Permalänk
Medlem

Back to karkand problem..

Tja, jag fick back to karkand för typ 2 dagar sen av min snälla mamma och löste in koden Origin. Men nu idag nnär man kan spela det så trcker jag på wake island t.ex men då står det att jag behöver köpa Battlefield 3: Back to karkand?? WTF! Och sen när jag löser in koden igen så står det att den redan är använd (obviously) men HUR ska jag göra för attt fixa detta!??!? bLIR GALEN

Permalänk
Medlem

Ring dom är väl enklast

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk
Medlem

vänta till den 15e då du kan spela det?

Permalänk
Skrivet av carll:

vänta till den 15e då du kan spela det?

Jag sitter iallafall och spelar det just nu, var får du 15e ifrån?

Permalänk
Medlem

Du har väl redan installerat huvudspelet (BF3) först antar jag?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimbolimbo:

Jag sitter iallafall och spelar det just nu, var får du 15e ifrån?

De som köpte Limited Edition kan spela b2k idag.
Alla andra som TS, kan spela först på torsdag.

Förtydligande till Maxudd, Du får vänta tills på torsdag. Detta gäller alla som inte köpte Limited Edition.

Permalänk
Medlem

ååh men vaf***

Permalänk
Medlem

hahaha. life sucks?;)

Permalänk

Jag vet vad jag ska göra i kväll

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Skrivet av Ftx:

De som köpte Limited Edition kan spela b2k idag.
Alla andra som TS, kan spela först på torsdag.

Förtydligande till Maxudd, Du får vänta tills på torsdag. Detta gäller alla som inte köpte Limited Edition.

Fel!
Köpte Back to karkand idag på orgin.
Spela det idag på inet servern en stund.

Vart har du fått dina uppgifter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ftx:

De som köpte Limited Edition kan spela b2k idag.
Alla andra som TS, kan spela först på torsdag.

Förtydligande till Maxudd, Du får vänta tills på torsdag. Detta gäller alla som inte köpte Limited Edition.

Där har du fel. Alla som köper en digital kod genom origin kan spela back to karkand nu, och köper man koden i en box som man får hem så får man vänta till 15e. Jag har inte Limited edition men kan ändå spela B2K.

OT: köpte du koden genom origin så kan du spela nu, annars den 15e

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Fel!
Köpte Back to karkand idag på orgin.
Spela det idag på inet servern en stund.

Vart har du fått dina uppgifter?

kan va så att om man köper från origin så går de direkt

Permalänk

Fattar inte varför inte alla kan få spela idag. Vad fan är problemet?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Köpte mitt via Origins idag och inte fan fick jag kvitto till mailen eller kan ladda ner den. Står bara -149kr på kontot.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

Vill inte skapa ny tråd så jag frågar lite fort här...

Jag köpte BF3 limited edition, så jag fick ju med en kod till B2K, har löst in koden för flera veckorsedan, men nu när jag ska spela på B2K banorna så står det Game disconnected: you are missing content from the game.

Och jag har tankat ner allting som origin har sagt till mig att ladda ner via dom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radiax:

Där har du fel. Alla som köper en digital kod genom origin kan spela back to karkand nu, och köper man koden i en box som man får hem så får man vänta till 15e. Jag har inte Limited edition men kan ändå spela B2K.

OT: köpte du koden genom origin så kan du spela nu, annars den 15e

Skickades från m.sweclockers.com

Bara så du vet får man ingen låda hem med koden i, man får koden direkt precis som origin, fick svaret från Game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åkan:

Bara så du vet får man ingen låda hem med koden i, man får koden direkt precis som origin, fick svaret från Game.

de viktiga är ändå att köper man via något annat än origin får man vänta till 15e

Permalänk
Medlem

köpte mitt via game

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

de viktiga är ändå att köper man via något annat än origin får man vänta till 15e

Jo, men det har han kanske rätt i men det går inte till som det gjorde med BFBC2: vietnam, att man fick en lapp/box med nyckeln på, så sa dem till mig i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleehx:

Vill inte skapa ny tråd så jag frågar lite fort här...

Jag köpte BF3 limited edition, så jag fick ju med en kod till B2K, har löst in koden för flera veckorsedan, men nu när jag ska spela på B2K banorna så står det Game disconnected: you are missing content from the game.

Och jag har tankat ner allting som origin har sagt till mig att ladda ner via dom...

Antar att du provat flera olika servrar och banor?

Gulf of Oman har crashat några gånger idag och ibland står det Game disconnected: you are missing content from the game.

Permalänk
Skrivet av Gwingis:

Köpte mitt via Origins idag och inte fan fick jag kvitto till mailen eller kan ladda ner den. Står bara -149kr på kontot.

Samma här! Pengarna vad de snabba att fiska upp. Trött i huvudet gick jag in två gånger för jag trodde jag hade gjort något fel när det inte fungerade och inget mail kom, nu har jag betalat 298.. Typiskt.

EDIT: Är det någon som vet vart man kan maila supporten så de kan macklulera min ena order?

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Samma här! Pengarna vad de snabba att fiska upp. Trött i huvudet gick jag in två gånger för jag trodde jag hade gjort något fel när det inte fungerade och inget mail kom, nu har jag betalat 298.. Typiskt.

EDIT: Är det någon som vet vart man kan maila supporten så de kan macklulera min ena order?

Jag har gjort samma sak. Hur går man tillväga för att kontakta EA?

Permalänk
Medlem

Jag kan inte heller spela B2K. Jag köpte expansionen för några minuter sedan. Det står under min Battle Feed att jag nu har tillgång till de nya banorna men i bannern i vänstra marginalen står det fortfarande "Buy Now". Försöka jag joina en server vill den att jag ska köpa expansionen.

Löjligt.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Samma här. Köpte för flera timmar sedan via origins hemsida, använde samma konto som jag har i originapplikationen förstås. Nu har jag testat allt jag kan komma på för att få b2k att dyka upp i origin. Battlelog bara ber mig att köpa skiten. WTF? någon som varit i kontakt med supporten om detta?

Visa signatur

[size="1"]..[/size]

Permalänk
Medlem

Köpte också BTK och skiten funkar INTE. Ploppar upp en ruta som säger "BUY BTK NOW!" Och i orderbeställningen står det "No Unlock Code Needed" WTF LIKE?!

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Jag lyckades få igång det genom att logga ut från battlelog och origin. Starta Origin igen och sen logga in på battlelog igen. Kan vara värt ett försök.

Permalänk

Även jag har samma problem, köpte B2K i Origin en stund innan det gick ner, på profilen i Battlelog står det att jag har access till B2K och har även fått orderbekräftelsen på mejlen och pengarna har dragits från kontot men när jag går in på en B2K-bana så står det att jag måste köpa det.

Har testat logga ut och in från både Origin och Battlelog utan resultat :/

EDIT: Det löste sig tydligen nu, hoppas det gör detsamma för er andra som har problem!

Permalänk
Skrivet av NerdHerd:

Jag har gjort samma sak. Hur går man tillväga för att kontakta EA?

Jag hittade det nu. Du trycker på Support and feedback längst till vänster i Battlelog, då kommer du till "live chat". hittar ingen vanlig mail dock. Jag antar att de kan hjälpa till men har inte testat själv ännu därför att det var en timmes väntetid och jag borde sova nyss.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

HAR SAMMA PROBLEM

Köpte B2K för 2 timmar sedan, men battlelog låter mig inte gå in på en B2K server och säger att jag måste köpa expansionen, men på min profil står de att jag har tillgång till den.

WTF?

Visa signatur

CPU: Intel Core 2500k @ 4.2ghz - Mobo: MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 - GPU: Sparkle Nvidia GTX 460 OC 1GB - Minne: Corsair XMS3 8GB 1600Mhz - HDD: Spinpoint F3 1TB - PSU: 650W - Chassi: Antec Nine Hundred