[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalleable:

Finner inget som du tillför med ditt inlägg.
Förklara konstruktivt så kan du få svar.

tack

Skickades från m.sweclockers.com

Även om det vore sweclockers som stod bakom servern så begriper jag inte varför man inte skulle kunna stötta med en donation om man nu gillar servern. Att man inte får något för det är positivt enligt mig. Då är det inget tvång utan endast goodwill...

Permalänk
Medlem

Tror ni får slänga in bara B2K banor just nu. Folk spelar inte de gamla banorna längre knappt.
Är väl en trend som kommer dö ut när folk har tröttnat på B2K banorna.

Men om ni vill ha kvar något folk på serverna, så de inte försvinner när en gammal karta kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Tror ni får slänga in bara B2K banor just nu. Folk spelar inte de gamla banorna längre knappt.
Är väl en trend som kommer dö ut när folk har tröttnat på B2K banorna.

Men om ni vill ha kvar något folk på serverna, så de inte försvinner när en gammal karta kommer.

Omväxling förnöjer säger då jag.

Visa signatur

/ Uttifanten

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Tror ni får slänga in bara B2K banor just nu. Folk spelar inte de gamla banorna längre knappt.
Är väl en trend som kommer dö ut när folk har tröttnat på B2K banorna.

Men om ni vill ha kvar något folk på serverna, så de inte försvinner när en gammal karta kommer.

Det lär ju inte vara någon långsiktig trend, snarare just nu det kan vara något sådan beteende om det existerar överhuvudtaget. Behåll de gamla banorna säger jag.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk

Hej, allihop!

Jag startade en tråd för ett par dagar sedan:

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1068107-snal...

Den handlar kort och gott om att ni har för få 'tickets' i eran CQ-server. 2-300 är inte alls mycket och det är inte särskilt roligt att bara spela i 10 min/omgång, så skulle ni inte kunna höja 'ticketsen' till 5-600 istället? Matcherna håller då på i ca 15-25 min beroende på hur det går för lagen; men de håller på längre och det är roligare.

Det är en hel del som står bakom mig gällande detta förslag, så skulle ni inte kunna testa det temporärt och se vad folk har att säga?

Tack på förhand, Prison-Mike

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Vi har nu ökat tickets på alla kartor med 50%.

Vi har även tagit beslut om att ta bort Damavand Peak i samband med Back to Karkand-släppet i morgon. Seine Crossing kommer i nuläget inte att tas ur rotationen.

Skrivet av Prison-Mike:

Hej, allihop!

Jag startade en tråd för ett par dagar sedan:

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1068107-snal...

Den handlar kort och gott om att ni har för få 'tickets' i eran CQ-server. 2-300 är inte alls mycket och det är inte särskilt roligt att bara spela i 10 min/omgång, så skulle ni inte kunna höja 'ticketsen' till 5-600 istället? Matcherna håller då på i ca 15-25 min beroende på hur det går för lagen; men de håller på längre och det är roligare.

Det är en hel del som står bakom mig gällande detta förslag, så skulle ni inte kunna testa det temporärt och se vad folk har att säga?

Tack på förhand, Prison-Mike

När var du senast inne på Sweclockers?

Visa signatur

/ Uttifanten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prison-Mike:

Hej, allihop!

Jag startade en tråd för ett par dagar sedan:

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1068107-snal...

Den handlar kort och gott om att ni har för få 'tickets' i eran CQ-server. 2-300 är inte alls mycket och det är inte särskilt roligt att bara spela i 10 min/omgång, så skulle ni inte kunna höja 'ticketsen' till 5-600 istället? Matcherna håller då på i ca 15-25 min beroende på hur det går för lagen; men de håller på längre och det är roligare.

Det är en hel del som står bakom mig gällande detta förslag, så skulle ni inte kunna testa det temporärt och se vad folk har att säga?

Tack på förhand, Prison-Mike

Ja detta är redan fixat så. Är bara in och spela och var glad igen.

Permalänk
Skrivet av FearKill:

Ja detta är redan fixat så. Är bara in och spela och var glad igen.

Visste inte! Tack för upplysningen!

Permalänk

Bra att ni höjde 'ticketsen', men varför ändrade ni så att man bara kör en runda/bana...? -_-

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Prison-Mike:

Bra att ni höjde 'ticketsen', men varför ändrade ni så att man bara kör en runda/bana...? -_-

Pga ticket höjningen, ingen var sugen på 2 x Grand bazaar på 600 tickets till exempel. Att vi körde två rundor var huvudsakligen för att ge mer speltid på varje karta och skifte mellan de två sidorna. Det görs ju nu i en full cykel ändå.

Finns det önskemål om två rundor på varje trots tickethöjningen på 50%?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Pga ticket höjningen, ingen var sugen på 2 x Grand bazaar på 600 tickets till exempel. Att vi körde två rundor var huvudsakligen för att ge mer speltid på varje karta och skifte mellan de två sidorna. Det görs ju nu i en full cykel ändå.

Finns det önskemål om två rundor på varje trots tickethöjningen på 50%?

En runda räcker gott och väl ...

Visa signatur

/ Uttifanten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalleable:

Som jag skrev i mitt inlägg så har jag inte läst alla sidor. Men om det endast drivs av privatpersoner i deras egna intresse så ber jag om ursäkt för min bristfälliga tid för att ta reda på all fakta först. Och därmed är ju mitt argument helt ute o cyklar precis som jag också skrev.

Tack för hjälpen och tillrättavisandet.

Skickades från m.sweclockers.com

Räcker väll att bara läsa första sidan speciellt högst upp:) Allt annat är irrelevant.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Broken-arrow:

Räcker väll att bara läsa första sidan speciellt högst upp:) Allt annat är irrelevant.

Första sidan blir mer och mer irrelevant för varje dag som går. Det är en del som inte stämmer där, jag ska fixa det i kväll!

Permalänk

Ajdå, nu måste man köpa back to krakand för att få spela på servern : /

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av marreinho:

Ajdå, nu måste man köpa back to krakand för att få spela på servern : /

Nix, du kan spela de vanliga kartorna men när BtK kommer upp blir man kickad - tyvärr. Det är helt enkelt för bra kartor för att avstå från, det är egentligen först nu man börjar känna storleken på kartorna komma tillbaka.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Nix, du kan spela de vanliga kartorna men när BtK kommer upp blir man kickad - tyvärr. Det är helt enkelt för bra kartor för att avstå från, det är egentligen först nu man börjar känna storleken på kartorna komma tillbaka.

Det är nu man märker hur BF 3 bör vara. Helt värdelösa kartor som följde med BF 3. Mer såna kartor och jag är sold igen.

Hoppas på Special Forces maps. Warlord och Ghost Town är ett måste. Ledsnade på dom vanliga BF 2 kartorna och tycker det är surt att dom inte tog med dom här två mapsen.

Dock är Strike at Karkandd ok. Dock inte Sharqi Peninsula den var jag helt urles på i BF 2 och den är inte så bra. Finns ju andra roliga maps att ta ju t.ex Operation Clean Sweep var kul senast jag körde på den mapen i alla fall.

Jävla konsolportar att man ska få flaggor på ett ställe och små ogenomtänkta maps. Bar att det äntligen kommer BF 2 maps som visar vart skåpet ska stå (hoppas på mer bra maps nu).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Det är nu man märker hur BF 3 bör vara. Helt värdelösa kartor som följde med BF 3. Mer såna kartor och jag är sold igen.

Hoppas på Special Forces maps. Warlord och Ghost Town är ett måste. Ledsnade på dom vanliga BF 2 kartorna och tycker det är surt att dom inte tog med dom här två mapsen.

Dock är Strike at Karkandd ok. Dock inte Sharqi Peninsula den var jag helt urles på i BF 2 och den är inte så bra. Finns ju andra roliga maps att ta ju t.ex Operation Clean Sweep var kul senast jag körde på den mapen i alla fall.

Jävla konsolportar att man ska få flaggor på ett ställe och små ogenomtänkta maps. Bar att det äntligen kommer BF 2 maps som visar vart skåpet ska stå (hoppas på mer bra maps nu).

Oooh Ghost Town hade varit najs. Tar gärna tillbaka grappling hook och zipline med

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det funkar mycket bra med fler "kuponger" och en runda. Bara det att man slipper väntandet mellan rundorna är ett stort plus.

Har fortfarande inte fått vara inne när en B2K-karta spelas men det kommer väl. Jag tycker att standardkartorna kan vara underhållande de med.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Jag tycker att det funkar mycket bra med fler "kuponger" och en runda. Bara det att man slipper väntandet mellan rundorna är ett stort plus.

Har fortfarande inte fått vara inne när en B2K-karta spelas men det kommer väl. Jag tycker att standardkartorna kan vara underhållande de med.

Tycker det är natt och dag.

BF 2 kartorna håller måttet än, men det gör inte många BF 3 kartor. Den alla dyrkar här tycker jag är sämst av alla (dels av alla buskar och av att man aldrig dödar nått eller kan hjälpa till).

Men t.ex på Strike at Karkand märks att man faktisk kan döda någon och överraska med (känner nästan till 100% igen mig på kartan).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Pga ticket höjningen, ingen var sugen på 2 x Grand bazaar på 600 tickets till exempel. Att vi körde två rundor var huvudsakligen för att ge mer speltid på varje karta och skifte mellan de två sidorna. Det görs ju nu i en full cykel ändå.

Finns det önskemål om två rundor på varje trots tickethöjningen på 50%?

Med nuvarande nivå på tickets så räcker det gott och väl med en runda.

//theocke

Permalänk
Medlem

Conquest Assault kräver nog två rundor då det är större skillnad på attackerand/försvarande än i vanliga assault.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Jag gillade när man körde mappen 2 ggr och med lite färre tickets. Men jag kanske är ensam?

//Christer_P

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Medlem

Kan inte hitta Er server!?! Skiver "Sweclockers.com" men...

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av GERO:

Kan inte hitta Er server!?! Skiver "Sweclockers.com" men...

Ser den själv, nolla alla filter och sök på "swec"?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Ser den själv, nolla alla filter och sök på "swec"?

Tack funkade när jag nollade alla filter.

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk

hur kommer man in på swec servern?
för jag provade adressen i första inlägget men BF3 hittar inte servern?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Legopappa:

hur kommer man in på swec servern?
för jag provade adressen i första inlägget men BF3 hittar inte servern?

Här är en direktlänk till Battlelog: SweClockers.com Conquest

Permalänk

Tackar Tackar

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

synd bara att man är så satans dålig på sånt hära

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Entusiast

Kul att så fort man säger något i chatten, om datorer eller ett skämt, får man på fingrarna av Lan.
En annan kul grej är att Lan säger åt alla andra att inte svära osv, men själv skriver han håll käften till mig ?!?!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit