Permalänk
Medlem

iPhone laddar ej?

Tjenare!

Fick nyss hem min iPhone 4 efter byte av display då jag tappade den för ett tag sedan. (Detta var en kompis polare som gjorde det åt mig)

Men nu när jag fick hem den, så hade den lite lågt batteri, så jag tänkte ladda den. Men när jag sätter den på laddning så hör man det där "iPhone-laddnings-ljudet", och man ser på själva "batteriet" på iPhonen att det kommer en liten "ström ikon". MEN den laddas inte. Batteriprocenten fortsatte att sjunka och till slut dog den.

Killen som bytte displayen kan detta bra och han påstår att han inte har varit och pillat vid batteriet nånting alls.

Så min fråga är; Vad är det som är fel? Kan det vara så att han ändå har varit och pillat på något litet? Går detta att fixa genom att bara återställa telefonen kanske?
(Givetvis så funkade det klockrent att ladda iPhonen innan jag lämnade iväg den)

Tacksam för snabba svar!

/ Big Lars

EDIT: Har testat med olika laddare och även testat att försöka ladda genom både datorn och vägguttag!

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Du kan prova att stänga av telefonen och sen på igen.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0p:

Du kan prova att stänga av telefonen och sen på igen.

Har testat det. Men nu är det inte så lätt längre eftersom att telefonen är avstängd utan batteri :/

Har kopplat in den till datorn nu och man ser ju att den "får ström". Denna bilden visas just nu när jag trycker på hemknappen:

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Vänta ett tag, om inte batterinivån ökar så är det uppenbarligen något fel. Och jag har svårt att tro att en återställning skulle fixa det problemet.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Vänta ett tag, om inte batterinivån ökar så är det uppenbarligen något fel. Och jag har svårt att tro att en återställning skulle fixa det problemet.

Har väntat ca 20 min nu. Antar att det är något fel

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag vänta minst en timme, sen bör den ha laddats något i alla fall. Om inte så får du nog lämna den till din kompis polare.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Jobbar kompisens polare inom iphone lagande? Med andra ord; är han 100 på vad han håller på med?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Min farsa fick ett sådant problem kan det bero på att den är varm För om den är de låt den va vänta ett litet tag starta om den och forsätt ladda!

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem

Han som "fixade" din telefon ljög när han sa att han inte pillat på batteriet. har själv bytt display och följde ifixit's guide. http://www.ifixit.com/Guide/Installing-iPhone-4-Display-Assem...

Se själv
Risken finns att han pajjat något.

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Själv skulle jag vänta minst en timme, sen bör den ha laddats något i alla fall. Om inte så får du nog lämna den till din kompis polare.

Värt ett försök i alla fall.

Skrivet av Lasergurka:

Jobbar kompisens polare inom iphone lagande? Med andra ord; är han 100 på vad han håller på med?

Yes, han har lagat många iPhones. Men skulle väl säkert kunna vara så att har råkat göra nånting fel denna gång. Ska lämna den till honom imorgon igen (om det inte löser sig)

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av KruXen:

Han som "fixade" din telefon ljög när han sa att han inte pillat på batteriet. har själv bytt display och följde ifixit's guide. http://www.ifixit.com/Guide/Installing-iPhone-4-Display-Assem...

Se själv
Risken finns att han pajjat något.

Okej, kan vara bra att veta. Tack så mycket

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Skrivet av Big Lars:

Värt ett försök i alla fall.

Yes, han har lagat många iPhones. Men skulle väl säkert kunna vara så att har råkat göra nånting fel denna gång. Ska lämna den till honom imorgon igen (om det inte löser sig)

Gör så, lycka till

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Om du inte redan provat så testa med väggladdaren då den alltid ger telefonen 1ampere till skillnad från datorn där det är max 500milli ampere i USB 2.0

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk

"Har testat med olika laddare och även testat att försöka ladda genom både datorn och vägguttag!"

