Hur jag än pannan mot skärmen slår, jag inga ider för grafikkort får!

Permalänk

Hur jag än pannan mot skärmen slår, jag inga ider för grafikkort får!

Med detta lilla julrim i titeln så skulle jag vilja be er skarpa hjärnor med mer koll än mig att erbjuda mig ett förslag på grafikkort, är det ett 580 som gäller eller kan det vara värt att testa ett par radeon kort?

Kortet/Korten ska passa till något liknande detta
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1248832/honkytonkatthemuppetshousedotfrenchnet
(Synpunkter om kittet upskattas mycket!))

Datorn skall användas till videoredigering, bildbehandling, spel, streama, 3D rendering, programmering, etc (hela g33k paketet).
Det ända som jag inte kan tänka mig att byta ut är processorn och chassiet!

Budgeten är ca 4200kr (ett Asus GTX580)

Tack för svar på förhand,
God Jul // MrBorking!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design North (Vit) | PSU: DeepCool PX1000G 1000W | MB: ASUS Prime Z790-A WIFI | CPU: Intel Core i9 13900K | RAM: Kingston 64GB DDR5 6000MHz | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti

Permalänk
Medlem

Ati har nya grejer rätt efter nyår. Vänta och se, ellers så kan du köpa ett billigare 580.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Vänta på AMD´s 7000-serie, annars är ett 580 inte ett dåligt val.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Polaren införskaffade sig precis en ny spelrigg, med ett Asus 580, och det är ett riktigt grymt kort! Rekommenderas!

Permalänk

Jag har ett extremt byggsug atm, men hur mycket tror ni att det kommer hända i 4tusen kronors klassen?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design North (Vit) | PSU: DeepCool PX1000G 1000W | MB: ASUS Prime Z790-A WIFI | CPU: Intel Core i9 13900K | RAM: Kingston 64GB DDR5 6000MHz | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti