Permalänk
Avstängd

Sith bra.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Guild: Korriban Inc (Empire)
Server: Luka Sene (PvE)
Svenskt kompisgäng som lirar casual, antagligen ca tio pers efter den 20:e. Ganska spridda klasser med viss övervikt på SW.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk

Oh yes vad man ser framemot det nu! Bloodworthy!

Permalänk
Medlem

Hade varit lite roligt om de Svenska PvE guildsen hade kunnat joina samma server

Vi är på Frostclaw nu men funderar på att köra The Red Eclipse istället. Lite mer organiserade Republicguilds däri storleken 50ish members, inte de allra strörsta (som all verkar gå till Nightmare lands) utan lagom

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk

Haha, virrigt detta. Ny info om att ryssarna tydligen också emigrerar från Chuundar. Vi får se hur det blir helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Ett till gille på Frostclaw

Frostclaw - PvE
Faithless Knights - Empire

*edit*
Samt du kan edit antal medlemmar på Septic Sanctum till ca 40.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Hur funkar det där med byten? Kan guildsen bara byta server så där? Vad va annars tanken med att aligna guilds till vissa servrar.
Ps, inget negativt alls bara av ren nyfikenhet.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Hur funkar det där med byten? Kan guildsen bara byta server så där? Vad va annars tanken med att aligna guilds till vissa servrar.
Ps, inget negativt alls bara av ren nyfikenhet.

Visst man kan byta server, enda skillnaden är om man joinar tilldelad server så blir man automatiskt invitad till gillet när man loggar in i spelet. (om man är med i gillet redan på swtor sidan)

Om man tar en annan server så måste man skapa gillet i spelet.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Tycker det är illa att RU inte bara fått egna servrar, de vill ju ändå bara spela med varandra.

Prio ett är att hitta en bra server! Ge gärna lite tips i tråden när Pre acess börjar så man vet var man ska slå sig ner

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Tänkte ansöka till Ruthless men dem har ju stoppat recruitingen atm.

Får väl vänta tills preaccess börjar och om dem öppnar upp recruiting.

Visa signatur

| Corsair HX850 | VTX3D HD5870 @ 900/1300 med Accelero Xtreme Plus | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | AMD 1090T BE @ 3,8 GHz med H50 GT 1450 PnP | HAF 912 Plus | ASUS M4A89GTD Pro/USB3 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Förresten varför så jäkla stora guilds? Ser att flera hade medlemmar på flera hundra stycken behövs det verkligen? Vet inte riktigt hur det ser ut i SW Tor kontra WoW me raid osv. Men spelat wow sedan betan och körde både hardcore 25 manna raids o enklare public raids. Min erfarenhet säger mig att man har roligare i en tightare guild me typ 20-30 pers. Då har man i alla fall en chans att lära känna folk och fler brukar inte behövas för att kunna spela effektivt och då får alla en chans att ta en plats med och känna sig delaktiga.

Permalänk
Medlem

Faithless Knights, ska vara svenska om jag inte minns fel.
Glömde nämna det tidigare.. >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Tomb of Freedon Nadd (pvp)
"The Sithuation" - Empire
24 medlemar prelaunch men har mellan 10-20 till som är klara att joina när dom kommer in i spelet.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreakEx™:

Mitt gille hamnade på Niman...

EDIT: Gillet heter Malevolence

Samma här. Guilden jag är i heter Aspect, ej svensk dock

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem

DeathBeforeDishonor
AhtoCity PVP EU
Empire

Sammanfattning: Ett gammalt gäng från cirka 2000 skapade ett multispel clan/guild.

Webpage: http://dbdclan.info/

Permalänk
Medlem

Tomb of freedom nadd guild lista..

ouch, kommer bli en ganska "hardcore" pvp server med de guildsen.

Permalänk
Konsolgrävare

''Ruthless hamnade tillsammans med många andra nordiska gillen på Chuundar.'' kanske ska uppdatera det

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gascogne:

Visst man kan byta server, enda skillnaden är om man joinar tilldelad server så blir man automatiskt invitad till gillet när man loggar in i spelet. (om man är med i gillet redan på swtor sidan)

Om man tar en annan server så måste man skapa gillet i spelet.

Om jag tolkar dig rätt, om guild ledaren väljer att inte skapa en karaktär på den "tilldelade" servern "skapas" inte heller guildet på den servern.
Så ur spelarnas synpunkt vad va då fördelen med att skapa guilds pre-launch? Det enda jag kan komma på är att guild namnet blir reserverat, men något mer än det borde det väl va?

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Skrivet av Nautilus011:

Om jag tolkar dig rätt, om guild ledaren väljer att inte skapa en karaktär på den "tilldelade" servern "skapas" inte heller guildet på den servern.
Så ur spelarnas synpunkt vad va då fördelen med att skapa guilds pre-launch? Det enda jag kan komma på är att guild namnet blir reserverat, men något mer än det borde det väl va?

Det stämmer inte, gillet är skapat och klart oavsett om GL loggar in eller inte. Om ens GL inte loggat in innan 2:a januari övergår ledarskapet till en annan officer.

Fördelen är dels att man slipper skaffa ihop pengar, va 4 st och kuta till IF för att skapa gillet. Dels underlättar det extremt då alla medlemmar redan är med i gillet så officerare slipper jobbet med att invita alla.

Permalänk
Medlem

Bloodworthy - PvP
Nucking Futs (Svenskt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Om jag tolkar dig rätt, om guild ledaren väljer att inte skapa en karaktär på den "tilldelade" servern "skapas" inte heller guildet på den servern.
Så ur spelarnas synpunkt vad va då fördelen med att skapa guilds pre-launch? Det enda jag kan komma på är att guild namnet blir reserverat, men något mer än det borde det väl va?

Jo, guilden skapas automatiskt på deras servrar, guildledaren behöver inte logga in första dagen. Om guildleadern däremot inte loggar in på två veckor så kommer ledarskapet flyttas över till den person med näst högst rank. Du kan läsa mer här:
http://www.swtor.com/blog/guild-deployment-details

Permalänk
Skrivet av DonRon:

Bloodworthy - PvP
Nucking Futs (Svenskt)

Trevligt med fler svenskar på Bloodworthy. Vilken sida ska ni spela på och hur många är ni ung.?

Permalänk
Medlem

-= Tehli azo Neraz =-
Allegiance to: The Sith Empire
Server: Bloodworthy
English, Europe (GMT)
Moderate (10-20 hrs/week), social
Founded on July 30, 2011, led by oLrZo
20 members
Svenskt.

Permalänk
Medlem

Kom på att jag skulle kunna passa på att söka guild här oxå eftersom många skriver här ändå

Allegiance: Empire såklart - trogen sidan enda sedan man spelade det klassiska Tie Fighter. Kommer förmodligen testa andra sidan också vad det lider.
Klass: Osäker ännu beror väl mkt på vad man tycker är skoj, spealde aldrig betan så får pröva mig fram. Kan anpassa mig efter guildens behov.
Erfarenhet: 34 bast nu så hunnit lira en hel del, spelat gamla SW Online från SoE innan dom fucka upp det. Sedan lite EvE och en tragisk massa wow där jag raidat i olika former sedan betan. Kommer förmodligen spela en hel del beror lite på hur biten man blir av spelet och hur det passar med jobb/irl etc.
Söker helst en mindre guild så man får chansen att lära känna lite folk och så. Gärna en guild med lite äldre spelare också. Inget emot yngre, men lite jobbigt om man ska snacka skype me massa 12 åringar

För mer info skicka pm ska passa på och kolla igenom tråden regelbundet och skicka in lite ansökningar själv med. Vore bra om GL från olika guilds kunde sätta ihop ngn form av mall man kan föja för applications sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Trevligt med fler svenskar på Bloodworthy. Vilken sida ska ni spela på och hur många är ni ung.?

Vi kommer köra Empire och kommer väl vara runt 20 stycken när alla är på plats.

Permalänk
Medlem

Vår guild hamnade på "Scepter of Ragnos". Sith.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Gille: Friskyttarna
Sida: Galactic Republic
Server: Peragus Mining Facility [PVE]
Språk: Svenska
Antal medlemmar: 50+

Permalänk
Konsolgrävare

Trevligt att guilden(Ruthless) som man själv är med i kommer spela på den servern med flest svenska spelare!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Guild: Cloak of Deception
Sida: The Sith Empire
Server: Basilisk Droid
Språk :Eng och Swe
Antal medlemmar: 8 just nu men mer kommer

guild sida http://secretone.no-ip.org/
eller kanske mer som ett guild forum