Permalänk
Medlem

Hackar vid snabba rörelser

Hejsan, jag köpte nydligen en Sharp LC-52LE831S, och jag undrar bara om det skulle finnas någon inställning som gör att det inte hackar på vissa ställen vid snabba rörelser. Just nu har jag detta problem, märker det betydligt mer i spel, men det är som sagt inte hela skärmen, utan mest på sidorna och runt själva gubben i spelet om jag rör runder kamera vinkeln. (third person viewer)
Lite svårt att förklara men som jag ser det så blir det små rutor runt gubben och i dessa rutor så delar bilden sig. Helt ok så länge jag rör kameran sakta men efter överstigit en viss gräns så visar det sig.

Likadant då jag kollade på lotr (blueray) i en fight med snabba rörelser. Bilden är mycket skarp och flyter så länge det inte rör sig för snabbt. Jag såg en inställning på tvn som hette Filmläge (Alternativ: Advanced: Hög,Låg,Standard och AV)
Väljer jag Hög, så flyter det väldigt fint, men visar hacknings-rutor på vissa ställen av tvn vid snabba rörelser, tar jag Låg så blir det mindre hackningar vid snabba rörelser men tappar FPS, och väljer jag standard/AV så sänks FPS:en ännu mer och flyter inte ett dugg längre, MEN hacken vid snabba rörelser har försvunnit helt, så det ser likadant ut hela tiden. Vilket är ok, men nu känns det som man har väldigt låg FPS och flyter ej som det gjorde på Hög.

Är någon erfaren av dessa tv apparater, nån som vet någon annan inställning som kanske kan hjälpa detta?

Mvh

Permalänk

Hade samma problem förut tror jag. Jag lämnade in min dator och fick moderkortet och grafikkortet utbytt så ngt av de var det fel på.

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Hehe glömde skriva, men detta är då LED TV och PS3 jag använder (:

Permalänk
Skrivet av Rakk:

Hehe glömde skriva, men detta är då LED TV och PS3 jag använder (:

Ja det är ju det man brukar skriva, hehe.
God fortsättning!

Visa signatur

Mobo: Asus P8Z68-V PRO GEN3 Case: Cooler Master HAF X
CPU: Intel Core i7 2600K (4.8 GHz 1.350V)
GPU: EVGA GeForce GTX 570 HD RAM:2x Corsair 8GB CL9

Citera så hittar jag tillbaks!