Vad håller EA ORIGIN DICE på med?????

Permalänk

Vad håller EA ORIGIN DICE på med?????

Nu e jag lika trött som alla andra, inte en enda gång sen jag köpte o installerade spelet så har skiten funkat helt klockrent, såfort det ska göras något, oavsett om det är en patch, en lite uppdatering eller vad fan som helst så ska skiten krångla....
Nu när jag ska spela så kommer jag in o efter 2 minuter så blir jag kickad där de står.

Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'Arktickiller-' (for 2 minutes) ... Violation (IGNORING QUERIES) #9006

.....o då har jag inte ens gjort ngt!! Bara gått in i spelet..rört mig 5 meter o blir kickad direkt...

Är det min dator det är ngt fel på?

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk

uppdaterat pb nu o nu fick jag Game disconnected: you were kicked from the game. istället..helt otroligt....

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem

BF3 made by downers for downers!

Permalänk

NOTICE We are performing maintenance on the game in general at the moment. We will keep you updated on the progress ...så står de i min battlelog? har ni samma skit? Håller dem fortfarande på med det?

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem

Dem aktiverade ju BTK igår, inte konstigt när VÄLDIGT mycket folk aktiverar.

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk
Medlem

Något som står på hemsidan står för alla inte bara dig. Back to karkand släpptes igår och ja de håller fortfarande på med underhåll.
När det gått att spela har jag inte haft några problem alls.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Jag kommer in som vanligt i spelet, hinner spela en runda sen fryser allt o efter 5 sek blir jag utkastad till logen igen... Är de ngn annan som får de så eller är det bara jag?? Rätt frustrerande faktiskt

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Sötast

Alltid samma gnäll oavsett vilket spel som patchas/uppdateras.

När ska folk lära sig att det aldrig går 100% smidigt?

Permalänk

Men de går aldrig smidigt, därför folk kanske gnäller??

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem

Dom släppte två serverpatchar igår så lite problem har dom allt. Funkade att ansluta tidigt imorse, men om jag inte mins fel stod fortfarande service meddelandet.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk

Jag ansluter som vanligt, där har jag inga problem, mitt problem är att de fryser efter en runda o jag blir utkastad...

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem

Har själv haft problem sen lanseringen med spelet. Senast var punkbuster.
Med det är piss lätt att fixa!!!
Helt otroligt att Dice, Ea vilka som helst inte kunde fixa det.
Kommer aldrig köpa ett spel från dom igen.
Men följ instuktionerna på dena video så kommer det funka sen.

http://www.youtube.com/watch?v=b8KTt59OAbU

Permalänk

Punktbuster-problem kanske ska ha o göra med Punkbuster i titeln och inte dice ea eller origin.

Permalänk
Sötast
Skrivet av admirgaraplija:

Men de går aldrig smidigt, därför folk kanske gnäller??

Vad får dig att tro att allt ska gå smidigt när man har en kundbas större än alla sveriges invånare tillsammans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av admirgaraplija:

uppdaterat pb nu o nu fick jag Game disconnected: you were kicked from the game. istället..helt otroligt....

Lätt fixat. Om jag nu bara hade vetat det för 3 veckor sedan!

http://www.youtube.com/watch?v=b8KTt59OAbU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inanimate:

Punktbuster-problem kanske ska ha o göra med Punkbuster i titeln och inte dice ea eller origin.

Dom lär väll ha nån jävla form av komunikation kan man ju tycka i alla fall.
Fel på dom allihopa om jag får yttra mig.

Permalänk
Medlem

Finns massor med spelare som INTE har problem.. Senast igårkväll när jag körde BTK kartorna så var där flera tusen inne å spelade. Massor med fulla servrar. Så det är nog undantagen som har problem. Den stora massan spelar och har kul.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk

Har gjort som i filmen men de funkar inte..helt värdelöst!!

Sammarbetar man med varandra så ska man fixa allt sånt här innan saker o ting släpps?

