Permalänk
Medlem

Dör mitt grafikkort?

De senaste dagarna har min dator betett sig konstigt. Skärmen slocknar lite då och då i ett par sekunder och när bilden återställs får jag ett felmeddelande att grafikkortsdrivrutinen har krashat och återställs.

Ibland börjar skärmen blinka konstigt och filmuppspelning ser konstigt ut. Är det något jag kan åtgärda eller håller mitt grafikkort på att dö?

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk

Har du överklockat?

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

avinstallera grafikkortsdrivrutinerna sedan laddar du ner dom senaste från AMDs/nvidias hemsida

Visa signatur

Core 2 Quad Q9300 2.55Ghz | Zalman 9500A | Asus P5Q-SE PLUS | 5GB DDR2 800mhz | XFX 5770 1GB | 230GB WD & 320GB WD |
iPhone 4 16GB

Permalänk
Medlem

Skulle underlätta om du gav lite mera info om din dator, och nej ditt grafikkort dör inte. Precis som det låter så är det strul med drivrutinerna. Kan även bero på annat också.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren.

Grafikkortet är fabriksklockat. Det är ett Geforce 460 SE.

Hur avinstallerar jag drivrutiner?

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk

jag fick exakt det där problemet när jag hade överklockat mitt grafikkort. Jag sänkte klocken från 915-920 clockcore till 900 och blev av med problemet. Ladda ner msi afterburner och prova!

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Medlem

skulle, men i alla fall initialt, misstänkas att drivrutinerna är boven och inte ditt grafikkort. Testa installera om och om problemen fortsätter så testa en annan version av drivrutinerna. Om det fortsätter likadant oavsett version så kan man börja misstänka kortet.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Avstängd

Driver sweeper

Permalänk
Medlem

skulle, men i alla fall initialt, misstänkas att drivrutinerna är boven och inte ditt grafikkort. Testa installera om och om problemen fortsätter så testa en annan version av drivrutinerna. Om det fortsätter likadant oavsett version så kan man börja misstänka kortet.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Verkar stabilare nu. Tack för alla svar!

Visa signatur

Also sprach Zarathustra