Permalänk

Dags för ny mus!

Dagen är kommen, då min älskade A4 Tech X7 dött. Den har troget tjänat vid min sida och alltid ställt upp för mig. Detta var den 4e i ordningen som jag ägt. Det är enligt mig en underbar mus. Men känner nu att det är dags för lite förnyelse.

Den nya musen måste uppfylla vissa krav:

* Fungera bra i spel som CSS, BF3, Wow, HoN. Alltså behöver den vara ganska allround.
* Har händer stora som dasslock så små dvärgmöss går bort.
* Inte ha för många onödiga knappar, skulle aldrig köpa tex en Naga

Budget: 0-500 sek. Dyrare känns onödigt då mina möss har en tendens att gå sönder....märkligt

Ni som råder mig att gå till en butik och testa, nja! Har ca 5 mil till närmsta butik som säljer sånt och kan också hända att jag är en aning lat

Nu får ni gärna rekommendera era favorit möss, dela med er av era erfarenheter!

Tack på förhand!

Visa signatur

Dice, ge tillbaks mitt liv!

Permalänk
Medlem

MS IE 3.0 ?

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Medlem

Du har Mionix Naos 3200/5000, qpad 5k och denna http://www.teknikmagasinet.se/ sök efter marsvinsize.

dock går dom 2 första över din limit.

Permalänk

Razer Deathadder, MS IE 3.0 eller Zowie EC1 skulle jag säga men alla tre har nästa samma form >.>

Permalänk
Skrivet av Burks:

Haha, vi har en vinnare! skämt åsido, tack för tipsen so far!

Men jag vill ha lite motiveringar, varför just dessa möss?

Visa signatur

Dice, ge tillbaks mitt liv!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du ska gå upp lite i budget och köpa en Qpad 5k. Använder själv en och den sitter som gjuten i handen!

Min tidigare mus var en MX518, men jag bytte ut den eftersom den var för liten för min hand.

Jag är dock osäker på om jag har stora händer, hur stora ska dom vara för att anses vara stora?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gwanto:

Jag tycker att du ska gå upp lite i budget och köpa en Qpad 5k. Använder själv en och den sitter som gjuten i handen!

Min tidigare mus var en MX518, men jag bytte ut den eftersom den var för liten för min hand.

Jag är dock osäker på om jag har stora händer, hur stora ska dom vara för att anses vara stora?

Tycker du själv att du är välutrustad?? såfall har du säkert väldigt små händer

Ne skämtåsido.. det är ju en smaksak vad du tycker passar bra i din hand.

Permalänk
Medlem

Kör med denna http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=3090 helt klart ett vinnande koncept.

Permalänk
Medlem

Har haft mx500/510/518 sedan 10 år tillbaka. Jag ska själv köpa ny snart och då blir det den nya i serien, G400. Ta den du med http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=917501

Permalänk
Medlem

razer microsoft habu ^^ hyfsat stor man kan keybinda alla knappar och ligger bra i handen,...

har även jag ganska stora dasslock =D

tror dock inte den går att köpa längre,.. =/

hittar du den så är den grymt skön ^^

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk
Medlem

Köp en microsoft sidewinder. Passar perfekt om man har stora händer och inga direkt onödiga knappar. Har själv ägt en sådan och var riktigt nöjd med den. Har också on the fly dpi change vilket är sjukt skönt.

Visa signatur

NZXT Switch 810 Vit | Asus Rampage V Extreme | Intel i 5930k | 2666mhz DDR4 Corsair Vengence LPX CL16 | NZXT Kraken x61 | GeForce RTX 2080 Ti HOF | EVGA SuperNOVA G2 1300W | HyperX Predator 240GB M.2 |

Permalänk
Medlem

EDGE 3200. 475 på Teknikmagasinet. Den bästa musen jag haft. Lite ovant med det grymma glidet i början, det är verkligen låg friktion på tassarna Sen får Lasern ställa in sig efter vilket underlag du har (fattade inte jag först).

http://www.inet.se/produkt/6102073/ace-laser-gaming-mouse-edg...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

jag kan ju själv rekommendera en Q-Pad 5k.. jag har innan kört med logitech G5 men lyckades tröttna på den efter 5½ års tjänst.. efter det så skaffade jag mig en microsoft sidewinder. var inte helt 100 nöjd med den musen, så nu körs den bara till min laptop. när jag är på längre resor i jobbet.
Efter det skaffade jag mig en 5k och har aldrig varit så nöjd med en mus innan..
jag anser själv att jag har stora händer, men denna musen ligger riktigt fint i handen. on the fly DPS har den med.
visst den ligger en liten bit över din budget (på inet), men jag ångrar inte en sekund att jag skaffade den musen.

Permalänk
Medlem

mionix naos 3200 är grym! och 475kr på cdon.com .. denna mus är grym !

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Zowie EC1 rekommenderas starkt.

Permalänk
Medlem

Logitech G400

Permalänk
Medlem

Microsoft Sidewinder är den jag tänker rekommendera starkt, den har 2 st extra knappar vilket jag anser är alldeles lagom för tex wow där man behöver ett par extra knappar och funkar även utmärkt till fps spel, den har ändringsbar dpi som du kam ställs in på 3 olika knappar så att du snabbt kan ändra, Lycka till med sökandet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nzxt H500 | Gigabyte X570 Gaming X | Ryzen 5 3600 | Hyper X Fury 16 GB DDR4 @ 3200Mhz | ASUS GeForce GTX 1060 Dual OC 3GB | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem

G400, helt klart!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Du har Mionix Naos 3200/5000, qpad 5k och denna http://www.teknikmagasinet.se/ sök efter marsvinsize.

dock går dom 2 första över din limit.

Skrivet av brajonk:

mionix naos 3200 är grym! och 475kr på cdon.com .. denna mus är grym !

Mionix Naox serien är JÄVLIGT sköna värt pengarna. Dock så köpte jag inte, lyckades laga min Logitech G9, som är bästa musen i världen enligt mig

Finns Logitech G9x för femtonhundra riksdaler cirka http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=401022

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

www. flesh..... nevermind

Valfri logitech-modell i MX/G-serien. Logitech gör kvalitetsmöss som är sköna (har även stora händer) och som håller riktigt länge.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Razer Death Adder

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Razer Death Adder

Totalt värdelös i Bf3 tycker jag.
Köpte den bara för att jag ville ha dom två extra knapparna på sidan, Jag la tangentbordets Z knapps funktion på den ena
så att jag snabbt ska kunna slänga mig ner på marken , Men sur som fan blev jag när jag märkte att det inte fungerade.

Permalänk
Medlem

Jag lider också av fenomenet ''dasslock''

Har tidigare använt mig av Logitech G5, men bytte sedan ut den mot en Razer Death Adder.
Spelat med samma mus nu sedan första versionen kom ut, ligger bra gött i handen och har ett rimligt pris!
Nerdrageade lite för 2-3 veckor sedan under en pcw ( ta aldrig upp det där med CS 1.6 igen ) tryckte då sönder en utav tummknapparna -_-
Hur som helst, det jag ville säga är att jag skall köpa en ny mus i veckan.. Och självklart blir det ännu en Razer Death Adder ( nya versionen 3G 3.500dpi )

Uppfyller iaf mina krav.
Inte en massa onödigheter.
Ligger gött i dasslocket.
Rimligt pris.

/ 890611

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janav:

www. flesh..... nevermind

Valfri logitech-modell i MX/G-serien. Logitech gör kvalitetsmöss som är sköna (har även stora händer) och som håller riktigt länge.

Instämmer, har haft min MX510 sen den släpptes 2004 och den fungerar minst lika bra nu som då. Och då använder jag den dagligen 8h+.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

Qpad 5K eller Mionix Naos om man ser till formen, underbart bekväm mus, dock tycker jag att Qpaden håller dålig kvalitet, har gått igenom 3 st på under 2 år (och nej, jag misshandlar inte mina möss). Har för tillfället ett Steelseries Sensei som jag hittils är mycket nöjd med, saknar dock formen 5K och Naos har.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk

HAHA! Från teknikmagasinets beskrivning på musen som ngn länkade "Fullt fungerande optisk datormus..."

Permalänk
Skrivet av micke7406:

Totalt värdelös i Bf3 tycker jag.
Köpte den bara för att jag ville ha dom två extra knapparna på sidan, Jag la tangentbordets Z knapps funktion på den ena
så att jag snabbt ska kunna slänga mig ner på marken , Men sur som fan blev jag när jag märkte att det inte fungerade.

Varför inte bara ändra "prone" till mouse<insert number here> i keybindings istället för att göra om musknappen till en Z tangent?

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk

För den budgeten: Razer DeathMeister Respawn.