Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem

Tackar, mycket bra bild.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Någon vänlig själ som kan tänka sig låta mig låna någons konto någon timme så man kan få testa på spelet? Skicka ett PM.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Vilka klasser kan använda Scattergun? Står att den använda bara vid vissa abilities.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Tvekar starkt på den där bilden ens nästan skulle vara sann.
Visst rollerna dom har men på populationen.

Imperial är väl ändå den mer populära sidan?

3,8 miljoner karaktärer har skapats, varav 510 000 Jedi-riddare och 550 000 Sith-krigare.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111225/the-old-republic-f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinterFrog:

Tvekar starkt på den där bilden ens nästan skulle vara sann.
Visst rollerna dom har men på populationen.

Imperial är väl ändå den mer populära sidan?

3,8 miljoner karaktärer har skapats, varav 510 000 Jedi-riddare och 550 000 Sith-krigare.
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111225/the-old-republic-f...

Det där är statistik taget från en omröstning på deras sida, så fejk är den inte. Men den säger ju inte ett smack om fördelningen av empire/republic totalt sett.

Permalänk

Hur kommer den här burken att palla med SWTOR?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1281641/spel-och-foto

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4430 MHz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 | HIS Radeon HD 6950 2GB | Cooler Master Elite 430 | Cooler Master GX 650W PSU | 1600Mhz Ripjaws G. Skill 8GB | 500GB Western Digital Caviar Blue 7200RPM | 60Gig OCZ Vertex Plus Series SSD | Eizo 23" LED Foris FS2332-BK |

Permalänk
Skrivet av anderssonx:

Hur kommer den här burken att palla med SWTOR?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1281641/spel-och-foto

Tillräckligt bra, förvänta dig inte ultra då det är relativt dåligt optimerat ännu men på high/medium med över 60fps blir det!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Tillräckligt bra, förvänta dig inte ultra då det är relativt dåligt optimerat ännu men på high/medium med över 60fps blir det!

Klarar din burk av 60 fps på ultra?

Får spelet i veckan, taggar. Blir nog Smuggler/Scoundrel.

Permalänk
Skrivet av Fritjof92:

Tillräckligt bra, förvänta dig inte ultra då det är relativt dåligt optimerat ännu men på high/medium med över 60fps blir det!

Kan jag lira på high så är jag rätt nöjd ändå
Kommer den klara av högre när spelet optimerats bättre tror du? Funderar även på att köpa ett till grafikkort framöver och köra crossfire.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4430 MHz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 | HIS Radeon HD 6950 2GB | Cooler Master Elite 430 | Cooler Master GX 650W PSU | 1600Mhz Ripjaws G. Skill 8GB | 500GB Western Digital Caviar Blue 7200RPM | 60Gig OCZ Vertex Plus Series SSD | Eizo 23" LED Foris FS2332-BK |

Permalänk
Skrivet av Rolfsaurus:

Klarar din burk av 60 fps på ultra?

Får spelet i veckan, taggar. Blir nog Smuggler/Scoundrel.

beror på vilket område, kan inte testa nu då jag sitter på en skitlaptop med allt på low (15fps) men hade runt 90 i "bra" områden och i warzones och städer kanske 60! Med ungefär dem inställningarna jag rekommenderade!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

beror på vilket område, kan inte testa nu då jag sitter på en skitlaptop med allt på low (15fps) men hade runt 90 i "bra" områden och i warzones och städer kanske 60! Med ungefär dem inställningarna jag rekommenderade!

Jasså, fan, då kräver det ju mer än BF3.

Permalänk
Medlem

Jag har cirka 20 fps i Imperial Fleet med allt på high förutom shadow på low.

Helt sjukt....kör på 50-60 med medium i BF3 och klarar inte av Imperial fleet med cirka 200 pers i Imperial fleet...

Permalänk
Skrivet av Sammyc51:

Jag har cirka 20 fps i Imperial Fleet med allt på high förutom shadow på low.

Helt sjukt....kör på 50-60 med medium i BF3 och klarar inte av Imperial fleet med cirka 200 pers i Imperial fleet...

Lite crysis över det, så dåligt optimerat

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Det där är statistik taget från en omröstning på deras sida, så fejk är den inte. Men den säger ju inte ett smack om fördelningen av empire/republic totalt sett.

Samt att websiten verkar i det närmaste nedlagd, eller åtminstone gå på sparlåga ... de sitter nog hellre och spelar än uppdaterar websiten. senaste notisen är från september ... http://www.starwarsmmolevelingguide.com/

Permalänk
Medlem

Har kutat runt i över en timme nu och kan fan itne hitta var man köper grejjer till skeppet med fleet commodations. Ngn som kan hjälpa mig. Ingame-hjälpen är totalt värdelös!

Permalänk

Kanske lite udda fråga, men finns det mycket olika kläder (utrustningar) för de olika klasserna, eller kommer alla springa omkring och se precis likadana ut med kanske 4 st olika "klädes uppsättningar"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Har kutat runt i över en timme nu och kan fan itne hitta var man köper grejjer till skeppet med fleet commodations. Ngn som kan hjälpa mig. Ingame-hjälpen är totalt värdelös!

Du köper det på rymdstationen för din faction. Är du Republic så är det i Republic Fleet. Har för mig att det är vid crew skills gubbarna men är inte säker.

Empire vet jag inte.

Permalänk
Skrivet av Skyflyer:

Du köper det på rymdstationen för din faction. Är du Republic så är det i Republic Fleet. Har för mig att det är vid crew skills gubbarna men är inte säker.

Empire vet jag inte.

Empire har sin vid galactic market, antar att samma gäller för Republic

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk

Precis.. vid Galactic Market för Republic oxå.

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Medlem

börjar redan tröttna faktiskt, känns som ett singelpleyer spel med multiplayer läge? det här med sharding osv känns HELT misslyckat. World PVP är inte ens möjligt. Och det känns som allt är på rälls man får kuta som en tok fram och tillbaka, kör en flashpoint lite då och då... Detta spel kommer bli ett Aion.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför ni har så låg FPS.
Har allt på max (1080p) och jag ligger runt 40-50 fps i Imperial Fleet.
i7 2600k@4,5 och 5870 stock.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Skrivet av Oneone:

börjar redan tröttna faktiskt, känns som ett singelpleyer spel med multiplayer läge? det här med sharding osv känns HELT misslyckat. World PVP är inte ens möjligt. Och det känns som allt är på rälls man får kuta som en tok fram och tillbaka, kör en flashpoint lite då och då... Detta spel kommer bli ett Aion.

Att det blir ett Aion tror jag verkligen inte.

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

börjar redan tröttna faktiskt, känns som ett singelpleyer spel med multiplayer läge? det här med sharding osv känns HELT misslyckat. World PVP är inte ens möjligt. Och det känns som allt är på rälls man får kuta som en tok fram och tillbaka, kör en flashpoint lite då och då... Detta spel kommer bli ett Aion.

Det där med instans är ju bara den första och andra planeten till runt lvl 20, därefter är det endast en instans per planet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

börjar redan tröttna faktiskt, känns som ett singelpleyer spel med multiplayer läge? det här med sharding osv känns HELT misslyckat. World PVP är inte ens möjligt. Och det känns som allt är på rälls man får kuta som en tok fram och tillbaka, kör en flashpoint lite då och då... Detta spel kommer bli ett Aion.

world pvp är ändå helt meningslöst då man inte får ngn belöning för det. bättre att köra riktig pvp

Permalänk
Medlem

Men vafan så är det maintenance nu när jag är ledig och vill spela. Vafan ska jag göra nu då

Permalänk
Medlem

Dingade 10 igår men fick inte välja Advanced class, antar att det blir av när man lämnar nybörjarstället först? En eller två quests kvar där innan jag sticker därifrån.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Skrivet av Beginner:

Dingade 10 igår men fick inte välja Advanced class, antar att det blir av när man lämnar nybörjarstället först? En eller två quests kvar där innan jag sticker därifrån.

Du får ett quest där du ska välja..

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Medlem

Ja din advanced trainer finns i Fleet så du får vänta tills du kommer dit.

Permalänk
Medlem

Danke!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Men vafan så är det maintenance nu när jag är ledig och vill spela. Vafan ska jag göra nu då

Jag frågar mig detsamma. Kanske ska ta och typ städa lite eller nåt...

Visa signatur

i7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS Strix Z270E Gaming | 2x8 GB Corsair Vengeance LPX | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design R5 | Corsair RM850 | ASUS GeForce RTX 2070 8GB Advanced Edition | ASUS RT-N66U