Värt att köpa battlefield 3 nu?

Permalänk
Medlem

Värt att köpa battlefield 3 nu?

Tjena! Jag satt o tänkte på om det är värt att köpa Battlefield 3 idag? med tanke på att många klagat på det och buggarna som finns. Men eftersom att man spelat alla andra battlefields som går att köpa är bf3 värt och hur kommer det att vara att börja i såpass låg rank nu när säkert många av dom som spelar är i hög rank? Sen finns det några bra download butiker man kan köpa det billigt ifrån med Back to karkand paketet? Tack för svar

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Jag fick bf3 på julafton och är på rank 18-cirka 10timmars spelande. De är ganska många som är hög rank ja, men de går bra ska du se. Alla är ju inte bra Jag har faktiskt inte känt av buggarna nånting alls! Jag tkr de är värt att köpa de nu

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk

Jag tycker inte att du ska lyssna på vad alla konservativa BF-fans säger. Prova och se om du själv gillar det. Själv tycker jag att det är ett riktigt roligt spel.

Som med alla multiplayer-spel tar det ju en stund att komma in i spelet men det tar inte speciellt lång stund i BF3. Det finns t.ex. servrar som är till för "noobs" där det finns ett max-level tak på t.ex. 23 så att inte de högre rankade kan komma in och äga ut nybörjarna.

Det kostar ju bara 250kr så jag tycker helt klart du borde ge det en chans!

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Ett givet köp!
Hur kul som helst

Klart många har hög rank... men rank säger inte att spelarna är duktiga utan att dom har spelat mycket...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Det är nu man ska köpa bf3 när back to karkand kommit.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Självklart ska du börja spela bf3. det enda problemet jag har haft är att jag har fått random DC 2 gånger. och rank spelar ingen roll, man får nya sikten och vapen rätt fort, original puffrorna är ändå mycket bra som dem är.
ge det en chans tror du kommer älska det.

Permalänk
Avstängd

Alltid värt!

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Helt klart värt det.
Även om folk är högrankade nu så har man hyffsade vapen från början så du är absolut inte chanslös

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

BF3 är inte alls särskilt buggigt, jämfört med lanseringen av BF2 så är det en dans på rosor i alla avseenden, spelet är betydligt mer polerat än vad jag hade förväntat mig.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXizoR:

Helt klart värt det.
Även om folk är högrankade nu så har man hyffsade vapen från början så du är absolut inte chanslös

Dock kan man bli fruktansvärt frustrerad Jet piloter med alla perks!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Men vart kan man köpa det med download för 249? eller finns det bara 300kr downloads?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sposckis:

Men vart kan man köpa det med download för 249? eller finns det bara 300kr downloads?

http://www.gamecarddirect.se/produkter/pc/battlefield-3-downl...
köpte mitt där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sposckis:

Men vart kan man köpa det med download för 249? eller finns det bara 300kr downloads?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=487330

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem

Dock så är det inte downloads det är fysiska varor

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sposckis:

Dock så är det inte downloads det är fysiska varor

den jag länka är download?

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

den jag länka är download?

Adå, Men han under länka Prisjakt o där var alla fysiska varor

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sposckis:

Adå, Men han under länka Prisjakt o där var alla fysiska varor

Vad spelar det för roll?

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dackis:

Vad spelar det för roll?

I want it today or tomorrow!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

._. Jag skulle säga att nu är den perfekta tidpunkten att köpa bf3.
Det var omöjligt att aktivera ens konto under releasedagen då man fick bekanta sig med en grå cirkel som gick runt runt, dessutom fanns det en rad med diverse buggar under de första veckorna som nu har patchats bort. Kan inte annat än rekommendera spelet, det sänker MW3 alla dagar i veckan.

Visa signatur

Uncoachable

Permalänk
Medlem

kööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööppppppppppppppppppppp

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

Absolut värt det.

Permalänk
Medlem

Absolut värt som tidigare sagt!
jag tvekade pga ja tyckte bc2 var tråkigt men e har verkligen satsat på spelet och har kul varje sekund jag spelar
riktigt bra gjort

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/spel/downloads/battlefield-3-16262303

PC Download för 299:- utan Back to Karkand expansionen.

Permalänk

Det är riktigt kul så gillar du Battlefield-serien så är det ett givet köp.

Jag förstår inte varför alla hänger upp sig på att andra har högre rank hela tiden, spelet har inte funnits så länge och det kom väldigt många nya spelare efter jul..

Man kan låsa upp bra vapen i både B2K och genom att köra lite co-op om man nu måste ha nya vapen snabbt.

I början kan jag hålla med om att Spec Ops Black som man fick vid rank 44 (eller när det nu var) var helt sjukt bra eftersom man inte syntes bra när folk körde med IRNV-sikte och alla körde med IRNV-sikte på vapnen eftersom det var så sjuuukt bra mot de som inte hade Spec Ops Black-armorn... men nu kör inga med IRNV längre då de nerfat det som f-n och dessutom har de satt på silvertejp på Spec Ops Black-armorn... så alla kör med vad de vill nu istället då inget är sjukt imba mot något annat.

Visa signatur

Nikon D90, Nikon D7000, SB-600, 2xYN-460, Nikkor 18-105mm/3.5-5.6 VR, Nikkor 35mm/1.8, Nikkor 50mm/1.8D, Tamron 70-200/2.8, Tokina 11-16/2.8, Nikon 85/3.5 Macro
Flickr

Permalänk
Medlem

Ja värt och värt. Beror nog mest på vad det är du är ute efter.

Säger inte att BF3 är ett dåligt spel, tvärtom är det nog det bästa moderna FPS ute just nu. Men om det är en sann uppföljare till BF2 du hade tänkt dig så lär du bli besviken.

Spelet saknar i nuläget inbyggd VoIP och generell kommunikation med resten av laget så matcherna blir lätt samma enformiga run'n'gun upplevelse gång på gång. Sen är gunplayen och fordon rätt tråkiga och trista i detta spel, IMO.

Finns inte heller någon slags ledarstruktur nu när Commander är väck och Squad Leaders är inte mycket mer än 3D spottade stjärnor och spawnpoints på HC... Enda riktiga ledaregenskap SqL's har är att dem kan markera flaggor som ska attackeras/deffas, men hälften, om inte mer, på public servrar lyder/förstår ändå inte dom...

BF3 banorna är också relativt små om man jämför dem med 64p BF2 maps, vissa av dem är helt rakt hemska på CQ Large... B2K är i princip ett måste, fast även den har lite mindre Karkand jämfört med BF2 och tycker personligen att Wake är en katastrof i detta spel. Men annars en väldigt prisvärd DLC.

BF3 saknar i nuläget helt enkelt det som gjorde BF2 så unikt från resten på den tiden; fokuset på utmärk team-/squadplay, enorma slagfält och modtool möjligheter som i stort sett gjorde spelet hundra gånger bättre.

TLDR
Om det är en sann Battlefield upplevelse du är ute efter - Nej.
Om du vill ha dagens bästa shooter och spelar med vänner med tillgång till VoIP - Utan tvekan.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Säger inte att BF3 är ett dåligt spel, tvärtom är det nog det bästa moderna FPS ute just nu. Men om det är en sann uppföljare till BF2 du hade tänkt dig så lär du bli besviken.

Jag blev inte det! (med sedan 1942 ) Tvärtom överträffade spelet mina förväntningar! Att dom skippat Commander tycker jag bara är bra, den funktionen fungerade ju nästan aldrig som det var tänkt i BF2 ändå. Jag tycker heller inte det är kartans storlek som är avgörande, det är stridens inlevelse och intensitet som gör BF3 till ett så fantastiskt spel, det slår 5 minuters promenader genom el-Alameins öken alla gånger... Jag tycker det är ganska konservativt att försöka definiera en "sann" Battlefield-upplevelse, en spelserie måste ju få utvecklas, förändras och testa på nya drag, vad är det som säger att Bad Company är mindre "sant" än BF2? Det är f.ö. det bästa spel jag spelat på Xbox, även om uppföljaren inte tillförde mycket och tog bort en del som var bra. Titta också på Battlefield: Vietnam, där var det också lite mindre och intensivt fokuserade kartor.

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Skrivet av FaatIII:

._. Jag skulle säga att nu är den perfekta tidpunkten att köpa bf3.
Det var omöjligt att aktivera ens konto under releasedagen då man fick bekanta sig med en grå cirkel som gick runt runt, dessutom fanns det en rad med diverse buggar under de första veckorna som nu har patchats bort. Kan inte annat än rekommendera spelet, det sänker MW3 alla dagar i veckan.

Haha, tur för mig att jag var på webhallens nattöppet och köpte, fick spela ca 6h innan alla köpte spelet och problemet med att registrera började

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7