speldatorköp - Före eller Efter jul? Max ~6k

Permalänk

speldatorköp - Före eller Efter jul? Max ~6k

Hejsan Allesammans!
Som Topic lyder,nu börjar tankarna cirkulera kring en stationär dator som jag tänkt bygga själv.
Just nu så behöver jag hjälp med att plocka ihop en dator(helst från inet),men som sagt så är jag lite kluven när det gäller att köpa såhär innan jul.
Tänkte mig max 6000kr exkl. skärm,behöver ej HDD,CDläsare eller windows,dock behöver jag en skärm.
Så om nån kan hjälpa mig att plocka ihop en dator samt ge åsikter ifall jag ska köpa eller vänta.
Kan väl lägga till att jag även hört att Radeon ska komma med nya 7000 serien nu i december,så kanske värt att vänta på de också?
Hjälp sökes!
ursäkta ifall jag skrivigt lite luddigt,hoppas ni förstår!
Mvh Fredrik

Kan lägga till att detta eller snarlikt är väl vad jag kollar på:
AMD - http://www.inet.se/kundvagn/visa/1248486/amd-skarm
Intel -http://www.inet.se/kundvagn/visa/1254893/intel-exkl-skarm
Var några dagar sen jag gjorde denna och ser nu att processorn håller på att gå ur lager,Tacksam för svar!

Permalänk

Efter. Eller köp allt utom grafikkortet, eftersom Radeon kommer släppa nya kort i januari. vilket borde göra att priserna pressas lite

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Skrivet av Kevlarheart:

Efter. Eller köp allt utom grafikkortet, eftersom Radeon kommer släppa nya kort i januari. vilket borde göra att priserna pressas lite

Så det som jag egentligen väntar på är att priserna på grafikkort går ner? Vet av ett Radeon 5850 för en billig slant jag kan köpa,och tänker då att det passar väl bra tills jag känner att det är dags att byta grafikkort? Jag själv tycker att det låter som en bra ide,men ni som har varit med i "Dator-svängen" ett tag kanske har en åsikt eller två om det.
Tänkte då att jag kan köpa allt förutom Grafikkortet som jag sen köper av klasskamraten.

Mvh fredrik