Kan man "stänga av" windows energialternativ?

Permalänk

Kan man "stänga av" windows energialternativ?

Jag har en Asus 1215 med asus egna hybrid engine som skiftar automatiskt mellan energisparläge och hög prestanda beroende på om jag har strömsladden i eller inte.

Problemet är att windows överstrider Asus program så jag måste likväl ändra manuellt.

Finns det ett sätt att ändra detta?

Visa signatur

Silverstone Raven RV02B-W | Fractal Design Tesla 650W 80+ | Asus SABERTOOTH P67 | Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair 2x4GB 1600MHz XMS3 | Corsair SSD Force Series 60GB | Noctua NH-D14 | Gigabyte GeForce GTX 570 OC 1280MB | Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

Gå in och ställ in vad den ska göra vid ansluten/batteri?

Aldrig haft problem med att den ställer in själv.

Visa signatur

Skriver som alla andra: Citera för att få min uppmärksamhet!

Permalänk

Du kan prova att ställa om Kontrollpanelen - Energialternativ till "Hög Prestanda".

EDIT: Du kan gå vidare med alternativet "Hög Prestanda" genom att klicka "Ändra schemainställningar"
och "Ändra avancerade inställningar" - "Energisparfunktion för processorn", ändra minsta processortillstånd till 100%.
På detta vis skall inte Windows att klocka ner processorn alls (i teorin)...

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk

Du kan ratta en hel del av energilägena. högerspak på skärmen -personalize- Sreensaver-Change Power settings