Asus Gtx 560 ti Hög temperatur

Permalänk
Medlem

Asus Gtx 560 ti Hög temperatur

Tjena jag har byggt ihop en dator för ca 2 månader sen och sen så installerade jag HWmonitor och det pendlade mellan 75-80 grader och när jag spelar Counter strike source så ligger det emellan 65 grader och det tycker jag är lite för hög temperatur för detta spel.
när jag spelar Bf3 så kan det nå ca 80 Grader och ibland vågar inte jag spela så är det normalt för ett sånt kort att det har så hög temperatur?

Specs: Chassi: Coolermaster Cm690 II Advanced
CPU:Amd X6 1055t 2.8ghz/3.3Ghz
GPU: Asus Gtx 560 ti
Minne: Corsair Vengence 4gb 2 st

Permalänk
Medlem

Det temperaturerna är helt normala, kör på!

Permalänk

80 grader är helt normala temperaturer, inte ovanligt att grafikkort när 90+ grader. Du behöver inte oroa dig

Permalänk

80 grader är ingen fara, tycker du att det är för mycket så kan du göra en egen fläktkurva i Afterburner.

Visa signatur

Processor: Core I5. Antec Küler 620 PnP 2x Gentle typhoon 1850 Rpm. RAM: 8Gb Vengance. GPU:CF 6950 twin frozr@ 950/1400. Mobo: P8P87 Pro. Nätagg: Ax 850. OS: W7 ultimate 64bit. Allt detta i ett Define R3 med 4 120mm fläktar. Vertex2 120gb ssd, 3 Tb lagring på HDD´s
Apple iPhone 32gb
MacBook Pro I5

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat VBIOS till kortet? Löste problem för mig iallafal mest med högljudd fläkt av någon anledning men stabilare kort i iövrigtl. Beror helt på om du har ett DirectCU II kort eller ASUS 560 Ti med singel fläkt.

Kan tillägga att jag kommer max upp i 65C i stockläge. Nu lite lätt överklockad så stiger den aldrig över 70C, kan köra en egen fläktkurva till och med så kortet i sig går ljudlöst.

Har även samma chassi som du, och om du har möjlighet så sätt in en fläkt på hårddiskburen som blåser direkt på grafikkortet. Det finns hål där för en 120mm fläkt, samt att medföljande fläktpiinnar ska användas på denna fläktplats.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Jag testade att Uppdatera men det funkade inte att göra det men om du har någon link så kan du skriva det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crytos:

Jag testade att Uppdatera men det funkade inte att göra det men om du har någon link så kan du skriva det

Den version på ASUS hemsida är fellänkad sedan väääldigt länge tillbaka, det är nämligen bara till 560 korten, inte 560 ti.

Jag uppdaterar genom att köra ASUS GPU Tweak, det finns en tråd om det här på Sweclockers med länkar och dylikt.

Hur många fläktar har du i övrigt inuti lådan så att säga? Och vad är det för kort? Finns ju ett DCII och ett mer eller mindre referens.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Jag har just nu standard fläktarna allt som var i men har funderat på att dra och köpa lite nyare fläktar men har inte riktigt blivit av för jag är inte en sån expert på att veta vilka fläktar jag ska ha men vill helst iallafall ha blå led om det inte går så kan man ta en med utan led

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crytos:

Jag har just nu standard fläktarna allt som var i men har funderat på att dra och köpa lite nyare fläktar men har inte riktigt blivit av för jag är inte en sån expert på att veta vilka fläktar jag ska ha men vill helst iallafall ha blå led om det inte går så kan man ta en med utan led

Köp 4st 140MM fläktar om du har pengar till det. 2 i taket, 1 i fronten och 1 i botten. Sedan en 120MM på hårddiskburen.

900+ RPM duger gott och väl.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Har du uppdaterat VBIOS till kortet? Löste problem för mig iallafal mest med högljudd fläkt av någon anledning men stabilare kort i iövrigtl. Beror helt på om du har ett DirectCU II kort eller ASUS 560 Ti med singel fläkt.

Kan tillägga att jag kommer max upp i 65C i stockläge. Nu lite lätt överklockad så stiger den aldrig över 70C, kan köra en egen fläktkurva till och med så kortet i sig går ljudlöst.

Har även samma chassi som du, och om du har möjlighet så sätt in en fläkt på hårddiskburen som blåser direkt på grafikkortet. Det finns hål där för en 120mm fläkt, samt att medföljande fläktpiinnar ska användas på denna fläktplats.

Uppdatera vbios? Låter intressant... Finns det något sätt att kolla vilken version man har? Inte för att jag har problem men jag vill ju vara på den säkra sidan

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Uppdatera vbios? Låter intressant... Finns det något sätt att kolla vilken version man har? Inte för att jag har problem men jag vill ju vara på den säkra sidan

GPU-Z kollar det åt dig. Men får du tag på ASUS GPU Tweak så finns deras modifierade version av GPU-Z med i programmet och kollar även upp direkt ifall en ny version av VBIOS finns ute.

Det enda som kan anses vara dåligt att vissa uppdateringar har ingen förklaring till vad som fixas, så du får helt enkelt surfa runt i timmar eller vänta en vecka på svar från ASUS värdelösa support. xD

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB