Warzone - Vad tycker du?

Permalänk
Medlem

Warzone - Vad tycker du?

Testa igår att köra warzone och blev grymt besviken. Själv hade jag förväntat mig krig, det heter ju warzone. Men i stället fick vi amerikansk fotboll... helt värdelöst var det.

Hade det varit ta över och hålla områden som i warhammer och rift så hade det varit betydligt roligare och stämningsgivande. Men att Sith, Jedi, Operatives osv ska springa runt och leka amerikansk fotboll kändes förjävligt..

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag tycker faktiskt att det är rätt bra banor. Just dodgeball banan du pratar om är en av mina favvo i pvp. Den kan vara sjukt kul den där banan. Jag tycker dock att det saknas tempo och smidighet i pvp. Rätt lagigt med.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Huttball är ju sjukt skoj!
Ruggigt spännande om inte annat.
Det du söker är ju exempelvis The civil war banan, där man ska hålla tre baser osv.

Tycker de är fullt med action och laggar relativt lite för mig.
Pvpandet i swtor påminner mig om vad pvp var på level 60, inte bara så stor crit som möjligt, utan ha koll på omgivningen.
World pvp är något folk är väldigt måna om på Niman servern att ta vara på, många pvp guilds som redan diskuterar om vart man ska kunna utföra dem för bästa möjliga situation, ser fram emot det

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

Det finns ju flera Warzones, den du pratar om heter Huttball och den är ju extremt skoj - tycker att alla är det! Kör Huttball tillsammans med en full grupp av vänner så kan ni få ett riktigt fint teamplay.

Det du söker är Alderaan kartan, där du ska ta tre baser för att skjuta ner motståndarnas skepp/bas. Den tredje warzonen heter Voidstar och fungerar som Rush i de senare BF spelen (om du spelat det). Du är antingen attacker eller defender och ska ta dig fram/skydda en datacore. Den är skoj med bra teamplay också

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Ok, jag blev så grymt besviken på hutball då det var den första formen av pvp som jag fick uppleva och det var amerikansk fotboll.. kändes inte seriöst alls så jag testade inget mer. Men eftersom ni gillar det och det ska finnas andra intressanta upplägg så får jag testa mer!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Jag gillar verkligen de warzones man gjort. PvP överlag är långt, långt över förväntan för mig. Jag hade inte förväntat mig någonting alls av det i det här spelet.

Däremot tycker jag det är lite lätt hopplöst att vara republic. Har vunnit fyra matcher sammanlagt på fyra dagar. Totalt ca 20 matcher spelade.

Är det att man hamnar mot mycket semi premades när man köar solo eller är det helt enkelt bara så att de som är intresserade av PvP håller till på imperiets sida? Spelar på Niman.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benmaskin:

Jag gillar verkligen de warzones man gjort. PvP överlag är långt, långt över förväntan för mig. Jag hade inte förväntat mig någonting alls av det i det här spelet.

Däremot tycker jag det är lite lätt hopplöst att vara republic. Har vunnit fyra matcher sammanlagt på fyra dagar. Totalt ca 20 matcher spelade.

Är det att man hamnar mot mycket semi premades när man köar solo eller är det helt enkelt bara så att de som är intresserade av PvP håller till på imperiets sida? Spelar på Niman.

Det är nog helt klart från server till server,jag har ännu inte förlorat en match som republic..har väl kört 5-6st..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arthas:

Det är nog helt klart från server till server,jag har ännu inte förlorat en match som republic..har väl kört 5-6st..

Spelar man inte mot sina egna i huttball? Imperiet vs imperiet osv....

Inte konstigt att fraktionen vinner varje gång

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

Nja du kan möta båda fraktionerna.Så republic vs republic,republic vs empire,empire vs empire..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arthas:

Nja du kan möta båda fraktionerna.Så republic vs republic,republic vs empire,empire vs empire..

Ah oki... aldrig mött ett republic lag så jag med flera i guildet antog nästan att man möttes inhemskt

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

Det behövs fler zoner och speciellt där X faction kan möta X faction så man får ned kön på båda sidorna och inte behöver köra huttball 75% av tiden om man hamnat på en ojämn server.

Permalänk

Det ni som gnäller verkar missa är att Huttball inte har något alls att göra med Republic vs. Imperials.

Huttball är en "underground" arena driven av en Hutt, ett sorts gladiatorspel. Enda lorewise man kan ifrågasätta är väl varför en jedi skulle delta :>

Huttball är redigt skoj när folk börjar förstå hur man passar.
Huttball är en kul grej / minigame.

Trassla inte till trosorna i förtid mina herrar, ni kommer få er PvP.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benmaskin:

Jag gillar verkligen de warzones man gjort. PvP överlag är långt, långt över förväntan för mig. Jag hade inte förväntat mig någonting alls av det i det här spelet.

Däremot tycker jag det är lite lätt hopplöst att vara republic. Har vunnit fyra matcher sammanlagt på fyra dagar. Totalt ca 20 matcher spelade.

Är det att man hamnar mot mycket semi premades när man köar solo eller är det helt enkelt bara så att de som är intresserade av PvP håller till på imperiets sida? Spelar på Niman.

Naej, har vunnit flera premades i pugs... det är det förbaskade lvl50s, det laget som har mest lvl 50s vinner - period. Och btw när ni dör och ressar... SPRING UT. Finns en förjävlig tabb Bioware har gjort, Jag ressade, buffa, så ska jag ut, kan inte... varför en jävla vägg spawna precis och blockar mig... väntar på att den ska gå ner så man kan lira lite... nähepp får kick i safe zone...

Visa signatur

Fractal Design Define R5 - Black Pearl | Nvidia MSI GTX 980 Ti Lightning 6GB | MSI Z170A XPOWER | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666Hz CL16 DDR4 (4x4GB) | i7-6700k 4,0GHz | Noctua NH-D15 | Corsair PSU 850W 80+Gold | Samsung SSD 850 500gb | Fractal Design Chassifläkt Dynamic GP-14 140mm x4 |

Permalänk
Medlem

huttball är den enda banan som är kul

Permalänk
Avstängd

Det behövs absolut en 40 vs 40 manna Warzone ala Alterac Valley. Frågan är om swtor kan hantera en sådan warzone rent server mässigt, tveksam då man redan i spelvärlden laddar upp en ny instans/phase/shard när ett område eller stad/planet har fler än 60 personer i dem...

Permalänk
Keeper of Traditions

Det förvånar mig att dem inte lånat mer från warhammer online när dem är så nära besläktade. Var det nåt mythic faktiskt lyckades med så var det ju just PvP.

Lite konstigt är det.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Ok, jag blev så grymt besviken på hutball då det var den första formen av pvp som jag fick uppleva och det var amerikansk fotboll.. kändes inte seriöst alls så jag testade inget mer. Men eftersom ni gillar det och det ska finnas andra intressanta upplägg så får jag testa mer!

Om amerikansk fotboll hade vart som hutball hade ja inte gjort annat än o kollat på sport jag är totalt ointresserad av sport i vanliga fall, men en sport som innefattar skjutvapen, svärd o magi hade ja lätt kollat på.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Om amerikansk fotboll hade vart som hutball hade ja inte gjort annat än o kollat på sport jag är totalt ointresserad av sport i vanliga fall, men en sport som innefattar skjutvapen, svärd o magi hade ja lätt kollat på.

+1

Permalänk
Medlem

tycker pvp är ordentligt obalanserat då det bara handlar om att ha lvl 50's i laget har själv mer än en gång hoppat in i en hög < 50 poppat några cd's óch varit last man standing 3 vs 1 / 4 v 1 utan problem.

Tycker även att huttball iden är väldigt kul men det falerade någonstans i planeringen då hela spelplanen består av plattformar och Alla klasser har någon typ av knockback känner mig som en studsboll :p. Sen att det inte finns någon diminishing return. Har kört någon gång med healers från guilden och har lätt varit stunnad i 30 sec + med bollen man kan nämligen inte heller passa när man är stunnad. Och då börjar man undra om de ens testade detta..

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaksylt:

tycker pvp är ordentligt obalanserat då det bara handlar om att ha lvl 50's i laget har själv mer än en gång hoppat in i en hög < 50 poppat några cd's óch varit last man standing 3 vs 1 / 4 v 1 utan problem.

Bioware har sagt att level 50 ska få en egen warzone bracket någon gång nu i januari så det borde komma vilken dag som helst snart.

Skrivet av Kaksylt:

Tycker även att huttball iden är väldigt kul men det falerade någonstans i planeringen då hela spelplanen består av plattformar och Alla klasser har någon typ av knockback känner mig som en studsboll :p. Sen att det inte finns någon diminishing return. Har kört någon gång med healers från guilden och har lätt varit stunnad i 30 sec + med bollen man kan nämligen inte heller passa när man är stunnad. Och då börjar man undra om de ens testade detta..

Det finns ju Resolve i SWTOR som gör att man inte kan bli stunnad hur många gånger som helst i en rad, gäller bara att veta hur det fungerar och när man ska använda sin CC breaker osv. Du kan läsa mer om det här:
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=61363

Permalänk
Medlem

Är fullt medveten om resolve men det inte ens nästan effektivt nog för att man ska kunna undvika extrema chainstuns.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem

Som Kaksylt säger, det är åt ****** för mycket cc, knockbacks osv osv i spelet. Stealthers (melee) ska ha någon form av stun sen ska support ha någon form av cc thats it!
Men spelet är i uppstart och saker kommer att ändras frågan är bara om det ändras snabbt nog innan man hinner tröttna.

Personligen väntar jag på ett nytt MMO som har lika roligt(bra) PvP som Daoc hade!

Rudor RR9+ Zerk! (nostalgi!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Bioware har sagt att level 50 ska få en egen warzone bracket någon gång nu i januari så det borde komma vilken dag som helst snart.

Den patchen är på Test Server nu, som sagt bör inte ta mer än 1-2 veckor till innan vi ser den på Live servern..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk

Tycker alla warzonerna är roliga så läge man är hyffsat väl matchade på båda sidor.
Huttball är riktigt kul bara man kan få lite samarbete i laget (gäller väl iofs för dom andra warzonerna också).

Börjar bli lite mycket 50's man möter i PvP på servern där jag spelar (iofs 40 själv nu).
Hade helst sett att det var olika brackets var 10/15 level men det lär väl komma i framtiden.

Visa signatur

| B550 | 5800X3D | 6800 XT |

Permalänk
Medlem

1.1 ska släppas på tisdag har jag för mig. Då får lvl 50 en egen bracket.

Huttball är nog den bästa pvp-arenan jag sett i ngt mmog.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ozo64:

Huttball är nog den bästa pvp-arenan jag sett i ngt mmog.

Idén är bra, utförandet mindre bra. Med tanke på att dem skapat ett CC-heaven så känns det inte så genomtänkt med en karta som i princip endast består av plattformar i olika nivåer och som gynnar vissa klasser något enormt.

Saknar dem lite öppnare warzones som fanns i warhammer online, konstigt att inte något liknande har gjorts i star wars.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

"Lava-banan" i Warhammer hade varit kul

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ozo64:

"Lava-banan" i Warhammer hade varit kul

På den banan hade det bara slutat med att alla stod och kasta ner varandra i lavan istället för att faktiskt göra någon nytta

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

BW i Warhammer på den banan var en ren njutning haha. Så jävla gött det var att skjuta ner folk i lavan.