Permalänk

Radeon Hd 5570 pris?

Hej medlemmar på Sweclockers !.
Nu är det så att jag tänkt bygga en ny dator för lite lättare gaming, tänk Minecraft, Diablo 3 och starcraft på bra inställningar.

Det råkar även vara så att min budget är begränsad till cirka 5000. En polare erbjöd sig att sälja ett Radeon 5570 hd i oöppnad förpackning. Då varken han eller jag har någon större koll på vad som vore ett rimligt pris tänkte jag fråga er kunniga på forumet.

Duger kortet till spelen listade ovan på hög grafik? Är kortet någonting att ha överhuvudtaget? Vad är ett rimligt pris i så fall?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Det är ett väldigt svagt kort, hade satsat på annat begagnat, försök hitta ett 5850/5870 eller liknande för runt tusenlappen, ska inte snåla på grafikkort i en speldator.

Permalänk

Även om D3 använder sig av S2 grafikmotorn som i sig inte är så krävande så lär du få köra på lägsta inställningarna med ett sådant kort. Snåla inte på grafikkort, det kommer bita dig i ändan. Om du ändå tänker köpa det så skulle jag ge max 200kr för det.

EDIT: För övrigt så kan du få en mycket bättre dator än så för 5-6000kr.

EDIT: Färdigbyggd för 5900kr som är mycket bättre. Du kan också konfigurera den själv.
http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10520

Permalänk

Om du är villig att bygga själv och gå lite över budget: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1190399/2011-12-02
Låter dig välja ett chassi själv då folk oftast har väldigt olika smak när det kommer till datorlådor.
Med detta packet lär du kunna köra även mer krävande spel i ett par år framöver (Dock inte "maxat")

Ändring i kundvagn
Permalänk
Skrivet av landelius:

Hej medlemmar på Sweclockers !.
Nu är det så att jag tänkt bygga en ny dator för lite lättare gaming, tänk Minecraft, Diablo 3 och starcraft på bra inställningar.

Det råkar även vara så att min budget är begränsad till cirka 5000. En polare erbjöd sig att sälja ett Radeon 5570 hd i oöppnad förpackning. Då varken han eller jag har någon större koll på vad som vore ett rimligt pris tänkte jag fråga er kunniga på forumet.

Duger kortet till spelen listade ovan på hög grafik? Är kortet någonting att ha överhuvudtaget? Vad är ett rimligt pris i så fall?

Tack på förhand

Satsa på ett 6950 eller något så det håller längre, Minecraft klarar vilken dator som helst. Det är processorn det hänger på, eftersom det är java så går den efter hur mkt en kärna i din cpu har och kan få fram. Eller är ja helt fel ute?

Permalänk

Tack för svar alla Jag hoppar över att köpa det kortet då.

Permalänk

Hoppa som sagt över de kortet, varken SC2 eller D3(som jag förstått gällande D3) lär kräva extrem GPU dock utan har en mer CPU krävande grafikmotor

för 5k kan du ju lätt få en i5 2500k CPU o ett relativt dyrt grafikkort utan problem
förutsatt att du inte behöver moderkort, låta, SPU osv också

Permalänk
Skrivet av ZebbeSebbe:

Satsa på ett 6950 eller något så det håller längre, Minecraft klarar vilken dator som helst. Det är processorn det hänger på, eftersom det är java så går den efter hur mkt en kärna i din cpu har och kan få fram. Eller är ja helt fel ute?

Nej du har helt rätt. Minecraft går istortsätt BARA på CPUn