Skrivet av Kimmeh:

Om du inte redan provat så testa med väggladdaren då den alltid ger telefonen 1ampere till skillnad från datorn där det är max 500milli ampere i USB 2.0

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

NU HAR DET HÄNT GREJER!

Nu, efter att den har stått och laddat i ungefär 24h, så kom Äpplet upp (bilden när man startar den) och sen efter en liten stund så kom den där "laddningsikonen" upp (den lilla cirkeln som "roterar") och sen åter igen kom Äpplet upp och så fortsatte den hålla på sådär.

Nu efter 5 minuter efter massa äpplen och laddningsikoner, så kom det upp precis som på en helt ny iPhone; "Konfigurera" med en bakgrund där det bara står "iPhone".

Vågade inte "slida" konfigurera, och efter några minuter så kom äpplet fram någon minut igen, och sen åter igen "konfigurera".

Tillslut testade jag, och då kommer det fram att jag ska ansluta till iTunes. Så jag drog ut kabeln från vägguttaget och kopplade in sladden till datorn och nu står den bara och "blinkar" på äpplet (har gjort det i ca 30 minuter nu i skrivande stund) och ingenting händer.

Jag såg dock att det faktiskt var 100% batteri innan, men det hjälper ju ingenting när jag inte får igång mobilen.

EDIT: Ni får ursäkta röran, svårt att förklara med text vad som händer i detalj!

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Jag skulle återställt den, såhär: http://support.apple.com/kb/ht1414
Känner inte iTunes av telefonen kan du prova DFU-läget: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1034

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

pröva installera om hårdvara på den. Fungerade på min gamla ¨iPod¨

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Satt och testade lite olika saker nu. Har försökt få den i DFU läge, men inget händer.
MEN jag testade hålla inne både hem och ström/sleep knappen samtidigt i 25 sekunder, medans den var inkopplad till datorn. Och vips, så kom bilden på iTunes och en kabel upp och iTunes i datorn hittar iPhone enheten.

Frågan är vad jag skall göra nu?

EDIT: Återställa den känns som sista utvägen, då jag inte har säkerhetskopierat informationen på iPhonen.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big Lars:

Killen som bytte displayen kan detta bra och han påstår att han inte har varit och pillat vid batteriet nånting alls.

Vem tusan var det du lämnade över den till och vad fick han betalt för det?

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem

Antar att en återställning är den enda utvägen? Finns det något sätt jag skulle kunna rädda mina bilder osv?

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Har laddat ner "redsn0w" jailbreak program. Inne på "extras" så finns det olika sätt att återställa osv.
Finns en där det står hur man kommer bort från "Recovery mode" som jag är i nu, men problemet är bara att när jag försöker starta DFU läge så händer det exakt samma sak som innan att det bara fastnar på äpplet och sen kommer äpplet igen osv.....

EDIT: Just nu verkar ju problemet ligga i att den helt enkelt inte vill starta, utan fastnar bara vid äpplet under uppstart.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Om du hade iOS 5 på den innan och du valde att aktivera iCloud så finns troligen bilderna redan backup'ade. Annars är det omöjligt, om du inte kan aktivera den och sen se om bilderna trots allt ligger kvar.

EDIT:

Krångla inte till det med redsn0w. Försök få iTunes att känna igen den igen, sen återställer du därifrån.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Om du hade iOS 5 på den innan och du valde att aktivera iCloud så finns troligen bilderna redan backup'ade. Annars är det omöjligt, om du inte kan aktivera den och sen se om bilderna trots allt ligger kvar.

EDIT:

Krångla inte till det med redsn0w. Försök få iTunes att känna igen den igen, sen återställer du därifrån.

Okej. Återställning är väl inte egentligen problemet så, bara det att jag skulle vilja få tag på alla bilder och sånt. Borde väl finnas något "hackz0r" sätt att få tag på dem?

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Skrivet av Big Lars:

Har laddat ner "redsn0w" jailbreak program. Inne på "extras" så finns det olika sätt att återställa osv.
Finns en där det står hur man kommer bort från "Recovery mode" som jag är i nu, men problemet är bara att när jag försöker starta DFU läge så händer det exakt samma sak som innan att det bara fastnar på äpplet och sen kommer äpplet igen osv.....

