Permalänk
Medlem

råd angående front I/0 till G5 mod

hej

Jag håller på med min första mod någonsin då jag kommit över en powermac G5. Har varit sugen länge men nu var det dags att ta steget.

Min fråga är följande, jag skulle vilja byta fronten eftersom jag vill ha både uttag för mic och hörlurar på framsidan. Jag har letat som en tok efter vart jag kan köpa en panel men utan framgång. Har ni några någon aning om vart en sådan kan hittas? Jag vet att andra har styckat gamla lådor men det känns lite dyrt att köpa en helt ny låda bara för att skära ut frontenpanelen

Tack för alla sköna inlägg ni gjort på forumet. Det har varit grymt roligt att följa alla projekt och samla inspiration. Går allt vägen med den här modden så funderar jag på att bygga min tjej en ny låda men det får som sagt tiden utvisa.

Permalänk
Medlem

Ingen som har något råd angående vart man kan införskaffa en ny frontpanel utan att behöva köpa en helt ny låda? Jag vet vart jag ska köpa ny powerknapp men jag har inte efter flera timmars letande inte lyckats vart jag kan köpa ny en ny frontpanel.

all hjälp uppskattas väldigt mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av baldakin:

Ingen som har något råd angående vart man kan införskaffa en ny frontpanel utan att behöva köpa en helt ny låda? Jag vet vart jag ska köpa ny powerknapp men jag har inte efter flera timmars letande inte lyckats vart jag kan köpa ny en ny frontpanel.

all hjälp uppskattas väldigt mycket

Finns en del Lian-Li fronportar som mindre datoraffärer säljer. http://www.lian-li.com/v2/en/product/product04.php?cl_index=2... Leta upp en du tycker passa och sök på google eller prisjakt efter den så lär det komma upp någon i en svensk affär, dock blir priset runt 100-200 utan frakt beroende på vilken.

Permalänk
Medlem

tusen tack. Kan den kopplas till interna kontakter eller måste man använda sig av de externa USBna. Tycker det verkar som om man skulle kunna använda sig av interna kontakter men jag har lite för lite erfarenheten för att kunna bedöma helt säkert

Permalänk
Skrivet av baldakin:

hej

Jag håller på med min första mod någonsin då jag kommit över en powermac G5. Har varit sugen länge men nu var det dags att ta steget.

Min fråga är följande, jag skulle vilja byta fronten eftersom jag vill ha både uttag för mic och hörlurar på framsidan. Jag har letat som en tok efter vart jag kan köpa en panel men utan framgång. Har ni några någon aning om vart en sådan kan hittas? Jag vet att andra har styckat gamla lådor men det känns lite dyrt att köpa en helt ny låda bara för att skära ut frontenpanelen

Tack för alla sköna inlägg ni gjort på forumet. Det har varit grymt roligt att följa alla projekt och samla inspiration. Går allt vägen med den här modden så funderar jag på att bygga min tjej en ny låda men det får som sagt tiden utvisa.

Skulle det inte va möjligt att "sno" uttag för mic och hörlurar + kablaget från fronten till en skrotad burk med hyfsat G5 stuk? Är du noga med måttning och utskärning borde du kunna lyckas genom att rita upp en kvadrat, rektangel elr cirkel runt uttagen på den skrotade burken, och såga ut detta. Gör lämpligt hål i G5 fronten och ex vis limma dit den donerade delen med önskade uttag. I div elektronikåtervinnings kärl kan man göra olika fynd....

Permalänk
Medlem

det är andra gjort. tyvärr så har jag ingen gammal låda att ta delar från.