The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonAn:

Jag kollade på exakt den sidan, (skyrimforums.org eller hur?) Men det står ju inte faction IDt på The Pale.

Japp, skyrimforums.org. Jag upptäckte samma sak som du och har uppdaterat min förra post med en mer komplett lista, rejält lång dock. Tror inte The Pale fanns med där heller men Dawnstar stod med ett antal gånger i alla fall.

Skrivet av AntonAn:

Och varför attackerar vakter mig i Solitude då om jag inte har nån bounty med the Haafingar?

Vet inte. En lösning kan ju vara att inte anfalla tillbaka och ta ditt fängelsestraff, förutsatt att de försöker arrestera dig och inte bara slår yxan i skallen på dig.

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terniz:

Japp, skyrimforums.org. Jag upptäckte samma sak som du och har uppdaterat min förra post med en mer komplett lista, rejält lång dock. Tror inte The Pale fanns med där heller men Dawnstar stod med ett antal gånger i alla fall.

Vet inte. En lösning kan ju vara att inte anfalla tillbaka och ta ditt fängelsestraff, förutsatt att de försöker arrestera dig och inte bara slår yxan i skallen på dig.

Tack för the Pale IDt. Det hjälpte dock inte men det var som om jag var olika mycket efterlyst i 2 olika delar av staden. Så jag lyckades komma in i fängelset. Det roliga var att vakterna försökte döda mig i fängelset.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Glucifer:

Hur är det med companions on sneak? Spelar det någon roll om de har på sig tung rustning när man skall sneaka? Just nu kör jag thieves guild uppdrag och jag har inte vågat ta med mig någon companion än då det känns som att de kommer göra allt fel.

Jag kör sneak/thief och har haft med mig Uthgerd i stort sett hela vägen upp till level 32 där jag är nu. Det fungerar bra så länge du inte blir upptäckt eller attackerad, då blir det lätt kaos. Vill du har full kontroll på en strid om du blir upptäckt, be dem vänta utanför. Å andra sidan hugger hon ihjäl många med ett eller ett par yxhugg, så hon är rätt bra att ha med om det smäller.

Jag upplever alltså inte att jag blir lättare upptäckt, men väl upptäckt är det svårare att gömma sig igen pga röran som uppstår.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Såg att det finns ett nytt hack kallat TESV Acceleration Layer som fungerar som en plugin till SKSE (Skyrim Skript Extender). Tydligen kan det ge rejäl prestandaförbättring (20-30%) där spelet är CPU-bundet då de använt stenåldersprogrammering för PC (med x87 FPU anrop etc). Men det är flera problem med hacket än så länge, då det kan bugga ur skriptfunktioner, så rekommenderar inte att använda det.

Det här förstärker i alla fall min bild av att Bethesda har rätt så inkompetenta PC-programmerare, de verkar inte ha gjort någon som helst optimering för PC.

Permalänk
Medlem

Någon som kan svara på hur stort skyrim är? Hade tänkt köpa de i digital download, och undrar därför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _wcc_:

Någon som kan svara på hur stort skyrim är? Hade tänkt köpa de i digital download, och undrar därför.

Cirka 5,7GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Cirka 5,7GB.

tackar! då blir de nog att köpa de på en gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag kör sneak/thief och har haft med mig Uthgerd i stort sett hela vägen upp till level 32 där jag är nu. Det fungerar bra så länge du inte blir upptäckt eller attackerad, då blir det lätt kaos. Vill du har full kontroll på en strid om du blir upptäckt, be dem vänta utanför. Å andra sidan hugger hon ihjäl många med ett eller ett par yxhugg, så hon är rätt bra att ha med om det smäller.

Jag upplever alltså inte att jag blir lättare upptäckt, men väl upptäckt är det svårare att gömma sig igen pga röran som uppstår.

Sjyst tack

Visa signatur

MSI P67A-G45 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3.8GHz | Geforce GTX 1060 6GB DUAL | Corsair HX 750W 80+ | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Samsung SSD 850 EVO 500GB | 1TB Seagate Barracuda 7200rpm | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 | Fractal Design Define R3, Titanium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Followers levlar inte upp.
Du kan ställa dig framför henne, välja konsol, markera henne, skriva disable (hon brukar försvinna) sen enable, hon skall dyka upp när konsolen tas ned, på så sätt sätts hon till din level.
Hon använder också healing potions om du ger henne det.
Med en bra båge är Lydia en ganska skaplig bågskytt, hon gör av med pilar precis som du gör.
Hon använder också bättre armor och vapen om hon får det.

Tack för tipset, ska prova detta. Har problem med att hon går ner efter ett slag av valfri mob, råkar jag själv slå till henne, ja då är hon död. Mitt största problem är dock att jag den senaste tiden observerat att vilken båge jag än ger henne (just nu en deadric - legendary) så använder hon ändå sin standard "Imperial" (det märkliga är väl att ett tag så använde hon faktiskt bågen jag tilldelade henne och även att en-hands vapnet som jag ger henne är det hon faktiskt använder). Dock gör hon inte av med pilar, ger henne enstaka av de bästa jag har vilket gör att hon får och använder dessa men använder inte upp dem, väldigt bra sätt att farma pilar på (de som inte träffar och de som går att loota från mobs).

Permalänk
Medlem

Lämnade precis tillbaks Skeleton nyckeln till Nocturnal. Är Thief questerna slut efter det? Har för mig att Brynjolf sa att det fanns mer att göra efterråt. men jag kan inte hitta honom? Får man ingen armor när man är klar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonAn:

Lämnade precis tillbaks Skeleton nyckeln till Nocturnal. Är Thief questerna slut efter det? Har för mig att Brynjolf sa att det fanns mer att göra efterråt. men jag kan inte hitta honom? Får man ingen armor när man är klar?

Själva thieves-quest-line:n är slut där ungefär,
men det finns ju (oändligt?) med småuppdrag sen via Vex eller Delvin.
(Du får ju vänta lite så Brynjolf hinner tillbaka till Ragged Flagon.

Och du har ju redan fått en fet armor, eller? (Nightingale)
(Två om du räknar thieves-armor:n, faktiskt.)

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Själva thieves-quest-line:n är slut där ungefär,
men det finns ju (oändligt?) med småuppdrag sen via Vex eller Delvin.
(Du får ju vänta lite så Brynjolf hinner tillbaka till Ragged Flagon.

Och du har ju redan fått en fet armor, eller? (Nightingale)
(Två om du räknar thieves-armor:n, faktiskt.)

Dold text

Ja, då var det slut då :(. Är klar med Dark Brotherhood och Thieves nu. Vet du någon annan typ tjuv klan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntonAn:

Vet någon faction ID på ''The Pale''? Jag har en massa bounty med dom och vakterna försöker döda mig varje gång jag går in i Solitude . ( Har en massa quests där också) Det är även en gubbe som är sista vittnet till alla vakter jag dödat som inte går att döda :S . Så därför behöver jag faction IDt på The Pale så att jag med hjälp av ett kommando ta bort min bounty...

Google finns ju... och Gamefaqs finns med... bara att lägga ihop två och två...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Ska du smyga på uppdragen? går ju skitsakta

Jag låter min gubbe smyga upp försiktigt bakifrån sina tilltänkta offer och sen kötta järtnet med ett 2h vapen... funkar jättebra... eller så kan man kasta lite eld genom att smyga på långt håll... monstren vet inte ens vad det var som hände...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

Google finns ju... och Gamefaqs finns med... bara att lägga ihop två och två...

Har fixat det nu, och ja jag sökte en massa på google innan jag frågade här.

Permalänk
Medlem

Nu har jag råkat ut för en uppdragsbugg.

Det gäller uppdraget "Ill Met By the Moonlight"

Jag har varit och pratat med fången som har dödat en liten flicka och fick en ring med en förbannelse på. Fången bad mig döda ett rådjur (jag googlade lite) och jag sprang till det stället där jag skulle ha skjutit djuret men istället så springer rådjuret iväg som en skållad råtta och teleporterar sig upp på en totalt oåtkomlig plats uppe bland bergen.

Detta är tydligen en bugg som är rätt vanlig. Detta gör att jag således inte kan komma vidare med den questen samt att jag blir förvandlad till en varulv lite när som helst. Blir mycket F9'ande ifall man råkar zoona in som varulv i en stad.

Finns det öht nåt sätt att flytta ner rådjurshelvetet på eller att hacka sig för förbi den delen i uppdragskedjan (jag är inte rädd för att använda svart magi (konsollen) för att fuska mig vidare (tgm är min vän))

Dold text
Permalänk
Medlem

Jag har stött på ett problem med en quest, main quest faktiskt. Det är Elder Knowledge, ligger några bilder så vill ni inte veta kolla INTE spoilern

Söker efter en Elder Scroll för att kunna se bakåt i tiden å lära mig ett shout för att kunna besegra Alduin. Har kört fast här som syns på bilderna nedan. Vad ska jag ha för att låsa upp knapparna till vänster på bild ett, och vart hittar jag det föremålet?

Ser ut som det är nåt runt som ska in i hålet till vänster om knapparna, de enda jag dock har är denna är det rätt? I så fall är main quest kört nu?

Det är detta questet.

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Avstängd

tror min mainquest har buggat.
Jag gav Sahloknir på nöten men nu vägrar Delphine prata med mig.

Använde konsolen för att avsluta uppdraget och gå vidare men nu vill fick jag inte höra vad hon ville säga så nästa uppdrag börjar aldrig.
Finns det något annat sätt än att ladda om ett tidigare spel för att lösa detta?

mvh

hjälpte inte heller att ladda om ett tidigare spel, samma problem igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jag har stött på ett problem med en quest, main quest faktiskt. Det är Elder Knowledge, ligger några bilder så vill ni inte veta kolla INTE spoilern

Söker efter en Elder Scroll för att kunna se bakåt i tiden å lära mig ett shout för att kunna besegra Alduin. Har kört fast här som syns på bilderna nedan. Vad ska jag ha för att låsa upp knapparna till vänster på bild ett, och vart hittar jag det föremålet?
http://img577.imageshack.us/img577/8135/imag0056g.jpg

Ser ut som det är nåt runt som ska in i hålet till vänster om knapparna, de enda jag dock har är denna är det rätt? I så fall är main quest kört nu?
http://img848.imageshack.us/img848/9084/imag0058j.jpg

Det är detta questet.
http://img32.imageshack.us/img32/9319/imag0057bd.jpg

Dold text

Google vet svaret.

Jag läste om den där Attunement Sphere lite när jag gjorde ett annat quest... jag gick ner i nåt skrymsle och fortsatte ner genom en massa saker... till slut så kommer jag till ett ställe där man ska placera nånting och jag började googla på det stället jag befann mig på och hittade en sida som nämnde just Attunement Sphere. Därifrån fick jag nys om en massa andra main quest (jag gör main questerna sist, jag har bara gjort 3 hittils). Google vet svaret...

Dold text
Permalänk
Medlem

Svar till Krrjon; läs inte om ni inte vill få delar av MQ spoilade:

Bild ett:

Här ska det bara tryckas på de fyra första från höger t. vänster, med kuben
isatt så som du har det, du får T.E.Scroll och kuben "inscribed" om du gör rätt.
Kuben ska du ju bära tillbaka t. Septimus, enligt journalupdate:n som du får då.
("Kuben" är i sin tur en del av "Hermeus Mora"-questet, inte MQ.)

Dold text

Bild två:

Den här låser upp en väg ner till Blackreach via "Ralbtar" .. "Ralbatar" ? .. ruinen iaf.
(Utan den kommer du ju bara ner via Alftand eller Minzhcaleft .. eller ngt liknande?)
Har inte med MQ att göra den heller, alltså.

Dold text

Bild tre:

Yup, DET är MQ.
Du ska få ner den där grejen som ser ut som en rugbyboll uppe till vänster på bilden
genom att trycka på de fyra knapparna från h.t.v, som sagt. (Med kuben i sitt podie).
Den ska komma ner i mitten bland "linserna" & öppna sig så att du får rullen.
Händer inte detta måste du nog ladda en äldre save, tror jag.

Dold text

Lycka till.

Edit/ "Raldbthar" och "Mzinchaleft" ska det vara. /Edit.

Permalänk
Medlem

Har ett fett problem. Av någon anledning kan jag nu inte spara när jag vill. När jag ska spara så försvinner istället en sparning så att jag måste börja om ännu längre bak i spelet hela tiden. Detta är skit jobbigt iom att jag måste hela tiden köra om det jag redan gjort massa gånger och jag vill ju kunna spara när jag kommit längre fram. Någon som vet vad som kan vara felet?

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=mSDfxde8fSg

kul video om "arrow in the knee" skämtet som svingas överallt

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ThePostalDude2:

http://www.youtube.com/watch?v=mSDfxde8fSg

kul video om "arrow in the knee" skämtet som svingas överallt

Hilarious! Nu kan jag skratta ut 2011...

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hmm, har just kört klart main questet. Riktigt episkt tycker jag !

Men nu tänkte jag som stormcloak fortsätta med inbördeskriget. Frågan är bara hur man kommer igång med det igen ?
Var sjutton stack Ulfric Stormcloak ?

Efter fredskonferensen hos Greybeards så fick ju Stormcloaks "The reach" mot att imperials fick "riften".
I Windhelm verkar riftens gamla styre sitta och sura. I Markarth kan jag inte ens hitta någon sal där Jarlen häckar.
Är jag helt blind eller finns det en Jarl-sal i Markarth och är det där Ulfric häckar ?
Att bara gå till ett Stormcloakläger verkar inte fungera. Jag får inte upp några alternativ om att anfalla något eller göra några uppdrag.

Dold text
Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Du får hejda dig ett tag (3 ingamedagar?) innan du hittar Ulfric & Galmar där dom ska vara.

Jarlen i Markhart sitter i Understone Keep, rakt in från dörren räknat. (Borde vara din polare Thongvar nu då?)
Gör Namira-questet under tiden t.ex.; Understone Keep/Vänster-vänster/Snubben i dörren till/The Dead Halls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Du får hejda dig ett tag (3 ingamedagar?) innan du hittar Ulfric & Galmar där dom ska vara.

Jarlen i Markhart sitter i Understone Keep, rakt in från dörren räknat. (Borde vara din polare Thongvar nu då?)
Gör Namira-questet under tiden t.ex.; Understone Keep/Vänster-vänster/Snubben i dörren till/The Dead Halls.

Tack för infon !

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Smaklig måltid!

Permalänk
Medlem

Vilken hireling ska man ha om man vill ha en som kan ha värsta armorn och fungera som tank åt mig som mage?
Och vart finns denna?

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av AntonAn:

Lämnade precis tillbaks Skeleton nyckeln till Nocturnal. Är Thief questerna slut efter det? Har för mig att Brynjolf sa att det fanns mer att göra efterråt. men jag kan inte hitta honom? Får man ingen armor när man är klar?

Skrivet av Hammar:

Själva thieves-quest-line:n är slut där ungefär,
men det finns ju (oändligt?) med småuppdrag sen via Vex eller Delvin.
(Du får ju vänta lite så Brynjolf hinner tillbaka till Ragged Flagon.

Och du har ju redan fått en fet armor, eller? (Nightingale)
(Två om du räknar thieves-armor:n, faktiskt.)

Dold text
Skrivet av AntonAn:

Ja, då var det slut då :(. Är klar med Dark Brotherhood och Thieves nu. Vet du någon annan typ tjuv klan?

Tipps, fixa även alla uppdrag från Delvin Mallory (utom Larcency Targets) så får du lite mer ut från Tjuvgillet

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Själva thieves-quest-line:n är slut där ungefär,
men det finns ju (oändligt?) med småuppdrag sen via Vex eller Delvin.
(Du får ju vänta lite så Brynjolf hinner tillbaka till Ragged Flagon.

Och du har ju redan fått en fet armor, eller? (Nightingale)
(Två om du räknar thieves-armor:n, faktiskt.)

Dold text
Skrivet av Fluf:

Tipps, fixa även alla uppdrag från Delvin Mallory (utom Larcency Targets) så får du lite mer ut från Tjuvgillet

Var länge sen jag lämnade tillbaka skeleton key å thieves guild achievementen har jag fortfarande inte fått. Försöker snacka med Brynjolf i the ragged flagon men han säger bara nåt liknande "To busy lad we can speak later". Har gjort en del uppdrag av Vex å Delvin, är det vad man ska göra för att föra "thieves guild back to it's glory"?

Dold text

Tänkte att jag nu efter ~150timmar skulle gifta mig, de gick väl sådär till en början den enda som var intresserad var min följeslagare Benor, som är en MAN wtf!
Löste sig till slut men ändå vafan........

Visa signatur