Permalänk
Medlem

Joystick till BF3?

Tjenare, tänkte höra vad ni tycker ni som har joystick till BF3 när ni kör flygplan och helikopter, är det mycket skönare/bättre med joystick eller känns det som det går lika bra med tangentbordet.

Om ni gillar joystick ge gärna tips om bra billiga sådana!

Visa signatur

GA-P55-UD3 | Intel Core i5 750 @ 4Ghz 24/7 clock med H50 | Vengeance, 8gb @ 1600Mhz | 6950 CF| M4 64gb SSD | Corsair 650W

Permalänk
Medlem

tja köpte precis själv en joystick en Logitech Extreme 3D Pro riktigt nöjd flyger juh som en gud

Permalänk
Medlem

Vissa gillar det vissa hatar det. Jag har provat och jag har kommit fram till att det är totalt ospelbart för min del. Det skulle ta mig flera år att bli lika bra med joystick som jag är med mus. Dock har jag sett många som kan sikta riktigt djävla bra med joystick vilket förvånar mig något otroligt.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på att köpa någon billig, hittade en på prisjakt för några hundra, en logitech tror jag. Men allt eftersom jag spelar nu för tiden så blir det lättare och lättare att köra med mus och t-bord så tror jag lägger de pengarna på warez istället, eller en mp3-skiva

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Hade joystick.

SJÄLVA helikopterflygande / jetflygandet i sig var det inget fel på, det var snarare skönare, sikta däremot var betydligt mycket svårare.
Och en helikopter som inte dödar tank är inte en effektiv helikopter.

Så jag bytte från joysticken till mus / tangentbord.
Betydligt mycket bättre.

Visa signatur

/ Uttifanten

Permalänk
Medlem

Slänger in en snabbfråga istället för att göra en egen tråd. Kommer att installera BF3 i helgen, finns det något force feedback stöd i BF3?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.