Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av guden2:

Okej tackar, finns det några nackdelar med t-brandad?

Köpte min Lumia 800 från tyskland via ebay. Den är T-brandad så det finns ett par program förinstallerade (som man kan ta bort) och som sagt, när man startar den dyker deras logo upp.

En stor fördel med hela tyskland grejen är att T-mobile skickade med ett prepaid mastercard på 50 euro som man kan köpa appar för och det har funkat fint för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Tänker sälja min HTC HD7 nu... tröttnat redan! Tänker byta till Android. Tyvärr alla windowsphone-fans, jag ger upp...

Jag som är intresserad av att köpa en Wp, kanske en Lumia, men nu blev jag osäker
när du skriver så. Vad tänker du köpa för något nu då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Jag som är intresserad av att köpa en Wp, kanske en Lumia, men nu blev jag osäker
när du skriver så. Vad tänker du köpa för något nu då?

Alltså, operativsystemet är gediget, aldrig haft några buggar eller fel med min telefon och nu i senaste uppdateringen kom internetdelning.
Men jag ska köpa en surfplatta med android istället och säljer min HTC HD7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Alltså, operativsystemet är gediget, aldrig haft några buggar eller fel med min telefon och nu i senaste uppdateringen kom internetdelning.
Men jag ska köpa en surfplatta med android istället och säljer min HTC HD7.

Ehum? Kan du ringa med surfplattan eller? Förstår inte riktigt hur en surfplatta kan ersätta en telefon.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Ehum? Kan du ringa med surfplattan eller? Förstår inte riktigt hur en surfplatta kan ersätta en telefon.

Haha, ja, man undrar ju

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Ehum? Kan du ringa med surfplattan eller? Förstår inte riktigt hur en surfplatta kan ersätta en telefon.

Det går att ringa med vissa surfplattor. Den jag ska köpa kommer det dock inte att gå, så det blir inte som jag planerat. Kommer ha en enkel telefon också, eller att jag ringer via skype med skype-kredit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Det går att ringa med vissa surfplattor. Den jag ska köpa kommer det dock inte att gå, så det blir inte som jag planerat. Kommer ha en enkel telefon också, eller att jag ringer via skype med skype-kredit.

Men då är det ju inte ett val mellan WP7, android eller iPhone, om en smartphone inte passar dig så är det ju inte något fel men det gör ju inte WP7 sämre på vad den gör

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubben:

Men då är det ju inte ett val mellan WP7, android eller iPhone, om en smartphone inte passar dig så är det ju inte något fel men det gör ju inte WP7 sämre på vad den gör

Jag TÄNKTE köpa en android-surfplatta som går att ringa med, men har nu ändrat mig.. så tanken var detta men men

Jo Windows Phone är ganska bra. inget snack om saken.

Permalänk
Medlem

En kompis är sugen på Samsung omnia W och eftersom jag vet några haft problem med Samsung omnia 7 tillsammans med Telia (vet ej vad de va men vet att de är problem ) undrar jag om dessa fel är lösta i Omnia W och telia?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Köpte min Lumia 800 från tyskland via ebay. Den är T-brandad så det finns ett par program förinstallerade (som man kan ta bort) och som sagt, när man startar den dyker deras logo upp.

En stor fördel med hela tyskland grejen är att T-mobile skickade med ett prepaid mastercard på 50 euro som man kan köpa appar för och det har funkat fint för mig

Okej tackar! Isåfall är det ju en fördel med T-brandad

Visa signatur

P5Q- E, E8400 @ 3.0 Ghz, XFX HD5850 1GB, Corsair 550W, OCZ 2x2048MB PC2-8000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

En kompis är sugen på Samsung omnia W och eftersom jag vet några haft problem med Samsung omnia 7 tillsammans med Telia (vet ej vad de va men vet att de är problem ) undrar jag om dessa fel är lösta i Omnia W och telia?

Skickades från m.sweclockers.com

Med tanke på att Telia själva säljer Omnia W så hoppas jag verkligen att de fungerar bättre tillsammans. Funderar själv på att köpa en Omnia W från Telia, fast egentligen mest för att jag ändå kommer att få billigare abonnemang och gratis Spotify i ett år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Med tanke på att Telia själva säljer Omnia W så hoppas jag verkligen att de fungerar bättre tillsammans.

aa så dom sålde aldrig omnia 7 då? Han beställde i alla fall en nu från elgiganten är ju bara att reklamera eller sälja om de inte går ihop.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vad är Nokia Music och hur funkar den om man jämför den med spotify?
Har läst lite men förstår inte vad det är

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på vad man kan göra eller säga för att lyckas bra i www.wingadget.se 's tävling? Verkar vara svårt men då ser konkurrensen lite ut då första bidraget kom in i dag hos dem.

Köper du en T - mobile brandad Lumia 800 kan du inte använda MMS funktionen.

Permalänk
Medlem

Rösta på Nokia Lumia 800... (Gadget Show, går på Discovery Channel)

http://fwd.channel5.com/adv/king-of-smartphones#pd_a_5678373

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Rösta på Nokia Lumia 800... (Gadget Show, går på Discovery Channel)

http://fwd.channel5.com/adv/king-of-smartphones#pd_a_5678373

nu har den nästan 50% men specifikationerna dom visar är ju lite missvisande speciellt för cpuerna

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av mrvision:

Rösta på Nokia Lumia 800... (Gadget Show, går på Discovery Channel)

http://fwd.channel5.com/adv/king-of-smartphones#pd_a_5678373

Nokia Lumia 800 61.58% (2,369 votes)

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk

Sorgligt tredje gången jag måste skicka in min omnia 7 , förra gången bytte de mainbord, display och ny mjukvara när jag fick tillbaka den hade de haft in fel mjukvara och fick jag lov och skicka in den eftersom mjukvaran inte stödje 3. Sen fick jag tillbaka den med rätt mjukvara denna gången.nu funka den bra ett par veckor sen börja den starta om sig hela tiden ibland vid helt random tillfällen. Iband starta den om sig till batterier dör, men senbrukar den funka normalr igen efter man laddat den. Men nu börja den starta om sig igen direkt då den blev laddad, och telefonen blir grishet.

Hoppas jag får en ny telefon, dennavar docken avdet försra omina 7 som kom till sverige så kan vara måndags exemplar

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Sorgligt tredje gången jag måste skicka in min omnia 7 , förra gången bytte de mainbord, display och ny mjukvara när jag fick tillbaka den hade de haft in fel mjukvara och fick jag lov och skicka in den eftersom mjukvaran inte stödje 3. Sen fick jag tillbaka den med rätt mjukvara denna gången.nu funka den bra ett par veckor sen börja den starta om sig hela tiden ibland vid helt random tillfällen. Iband starta den om sig till batterier dör, men senbrukar den funka normalr igen efter man laddat den. Men nu börja den starta om sig igen direkt då den blev laddad, och telefonen blir grishet.

Hoppas jag får en ny telefon, dennavar docken avdet försra omina 7 som kom till sverige så kan vara måndags exemplar

Efter denna gång så har du väl laglig rätt att få en helt ny istället för att de ska försöka laga den.
Men det är tråkigt när sånt där händer, kanske är tur att jag inte haft problem med min för service avdelningen verkar ju lite sådär...

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Skrivet av Blubben:

Efter denna gång så har du väl laglig rätt att få en helt ny istället för att de ska försöka laga den.
Men det är tråkigt när sånt där händer, kanske är tur att jag inte haft problem med min för service avdelningen verkar ju lite sådär...

Vad jag än säger till 3 så säger de att telefonen måste först ha haft 3 fel av samma karaktär och typ innan de tar ansvaret och byter ut produkten för mig låter detta helt orimligt att det skall vara så. Men jag fick i alla fall 3st fria månader som plåster på såren för förra gången telefonen var borta 2 månader. Hoppas det tar ca 1 månad denna gång.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Rösta på Nokia Lumia 800... (Gadget Show, går på Discovery Channel)

http://fwd.channel5.com/adv/king-of-smartphones#pd_a_5678373

Man ser att detta är skrivet för iPhone ska vinna.
Skriver inte att iphone inte heller har SD plats. Multitouch på iphone men inte lumin bla, 3.5 ska vara 3.7 och man skriver ppi bara på iphone.
Just nu har lumia 61% med 3410 röster

Permalänk
Skrivet av mrvision:

Rösta på Nokia Lumia 800... (Gadget Show, går på Discovery Channel)

http://fwd.channel5.com/adv/king-of-smartphones#pd_a_5678373

Är den så bra att den är värd över 60% av rösterna?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Är den så bra att den är värd över 60% av rösterna?

Är den inte det?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Medlem

Får hoppas den kommer hit i början av januari, vill ha en snart!

Skrivet av 73mpl4R:

Är den inte det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av 73mpl4R:

Är den inte det?

Jag vet inte vad tycker du? Den ser onekligen läcker ut i alla fall.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Är den så bra att den är värd över 60% av rösterna?

Jag skulle nog tycka den var riktigt bra men sen finns de ju de som vill ha större skärm osv och då är ju 3,7" inte mycket att komma med

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Vad jag än säger till 3 så säger de att telefonen måste först ha haft 3 fel av samma karaktär och typ innan de tar ansvaret och byter ut produkten för mig låter detta helt orimligt att det skall vara så. Men jag fick i alla fall 3st fria månader som plåster på såren för förra gången telefonen var borta 2 månader. Hoppas det tar ca 1 månad denna gång.

Lagen säger det inte men praxis brukar vara att när samma fel uppstår en tredje gång ska varan bytas ut.

Hoppas du får en väl fungerande telefon nu, efter allt strul!

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Är den så bra att den är värd över 60% av rösterna?

Tydligen.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Nokia Lumia 800 får ju vilken iPhone som helst att se dötrist ut

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Jag har fått en trekant uppe bland där man ser batterinivå osv den ligger precis till vänster om Wifi symbolen, någon som vet vad som menas med den?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb