Comhems scientific atlanta epc2434 med egen trådlös router

Permalänk
Medlem

Comhems scientific atlanta epc2434 med egen trådlös router

Hej!

Jag har comhems modem/router med trådlös funktionalitet. Dessvärre är denna bara 802.11G (54mbit). Detta räcker inte för mig då jag vill köra 802.11N. Jag har köpt en router som klarar detta, en Asus RT-N56U. Vad jag försöker göra är att koppla 802.11N-routern till Comhem-modemet för att använda denna som router istället och modemet som endast ett modem. Av comhems support har jag fått veta att detta ska gå bra genom att ställa in modemet/routern som en gateway. Detta har jag gjort. Trots detta så får fungerar inte Internet. Min dator får ett IP-nummer av asus-routern, men det verkar inte som att asus-routern inte kommer ut på Internet. Är det någon som vet vad jag gör för fel?

Visa signatur

Min hemsida - Min YouTube-kanal
[i9 12900K] - [ASUS Prime Z690M-Plus D4 mATX] - [Corsair Vengeance LPX Black DDR4-3600 128GB] - [Cerberus mATX chassi] - [WD Black SN850X 4TB] - [SilverStone SX800-LTI] - [Noctua NH-C14S] - [2 x Huawei MateView 3:2] - [KFA2 RTX 4070 12GB]

Permalänk
Medlem

fungerar för mig.

Jag ställde Modemet i "Bridge" mode och startade om det. Det fungerar nu bara som modem och det är min router (en NETGEAR 3800) som får en IP-adress från COMHEM.

Jag kan inte längre logga in på modemet men jag förutsätter att man får göra en "factory reset" om man vill slå på routerfunktionen igen.

/LinuxSam