
▪ Asus UX32VD - Core i7 3517U - 10 GB DDR3 - Geforce GT 620M - Samsung 840 256 GB

Permalänk
Skrivet av Eenskolde:

Beställde den nyss och fick ingen rabatt. Blev det fel eller ska det inte vara rabatt på den?

Skrivet av MasteraCe:

Verkar som dom tagit bort rabatten på den eller nåt för den fanns inte kvar bland Sweclockers erbjudanden.. surt

Swec-rabbaten gäller tom 2011-12-20 står det på CDON-sidan som jag länkar till. Men dom säger också, att det gäller endast de 1000 första beställningarna.

Annars ska du åtminstånde ha 5% Swec rabatt, enligt deras sida.

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

En kompis köpte den 15.6" som kostar 8500kr för 2 timmar sedan, för han fungerade swecnov

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Skrivet av Ali3nPredator:

Swec-rabbaten gäller tom 2011-12-20 står det på CDON-sidan som jag länkar till. Men dom säger också, att det gäller endast de 1000 första beställningarna.

Annars ska du åtminstånde ha 5% Swec rabatt, enligt deras sida.

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

/AP

Njae, enligt dom hade just den datorn aldrig varit del i det erbjudandet.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min gaming laptop på Alina för 9000. Den har gtx560 2gb grafik och klarar battlefield 3 på högsta grafiken. Kan även spela skyrim på högsta grafiken utan minsta lagg. Alina kan du lita på

Permalänk
Medlem
Skrivet av proakim:

Jag köpte min gaming laptop på Alina för 9000. Den har gtx560 2gb grafik och klarar battlefield 3 på högsta grafiken. Kan även spela skyrim på högsta grafiken utan minsta lagg. Alina kan du lita på

sounds to good to be true! har du något att backa upp det med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av proakim:

Jag köpte min gaming laptop på Alina för 9000. Den har gtx560 2gb grafik och klarar battlefield 3 på högsta grafiken. Kan även spela skyrim på högsta grafiken utan minsta lagg. Alina kan du lita på

Du menar native-upplösning? Hur ser alla andra inställningar ut då för max i allt har du ej.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Du menar native-upplösning? Hur ser alla andra inställningar ut då för max i allt har du ej.

Den var på rea just då så den hade kostat mera men den är rätt så grym. Battlefield går på runt 30 fps och skyrim ligger på samma fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

here we go again...
Nu kommer en låååååång diskussion om att 30fps är för lite och att man måste ha 60fps. min personliga preferens är dock helllre bra fps än högdetaljnivå. det folk inte tänker på är att om man aldrig vant sig med 60fps så tycker man att 30 flyter på bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

here we go again...
Nu kommer en låååååång diskussion om att 30fps är för lite och att man måste ha 60fps. min personliga preferens är dock helllre bra fps än högdetaljnivå. det folk inte tänker på är att om man aldrig vant sig med 60fps så tycker man att 30 flyter på bra.

Skickades från m.sweclockers.com

ok tack för att du tog dig tiden att starta den diskussionen då.

Personligen tycker jag att 30 fps är helt spelbart. med 60 är då mycket behagligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

here we go again...
Nu kommer en låååååång diskussion om att 30fps är för lite och att man måste ha 60fps. min personliga preferens är dock helllre bra fps än högdetaljnivå. det folk inte tänker på är att om man aldrig vant sig med 60fps så tycker man att 30 flyter på bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, men det är just det att vissa anser att allt under 60 är ospelbart så det gäller att vara tydlig på den punkten. Sen låter 30 fps med ALLT på max för bra för att vara sant men det är en annan tråd

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av sj6:

Ok, men det är just det att vissa anser att allt under 60 är ospelbart så det gäller att vara tydlig på den punkten. Sen låter 30 fps med ALLT på max för bra för att vara sant men det är en annan tråd

Ja, har man allt på max då förutsättter jag att han menar ultra och då hamnar GTX 560m med BF3 på runda slängar ca 17fps i full hd. http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-560M.48313.0....

Sen får man tänka på att han har ett 2Gb kort som är sämre en både 1.5 och 3gb som har 192 Bit vs 128 Bit för 2gb.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).