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av qtek:

Har själv haft problem sen lanseringen med spelet. Senast var punkbuster.
Med det är piss lätt att fixa!!!
Helt otroligt att Dice, Ea vilka som helst inte kunde fixa det.
Kommer aldrig köpa ett spel från dom igen.
Men följ instuktionerna på dena video så kommer det funka sen.

http://www.youtube.com/watch?v=b8KTt59OAbU

Nej, kan bara hålla med EA har fått pengar av mig för sista gången. det är helt enkelt för mycket strul så det är inte roligt längre. Skräp.

Permalänk

Man försöker o inte klaga o man försöker att fixa allt så mycket man kan, men det är ju som om audi skulle annonsera om en ny modell i 1 år o när den täcks av på en mässa så fattas ratten....!!!!

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem

haha detta spel är det bästa fps ja spelat men alltså ! man släpper inte ens en beta utan man släpper en tidig alpha-beta . är vi uppe i en 4-5 patcher på 5-6gb nu ???? finns enormt antal buggar speciellt om man växlar vapen,reloadar då man dör.. då kan man spawna med ett träd i armen som bössa senaste ja får är att lmg:n på tanksen hakar upp sig :S men skjuter inte utan bara låter .. det är ju mest roligt men gillar inte att det ska vara så mkt buggar

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'Arktickiller-' (for 2 minutes) ... Violation ....de där..vad gör man åt det?? någon annan borde ju ha fått samma sak?

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem

Vilket I-lands problem..

Permalänk

Är ju nästan som att dice är grymma på att göra spel. Men failar på "the basics" av ett spel XD, att de ska vara spelbart.

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför alla klagar... Vi kan ta WoW som exempel. Där kör de maintence 5-11 varje onsdag och ingen klagar. FÖrra veckan släpptes 4.3 och då var det maintence hela dagen men blizz förklarar varför och folk accepterar det. Ändå kör det det varje vecka och det här är andra gången på över en månad som servrarna inte fungerar. Det handlar ju inte om något problem utan bara maintence. När de inte patchar och kör maintence klagar folk på att det inte kommer patcher i stället. Blir så jävla trött på såna här gnälltrådar som alltid angriper ett visst företag som det är "inne" att gnälla på. Fanboys fast tvärt om.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

Otroligt störande är det iallafall, funkade någotlunda bra innan karkand, nu funkar de ju skit...
är de bara jag som drabbas utav detta?!

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Vad får dig att tro att allt ska gå smidigt när man har en kundbas större än alla sveriges invånare tillsammans?

+1. Och WoWs servrar är nere mycket mycket länge än ett dygn när en expantion släpps och de kör maintence varje vecka. Ändå är det ea folk klagar på. Som sagt, motsatsen till fanboys. Säger inte att man ska klaga på blizzard heller men att klaga på ea som har så många spelare och ändå lyckas hålla servrarna uppe över en månad efter release utan maintence är bara bortskämt. Vad förväntade de sig?

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Alltid samma gnäll oavsett vilket spel som patchas/uppdateras.

När ska folk lära sig att det aldrig går 100% smidigt?

Undrar detsamma. Rätt tröttsamt med folk som gnäller och tror de kan göra allt bättre själva hela tiden. Vilket spel eller företag det är spelar ingen roll. Man får alltid höra "Fan vad X strular. SKA FAN ALLTID KRÅNGLA!!". Att folk aldrig lär sig.

Skrivet av admirgaraplija:

Men de går aldrig smidigt, därför folk kanske gnäller??

Du har inte spelat så mycket spel under åren eller? Finns mycket som gått smidigt under åren med olika spel/företag. B2K har inte strulat en sekund för mig för övrigt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Ne men jag syftar på själva bf3, hade aldrig några problem med b2k ...Jag vill bara lösa mitt problem, jag gnäller inte utan jag försöker få hjälp utav ngn som kanske haft samma sak men löst det!!

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk
Sötast
Skrivet av admirgaraplija:

Ne men jag syftar på själva bf3, hade aldrig några problem med b2k ...Jag vill bara lösa mitt problem, jag gnäller inte utan jag försöker få hjälp utav ngn som kanske haft samma sak men löst det!!

Om du läser längst upp i Battlelog, vad står det då?

Jo.... "NOTICE We are performing maintenance on the game in general at the moment. We will keep you updated on the progress."

Så vad är det vi ska hjälpa dig med?