Permalänk
Medlem

fint bygge men samtidig löjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

fint bygge men samtidig löjligt

Om det är fint, hur kan det vara löjligt?

Does not Compute!

MisterX tog du dig en titt på den där reservoaren som jag länkade? vad tyckte du om den?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Joakim Ågren:

Om det är fint, hur kan det vara löjligt?

Does not Compute!

MisterX tog du dig en titt på den där reservoaren som jag länkade? vad tyckte du om den?

Ja, jag har sett dom förut. Dom är rätt så coola men tycker inte riktigt att det skulle passa in i mitt bygge. Sen är det många som haft problem med läckande frozenq tankar.

Permalänk
Medlem

Jag såg ett liknande bygge på Youtube, Vad det du MisterX?

Visa signatur

Jag har en DATOR...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av macsuger:

Jag såg ett liknande bygge på Youtube, Vad det du MisterX?

Nope...

Permalänk
Avstängd

hur fick du råd för det?

Permalänk
Medlem

grymmaste datorn jag har sett!:O nice !;D

Permalänk
Skrivet av zzcool:

hur fick du råd för det?

Haha..

OnT: Fint bygge!

Visa signatur

i7 3770k @ 4.5ghz, 680gtx, 16gb Corsair Dominator 1600mhz, OCZ Vertex 3 128gb, 2x Samsung s23a700d

Permalänk
Medlem

Säger bara fy fy faaan O.o

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk

Vad heter långa pumpgrejen?

Permalänk

Sjukaste chassiet iallafall! Du kunde kylskåpskylning (typ freon) för ännu bättre kylning

Och snyggt galleri.

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av macsuger:

Vart köpte du chassit? Finns det att köpa i sverige äns?

Tror han byggde det själv.

Permalänk
Medlem

Store Belzebub vilken anläggning 5p

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebrra3:

Tror han byggde det själv.

Eller så köpte han det på http://www.caselabs.net/

Permalänk
Hjälpsam

Det jag är mest imponerad av (förutom avundsjukan på hårdvaran) är den fantastiskt cleana slangdragningen samt att du endast kört en slinga och ändå får till det så bra. Måste vara fett tryck i den pumpen

Vackert, cleant och funktionalitet.

Klockren 5a!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Proffsmoddare

Tack för alla röster och kommentarer grabbar!:)............
........och nej, jag har inte byggt chassit själv, lol. Det är köpt här: http://caselabs-store.com/

Edit: Fick precis hem ett AX850 från CDON. Tänkte dela upp bördan lite så mitt AX1200 slipper svettas hela tiden (men jag gör det mest för kul skull:P)

Permalänk
Medlem

Hatten av för ett otroligt snyggt och välgjort bygge. Som vanligt kommer kommentarer som "hur har du råd, bla bla bla"! Ärligt talat, vill man bygga och har ett jobb och har gått ur första klass (som rätt många här verkar gå i) så har man råd.

Följer med nöje fler byggen från dig för sådär ska det se ut:-)

Visa signatur

Lian Li V3000+ Intel 14900K Alphacool Core 1 Aurora Asrock Z790 Nova Wifi Asus RTX 4090 TUF Corsair Vengeance DDR5 7200 32 Gb, Razer Blackshark V2 Pro Be Quiet Dark Power Pro 1200W Custom loop EK XTOP Revo Dual D5 EK-Quantum Vector² Strix Quantum Surface 3 X 480 + 360 + 140+240 X-flow Push/Phobya Supernova 1260 990 Pro 2 tb 3 x 980 Pro 1 tb Raid 0 LG 34GN850-B

Permalänk
Medlem

Mäktig burk.

Vissa köper hus, bil etc. Vissa bygger datorer.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av alibababert:

cool hårdvara, inte överdrivet stilren dock.

stilren är väl precis vad den är? stilen 100% BRUTAL! däremot är den inte särskilt "clean" i designen =P

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glennswe:

Hatten av för ett otroligt snyggt och välgjort bygge. Som vanligt kommer kommentarer som "hur har du råd, bla bla bla"! Ärligt talat, vill man bygga och har ett jobb och har gått ur första klass (som rätt många här verkar gå i) så har man råd.

Följer med nöje fler byggen från dig för sådär ska det se ut:-)

Precis! om man inte festar varje helg och köper vad skit man ser så har man råd med MYCKET! =D

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge är genomtänkt och välplanerat och som sagt festar man sällan, har man ett jobb och inte slösar pengar på småsaker man inte behöver. så är det inga problem att finansiera såna här byggen, datorer är ändå en ganska billig hobby jämfört med bilar, jakt, resor, båtar, skoter, hemmabio mfl

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk

tycker dock det kunde va en fläkt till i den.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk
Skrivet av Kel:

stilren är väl precis vad den är? stilen 100% BRUTAL! däremot är den inte särskilt "clean" i designen =P

det är ett absurt stort chassi med massvis med led fläktar som inte går att stänga av ljuset på. som sagt cool hårdvara, men väldigt mycket dö utrymme.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av alibababert:

det är ett absurt stort chassi med massvis med led fläktar som inte går att stänga av ljuset på. som sagt cool hårdvara, men väldigt mycket dö utrymme.

Fläktarnas leds går att stänga av om man vill, det finns en switch på varje fläkt.

Permalänk
Skrivet av MisterX:

Fläktarnas leds går att stänga av om man vill, det finns en switch på varje fläkt.

det ska finnas en switch för alla fläktar, något annat räknas inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Fläktarnas leds går att stänga av om man vill, det finns en switch på varje fläkt.

Vilka fläktar har ?

Funkar de bra och är dem tysta?

Permalänk
Hedersmedlem

Grymt!

Skrivaren (eller vad det nu är under skrivbordet) såg lite malplacerad ut!

Visa signatur

]| Ryzen 2700x | 16GB Ram | 1080Ti Founders Edition 11GB |[
]| Intel D5400XS | 2xQx9775 | 2xD-Tek Fuzion V2 | 8GB Ram | HD4890CF |[

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LarssoN:

Vilka fläktar har ?

Funkar de bra och är dem tysta?

Dessa: http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p9878_Phobya-N...
Dom är väldigt tysta runt 1000rpm.

Skrivet av The:

Grymt!

Skrivaren (eller vad det nu är under skrivbordet) såg lite malplacerad ut!

Haha, ja det va en sån där provisorisk lösning som blev permanent. Har ingen bättre plats för den tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Tack så mycket

Snyggt bygge förövrigt ! , 5/5

Permalänk
Medlem

Jag blir nästan rörd, förbannat vackert bygge.