Star Wars: The Old Republic

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevICes:

Jag frågar mig detsamma. Kanske ska ta och typ städa lite eller nåt...

Haha. Ja det får bli det. Ska gå och handla, träna och städa lite istället så är man redo till klockan 17
Dagens i-landsproblem

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

world pvp är ändå helt meningslöst då man inte får ngn belöning för det. bättre att köra riktig pvp

Vart är världen på väg när folk tycker battleground och arena är "riktig" pvp... Antar kanske att folk som har WOW som första MMO tycker det för att de inte har upplevt riktig world pvp...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Nu har jag städat både rummet och bilen och servrarna är fortfarande inte uppe!

Permalänk
Skrivet av zalleswe:

Nu har jag städat både rummet och bilen och servrarna är fortfarande inte uppe!

Vad ska det bli av denna värld?! Krälade mig upp ur sjuksängen i onödan. Ska krypa ner igen

Permalänk
Medlem

Någon som hört något om det kommer vara någon specifik maintenance dag när liret är uppe och springer "som det ska"?

WoW har ju onsdagar som servicedag mestadels om inget händer oförutsett.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Fredagar har jag för mig de har sagt de ska ha planerad maintenance mellan 9-13. Antagligen har de stött på problem som måste åtgärdas direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Vart är världen på väg när folk tycker battleground och arena är "riktig" pvp... Antar kanske att folk som har WOW som första MMO tycker det för att de inte har upplevt riktig world pvp...

Inte för att vi ska omvandla tråden till en WoW tråd men på den tiden wow var ett bra spel (vanilla) så var det sjukt mycket world-pvp i spelet. Fanns inte ens BGs i början. När BGs introducerades fortsatte dock World-Pvpn ändå. Så du verkar inte veta vad du snackar om.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Vart är världen på väg när folk tycker battleground och arena är "riktig" pvp... Antar kanske att folk som har WOW som första MMO tycker det för att de inte har upplevt riktig world pvp...

Riktig pvp var nog fel ordval. Jag menade PVP som ger ngt.
Man får varken exp, credits eller ngt annat för att döda ngn i world pvp vilket gör det helt pointless.

Permalänk

Inte pointless när det är roligt, tycker world pvp i WoW jag var med om var helt otroligt roligt. 1on1 som sedan blir 20 mot 20 på ett helt random ställe

Permalänk
Medlem

Om de vill att folk ska spela world pvp så måste de ge samma belöningar som man får i battlegrounds osv annars kommer ingen göra det.

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att tillfredsställelsen att banka ner någon efter en längre 1on1 fight är nog belöning

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Jag tycker bara sånt är irriterande. När jag questar vill jag vara ifred.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doodle:

Själv tycker jag att tillfredsställelsen att banka ner någon efter en längre 1on1 fight är nog belöning

Blir sällan 1on1 för mig. Alla som vill banka på mig gör det i grupp.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jag tycker bara sånt är irriterande. När jag questar vill jag vara ifred.

Då lirar man ju inte på PvP-server.

Skrivet av Sifear:

Blir sällan 1on1 för mig. Alla som vill banka på mig gör det i grupp.

Ja det är väl det som händer mest.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doodle:

Då lirar man ju inte på PvP-server.

Precis. Jag spelar på PVE

Permalänk
Medlem

Det jag inte gillar med maintenance är att även swtor.com är nere. Kan man inte spela kunde man ju åtminstånde kunna läsa forum/info.
Dagens maintenance skulle ialla fall ge patch 1.0.1

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Det jag inte gillar med maintenance är att även swtor.com är nere. Kan man inte spela kunde man ju åtminstånde kunna läsa forum/info.
Dagens maintenance skulle ialla fall ge patch 1.0.1

Ja alltså för att slippa höra whine om maintenance är väll alltid positivt men detta känns ju lite o ta i då dom själva skrev in-game "Please read the forum post blabla for maintenance updates" Så ja fail.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Eller så plockar de ner forumet för att slippa allt jävla gnäll från folk som inte kan spela pga maintenance.

Permalänk
Medlem

Daoc är i mitt tycke det MMO som hade bäst pvp-upplägg där pvp även påverka pve.

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt irreterande att man får upp in-game ticket rutan när man råkar trycka på § ... har provat att binda om detta men den dyker ändå upp.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Spelet hypas ju sjukt mycket runt nätet! Men är det någon som har hört något om vilka features spelet har? Vad gör att det skiljer sig från mängden förutom en massiv IP? Det enda konkreta jag har hört är att man ska ha någon sorts NPC companion med sig som man lär sig av, samt att man kan vara både ond och god.

Hur är det med PvP? PvE? Crafting? Full loot? Quests? Instanced eller ej? Player housing? Guild/Clan aktiviteter? Lokala eller globala banker+AH? AH alls? Guild/Clan resurser?

Jag förstår inte hur nånting kan hypas så otroligt mycket med så lite.

PVP:

Aldrig varit ett stort fan av PVP ända från Lineage 2 till WoW. Men för in i helvete vad SWTOR bjuder på PVP.
Huttball är nog det bästa som har hänt ett MMORPG, sinnessjukt hur kul det är. Där är det inte bara att kutta ner första personen du ser. Det liknar "Capture the flag" fast oerhört mycket roligare tycker jag.

Voidstar är väl nog den tråkigaste av alla. Alderaan Civil War är en vanlig "Capture bases and defend them". Det roligaste med ACW är när man får se motståndarens flaggskepp störta rakt ner efter vinst ^^.

Tycker annars att en balans mellan lvl 10 chars och 50 chars är "helt okej". Visst har högre levels en större förmåga att surviva men jag som lvl 50 kan dö av 2-3 lvl 10s.

PVE:

Just nu är Eternity Vault och Hutt Hospitality buggade, men när vi försökte göra de så var det pissenkelt....men det var ju normal mode och det finns ju två högre modes än det.

Quests:

Quests är lite mer som "Döda X kom tillbaka" > "Hämta X kom tillbaka" > "Förstör X kom tillbaka". Man ser ett litet pattern i questing systemet men det är inget jag slog huvudet i bordet på.

Instanced:

Alla class quests är instanced, många ställen där man också ska till och massakera en hel armé är också instanced. Så om man dör så behöver man inte lipa för respawn, vilket är oerhört bra.

Guild aktiviteter och resurser:

Finns två stora Open World PVP. En i Tatooine där party / operation och guildmembers är friendly. Resten går att döda. Ilum är lite mer "siege" och Empire vs Republic. Testat båda (fast även om det bara var cirka 5 st) så lär det vara otroligt kul att spela i framtiden.

Och om du menar guildbank som resurser så finns det ännu inte i spelet. Lär finnas om några månader förhoppningsvis.

Auction house:

Vad jag vet så finns det bara lokala AHs och inga globala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Fruktansvärt irreterande att man får upp in-game ticket rutan när man råkar trycka på § ... har provat att binda om detta men den dyker ändå upp.

Ja, störigt som fan mitt i en op eller en boss-strid. Tur att man kan Esc sig ur det snabbt (och slipper klicka).

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av shelter:

Fruktansvärt irreterande att man får upp in-game ticket rutan när man råkar trycka på § ... har provat att binda om detta men den dyker ändå upp.

Ja den binden är MYCKET irriterande, kommer åt den ofta då jag använder 1.2.3 osv till skills

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Verkar som patch dag. Någon som hittar en länk till patch news? Swtor är ju ständigt nere nu för tiden.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

Verkar som patch dag. Någon som hittar en länk till patch news? Swtor är ju ständigt nere nu för tiden.

Inte från denna patchen utan den som gjordes på testservern i förra veckan, men så nära det kan bli utan "the real stuff":

http://www.darthhater.com/articles/swtor-news/19825-public-te...

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Indeed. Tisdag är maintenance-dag och denna vecka varar den till klockan 5 (svensk tid).

Patch 1.0.1 är bara några buggfixar samt en liten balansering av PVP-rewards för vinst/förlust.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Om de vill att folk ska spela world pvp så måste de ge samma belöningar som man får i battlegrounds osv annars kommer ingen göra det.

Du vet tydligen inte vad Ilum är då antar jag? En planet som är för lvl 50 som är objective world pvp och det är storskaligt. Där finns vendor för gear och sånt och där blir du buffad när man tar objectivs som gör att man får väldigt mycket mer Valor point och sånt för ett kill och antagligen marks eller badges för att köpa gearen ifrån vendors.

Här kan du se lite utav det

Detta är ifrån Betan och denna planet är ändå inte helt klar. Dom ska patcha så man kan kontrollera och styra tanksen och lägga till en massa annat. Så inom en snart framtid så kommer det blir riktigt feta strider där och det kommer vara rewards.

Alla tycker inte att PVP suger bara för att du inte får massa epic hela tiden. Många tycker det är kul ändå. Vill du ha massa epics och sånt på dig och i dina bags så gå du och lira WOW du för där behöver man ju bara logga in så har man nästan gratis epics.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem
Skrivet av RawHead:

Inte från denna patchen utan den som gjordes på testservern i förra veckan, men så nära det kan bli utan "the real stuff":

http://www.darthhater.com/articles/swtor-news/19825-public-te...

tackar.

Föga imonerande patchnotes om de stämmer ^^

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Avstängd

Men hur roligt är det med open world pvp där alla har pets? Alla gimpar sig själva att inte ha pets, PET WARS!!

Hoppas att man kan ha HIGH texture nu efter patchen. Annars vettifan om jag pallar mer pet krig i open.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Men hur roligt är det med open world pvp där alla har pets? Alla gimpar sig själva att inte ha pets, PET WARS!!

Hoppas att man kan ha HIGH texture nu efter patchen. Annars vettifan om jag pallar mer pet krig i open.

IMo är det mer än pets som alla classer delar på. Tycker det är grymt lite djup mellan klasserna, inte för att folk verkar bry sig när det är 18/20 lasersablar i världen. Dock tycker jag om spelet även om om jag tröttnar med jämna mellanrum. Det är väl en bra sak, jag kommer alldrig lira detta som jag lirat andra mmo spel. Dvs för mycket. Den speltid jag har är mest för att jag inte vill ramla ut och koa. Så det är rätt mycket idle.

Jag är nog en av få som endast levlar genom pvp. samt questline. Som scoundrel så kan man knappt sola sina egna green/yellow quests. Hade hoppats på scaling med patchen. Eller iallafall att de fixar trasiga skills/talents. Men klassen är väl för ospelad för att lägga focus på. Som blizzard en gång sa. Om så få spelar druid så lägger vi inte tid på att fixa den förens alla de poppis klasserna är fixade.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5