Komplett Gamer eller Taurus Hardcore

Permalänk

Komplett Gamer eller Taurus Hardcore

Komplett gamer
Taurus Hardcore

Då jag inte vet så mycket om datorer så kan jag inte montera min dator själv, jag har inte något operatörsystem heller så det måste inkasseras också!

Jag har då ett par frågor till er!

  • Vilket av dessa skulle ni rekommendera? Komplett's paket eller Inet's paket?

  • Kommer dessa datorer klara av Skyrim/WoW i ultra settings + live stream?

  • Ska jag sätta ihop en dator själv? Kommer jag verkligen få mer utav mina pengar? Jag försökte ta samma prylar men det slutade med att det blev dyrare!

MVH från en förvirrad människa!

Permalänk
Medlem

jga tror absoulut att du kommer kunna spela wow och skyrim p åhögsta, jag har ungefär samma spec och kör på högsta utan att min dator svettas!

Jag menar såklart i 1920x1080
jag tycker inte att inet eller komplett overpricar så kör absoulut på en färdig byggd om du vill!

Permalänk

Skulle vilja ha mer åsikter angående detta!
Vilket paket skulle ni välja?
Kommer min dator klara av att live-streama WoW tex?

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Habibi1337:

Komplett gamer
Taurus Hardcore

Då jag inte vet så mycket om datorer så kan jag inte montera min dator själv, jag har inte något operatörsystem heller så det måste inkasseras också!

Jag har då ett par frågor till er!

  • Vilket av dessa skulle ni rekommendera? Komplett's paket eller Inet's paket?

  • Kommer dessa datorer klara av Skyrim/WoW i ultra settings + live stream?

  • Ska jag sätta ihop en dator själv? Kommer jag verkligen få mer utav mina pengar? Jag försökte ta samma prylar men det slutade med att det blev dyrare!

MVH från en förvirrad människa!

Kompletts paket är bättre (kan inte svara ingående eftersom jag har ont om tid just nu ).

wow/skyrim på ultra är inget problem.

paketen är ganska bra.

Permalänk
Skrivet av Simplified:

Kompletts paket är bättre (kan inte svara ingående eftersom jag har ont om tid just nu ).

wow/skyrim på ultra är inget problem.

paketen är ganska bra.

Tack!

Angående live stream då? Vad är det jag ska tänka på om jag ska streama 780p HD?

Behöver jag ändra på någonting?

Permalänk
Skrivet av Habibi1337:

Tack!

Angående live stream då? Vad är det jag ska tänka på om jag ska streama 780p HD?

Behöver jag ändra på någonting?

Att streama i 780p är inget problem för den datorn. Jag streamer inte själv, så jag kan inte besvara direkt vad man ska tänka på

Permalänk

Lånar din tråd lite

Vill gärna också veta vilket som är bäst. Om det är kompletts eller Inets datorpaket som är bäst.

Simplified skrev att kompletts paket var bättre, jag är inte den bästa på datorer och om någon har lite tid över skulle jag gärna villa veta varför kompletts är bättre.

Jag har varit inne på att köpa något av paketen och det hade varit underbart att veta vilket av dem som är det bättre

Permalänk
Skrivet av Simplified:

Att streama i 780p är inget problem för den datorn. Jag streamer inte själv, så jag kan inte besvara direkt vad man ska tänka på

Tycker du jag ska ändra något på komplett paketet?

Permalänk
Skrivet av Habibi1337:

Tycker du jag ska ändra något på komplett paketet?

SSD till Crucial M4. Den är mindre, men stabilare. Undvik Sandforce 22xx.

Permalänk

Varför är kompletts paket bättre än Inets? Är verkligen nyfiken på varför

Permalänk
Skrivet av abeedvard:

Varför är kompletts paket bättre än Inets? Är verkligen nyfiken på varför

+ Dyrare chassi
+ SSD + 1TB jämfört med inets som bara har 1TB
+ 3 års garanti istället för 2
- 1333MHz ram är långsammare på kompletts paket, men det är inte mycket.
Allt annat är samma.

Permalänk
Skrivet av Simplified:

+ Dyrare chassi
+ SSD + 1TB jämfört med inets som bara har 1TB
+ 3 års garanti istället för 2
- 1333MHz ram är långsammare på kompletts paket, men det är inte mycket.
Allt annat är samma.

Okay tack så mycket!

Permalänk

Ska vara lite jobbig nu. Eftersom kompletts ram är 1333MHz långsammare än Inets ram, så rent tekniskt sett skulle Inets paket prestera bättre i spel osv? Eller är det verkligen ingen märkbar skillnad och att det då är bättre att ta Kompletts paket för chassit,SSDn och den förlängda garantin?

Återigen tack för svar

Permalänk
Medlem

det är ingen skillnad mellan 1333 och 1666. Jag skulle ta kompletts för att den har ssd och hdd

Permalänk
Skrivet av abeedvard:

Ska vara lite jobbig nu. Eftersom kompletts ram är 1333MHz långsammare än Inets ram, så rent tekniskt sett skulle Inets paket prestera bättre i spel osv? Eller är det verkligen ingen märkbar skillnad och att det då är bättre att ta Kompletts paket för chassit,SSDn och den förlängda garantin?

Återigen tack för svar

Det är värt att byta till Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB? Kostar dock ett extra 170 kr!

Permalänk
Medlem

titta bara så att moderkortet stöder 1600 mhz, för du vill inte uppgradera minnena och sen märka att mobot inte stödjer det xD!

Permalänk
Skrivet av abeedvard:

Ska vara lite jobbig nu. Eftersom kompletts ram är 1333MHz långsammare än Inets ram, så rent tekniskt sett skulle Inets paket prestera bättre i spel osv? Eller är det verkligen ingen märkbar skillnad och att det då är bättre att ta Kompletts paket för chassit,SSDn och den förlängda garantin?

Återigen tack för svar

Skrivet av Gulanka:

titta bara så att moderkortet stöder 1600 mhz, för du vill inte uppgradera minnena och sen märka att mobot inte stödjer det xD!

Haha, den stödjer inte det
Kan någon rekommendera ett nytt moderkort :|?

Permalänk
Inaktiv

Så, kompletts dator är bättre? Skulle jag kunna ändra något it Komplett datorn för att få mer ut för pengarna? Då menar jag utan att lägga på massor med pengar.