TYcker ni dessa är bra tagna bilder?

Permalänk

TYcker ni dessa är bra tagna bilder?

syftar inte på motivet...

jag sitter i en diskution med 2st P12'or på facebook om vad en bra tagen bild är

bilden det från början handlade om denna

vilket jag påstod var lite oskarp och de fjortis rage'a på mig totalt och gav lite tips på hur hon kunde motverkat det.

Sen kom denna bilde in i bilden

som de också tyckte var så fruktasvärt bra bild...

men jag anser att den är alllderles för mörk och därför inget bra alls...

så nu fråga vad tycker ni? bara för att se om det var jag eller dom som har konstig smak...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Svar: nej.

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

jag sitter i en diskution med 2st P12'or på facebook om vad en bra tagen bild är

Kort:NEJ!

Långt: Att folk kan vara så satans dumma att de tar en bild i speglen... en neandertalare hade kunnat ta bättre bild. Kameran ser inte uråldrig ut så den har förmodligen självutlösning (p12 fick nog också självutlösning när de såg bilden ).
Sätt kameran på ett bord/stativ/hylla whatever och sätt den på timer med blixt om de inte har bättre ljus i rummmet.

Den sista bilden är också horribel, hade gått om personen inte lutat så sjukt mycket, hade blivit tagit i RAW format så de lätt kan redigerats så hade jag kanske fört fram ansiktet lite mer men gärna behållt svartan lite som den svarthyade (Mr Big Black) där ansiktet och det svarta blandas på ett snyggt sätt (säger inte att de blandas för han är svart ^^)

kass bild hittade ingen större

kanske visar lite bättre hur jag menar ^^
då hade det kanske gått.

Hatar bilder som blir tagna i spegel, och mörka bilder som är tagna med sketna mobilkameror och blir sjukt grytiga :S

OffT: Sry för stavning, sitter på dansk dator, har huvudverk, feber och är trött som fan

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Den första bilden säger jag bara usch fyfan fjortis och suddig tycker jag den sista bilden är tagen med en mobilkamera från år 2005 eller? helt sämst.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem

Båda två är fruktansvärda...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Nej det saknas blixt :3

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Sluta prata med tolvåriga pojkar, och sluta framför allt lyssna på vad de säger. Kommentarer på bilderna är överflödiga.

Permalänk

Haha nej dom är ju självklart inte bra tagna, men det tror jag du vet redan innan du skapade denna tråd, dock söt tös!

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Sötast

Hemsk
Hemsk

Permalänk

Den första bilden: Ser man till vad syftet med bilden är så är den ju att illustrera personen ifråga. Det är inte meningen att det ska vara en häftig bild som de KRQKAN visade utan en illustrativ bild där man ska se personen. Till det syftet är det inget fel på bilden (förutom att den är suddig).

Man måste ta en bild för vad den faktiskt är. Den är tagen med en enkel kamera av en troligen oerfaren fotograf i ett rum som inte har nära på optimala ljusförhållanden. Men det som ska illusteras (personens ansikte) är välbelyst och syns väl. Så då får jag absolut säga att det är en vältagen bild.

Hade det varit en bild för att rama in och hänga på väggen hade naturligtvis helt andra kriterier gällt. Men nu var det inte en sådan bild.

Eftersom du beskriver personerna du diskuterar med som P12or så lider de väl troligen av skräck för "tjejbaciller" vilket förklarar varför de reagerar som de gör. Vilket för oss till nästa punkt.

Den nedre bilden: Den däremot är ju totalt värdelös, där kan man knappt se personen som faktiskt knappt är med i sitt eget självporträtt. Suddig, fruktansvärt mörk, detaljlös. Skräp.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

den första har bra kvalitet men inte mot en spegel..

den andra är alldeles för kass så den ska han ta när det är ljust och med en bra kamera....

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Rekordmedlem

Båda är dåliga, första bilden ser man ju iallafall vad det är, men det andra mörka ansiktet är ju så dåligt att man inte ens kan se vem det föreställer, så den saknar även dokumentärt värde, jag hade tryckt på deleteknappen om den tagit onödig plats på mitt minneskort.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beatles-3122:

Den första bilden: Ser man till vad syftet med bilden är så är den ju att illustrera personen ifråga. Det är inte meningen att det ska vara en häftig bild som de KRQKAN visade utan en illustrativ bild där man ska se personen. Till det syftet är det inget fel på bilden (förutom att den är suddig).

Man måste ta en bild för vad den faktiskt är. Den är tagen med en enkel kamera av en troligen oerfaren fotograf i ett rum som inte har nära på optimala ljusförhållanden. Men det som ska illusteras (personens ansikte) är välbelyst och syns väl. Så då får jag absolut säga att det är en vältagen bild.

Hade det varit en bild för att rama in och hänga på väggen hade naturligtvis helt andra kriterier gällt. Men nu var det inte en sådan bild.

Eftersom du beskriver personerna du diskuterar med som P12or så lider de väl troligen av skräck för "tjejbaciller" vilket förklarar varför de reagerar som de gör. Vilket för oss till nästa punkt.

Den nedre bilden: Den däremot är ju totalt värdelös, där kan man knappt se personen som faktiskt knappt är med i sitt eget självporträtt. Suddig, fruktansvärt mörk, detaljlös. Skräp.

de bilderna jag visade va inte för första bilden ^^ de va för andra ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Nej och nej.

Permalänk
Medlem

hur i helvete kan man säga att dessa bilder är bra tagna?
ibland förstår jag mig inte på folk, antingen vill de bara försvara sina egna "fina" bilder, eller så är de seriöst helt blinda vad gäller foton.

varför ska du ens diskutera med dom om du vet att du har rätt (men jo jag förstår att du vill retas lite )

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

de bilderna jag visade va inte för första bilden ^^ de va för andra ^^

Det såg jag nu ja, fel av mig.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

'nuff said?

Visa signatur

Mac Pro
2x 2.66GHz Clovertown Xeon Dual Core | 2,5TB | 7GB 667MHz ECC FB-DIMM | ATI Radeon 4890 1GB OC | Logitech G19 + MX Revolution
Hell yes.

Permalänk

Får man fråga varför du är så intensivt intresserad utav att diskutera kontrast och ljussättning med 12åringar när de egentligen bara vill uppmärksamma varandra och må bra.

Finns väl viktigare saker du kan brinna för.. Återvinning förslagsvis.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Jag har också försökt .. funkar inte. Titta på Flickr om du vill ha bättre bilder,
Facebook är för bekräfteslejunkies utan integritet. Jag hoppade av i somras.

Permalänk
Medlem

Värdelös komposition, skärpa, ljus och allmänt dålig kvalite... säger väl allt

Visa signatur

-AMD Ryzen 3800X EK Supremacy - Asus TUF X570 Plus - RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate - Corsair Force MP510 M.2 Nvme 960Gb - XPG Spectrix M.2 Nvme 256 Gb - 32Gb Corsair Vengance 3600Mhz - Fractal Design Ion+ 860W - NZXT H630- 2x Alphacool UT60 360 White Edition-

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Får man fråga varför du är så intensivt intresserad utav att diskutera kontrast och ljussättning med 12åringar när de egentligen bara vill uppmärksamma varandra och må bra.

Finns väl viktigare saker du kan brinna för.. Återvinning förslagsvis.

Min kompost är uppe i 65 grader, är det för varmt? :S

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hammar:

http://forumbilder.se/images/42201282046PMa6b6.jpg

Jag har också försökt .. funkar inte. Titta på Flickr om du vill ha bättre bilder,
Facebook är för bekräfteslejunkies utan integritet. Jag hoppade av i somras.

haha, vad förväntar ni er från en p12 med en mobilkamera?

Permalänk
Medlem

rofl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

http://forumbilder.se/images/42201282046PMa6b6.jpg

Jag har också försökt .. funkar inte. Titta på Flickr om du vill ha bättre bilder,
Facebook är för bekräfteslejunkies utan integritet. Jag hoppade av i somras.

made me lol ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186175:

haha, vad förväntar ni er från en p12 med en mobilkamera?

Hon visste inte vad en p12:a var ens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Hon visste inte vad en p12:a var ens.

är det inte en sexdubbel P2?

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Vad är detta för jävla tråd hahaha. Lite tidig natthumor iallfall.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hammar:

http://forumbilder.se/images/42201282046PMa6b6.jpg

Jag har också försökt .. funkar inte. Titta på Flickr om du vill ha bättre bilder,
Facebook är för bekräfteslejunkies utan integritet. Jag hoppade av i somras.

Kan du länka till fb profilen?

Permalänk
Medlem

För det första. Låt dom ta vilka bilder dom vill alla har vi varit unga.
Vilket leder till... varför i helvete någon på swec som uppenbarligen är äldre pratar med 12åriga tjejer om deras profilbilder :S

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Devil May Cry:

För det första. Låt dom ta vilka bilder dom vill alla har vi varit unga.
Vilket leder till... varför i helvete någon på swec som uppenbarligen är äldre pratar med 12åriga tjejer om deras profilbilder :S

http://www.idg.se/2.1085/1.413830/grooming-sa-utnyttjas-barn-... ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.