EDIT: Just nu verkar ju problemet ligga i att den helt enkelt inte vill starta, utan fastnar bara vid äpplet under uppstart.

Det är symptom som man får när man har jailbreak och måste starta den via datorn varje gång. Det du kan prova är att starta redsnow och sedan under knappen extras välj just boot. Följ sedan instruktionerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Det är symptom som man får när man har jailbreak och måste starta den via datorn varje gång. Det du kan prova är att starta redsnow och sedan under knappen extras välj just boot. Följ sedan instruktionerna.

Kanske var lite otydlig där! Jag har INTE jailbreakat iPhonen, har dock hjälpt en kompis med det på sin, så jag hade "redsn0w" på datorn redan och jag visste att det fanns lite information där!

Hur som helst, allt kan försvinna från den. MEN jag skulle bara vilja få tag på mina bilder bara. Har googlat lite och håller fortfarande på!
Måste ju finnas något sätt man skulle kunna komma åt själva "minneskortet"?

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Skrivet av Big Lars:

Kanske var lite otydlig där! Jag har INTE jailbreakat iPhonen, har dock hjälpt en kompis med det på sin, så jag hade "redsn0w" på datorn redan och jag visste att det fanns lite information där!

Hur som helst, allt kan försvinna från den. MEN jag skulle bara vilja få tag på mina bilder bara. Har googlat lite och håller fortfarande på!
Måste ju finnas något sätt man skulle kunna komma åt själva "minneskortet"?

Om du väljer "Just boot" försvinner inget utan du hjälper bara telefonen genom boot processen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Om du väljer "Just boot" försvinner inget utan du hjälper bara telefonen genom boot processen.

När jag går in där på "Just boot" och efter jag har satt den i DFU läge, så kommer det ett ljud i datorn att det händer nånting och man ser själva "red sn0w" programmet ladda filer. Sen efter filerna har laddat så står det i programmet "Waiting for rebot..." och då ser man telefonen försöker starta (man ser äpplet) men nej.... då börjar den om igen och står bara och laddar om/blinkar på äpplet hela tiden och vägrar starta. :/

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Har hittat nånting här som kanske skulle kunna hjälpa mig.

"If your iPhone does not boot and you are too lazy to reinstall everything/have some data that needs to be recovered, this may just work for you. Allows you to copy full disk images among other things."
http://msftguy.blogspot.com/2010/05/working-ramdisk-with-ssh....

Vågar man testa sig på detta? Ser väldigt avancerat ut.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Skrivet av Big Lars:

Har hittat nånting här som kanske skulle kunna hjälpa mig.

"If your iPhone does not boot and you are too lazy to reinstall everything/have some data that needs to be recovered, this may just work for you. Allows you to copy full disk images among other things."
http://msftguy.blogspot.com/2010/05/working-ramdisk-with-ssh....

Vågar man testa sig på detta? Ser väldigt avancerat ut.

Såhär står det: Requirements: iPod or iPhone with fw 3.1.2 and intact iBoot (not a DFU-only brick),

Din har ju inte intact iboot? den sitter ju fast i DFU?

Permalänk
Medlem

Mer än vad jag vet...

Tog bilder bara för att förklara hur det ser ut i alla fall.

Såhär ser det ut när jag har kopplat iPhonen i datorn med USB kabeln (Då den står och bara visar äpplet sen slocknar, sen kommer äpplet fram, sen slocknar osv) Även när jag försöker starta den genom "redsn0w" som ni ser, men som sedan fastnar där och inget händer:

Och såhär ser det ut när jag håller inne powerknappen och homeknappen samtidigt i 25 sekunder (det är även här iTunes hittar själva iPhone enheten, men kommer då upp en text om att den måste återställas blabla....):

EDIT: När jag kopplar ut iPhonen från både datorn och vägguttaget så är det bara svart och den går ej att starta eller nånting.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"