Permalänk
Skrivet av mw3gamer:

kan förstå dig om man sitter på skit komponenter men har man så dyra saker i datorn så blir det snyggt

Datorn som du förslog att köpa är sämre än vad hans är... Men med tanke på att du valde ett så "coolt" chassi så är den ju defenitivt bättre.

Permalänk
Keeper of Traditions

Hur orkar folk ens fortsätta när TS så tydligt bara är ute efter att göra folk förbannade?

Don't feed the trolls!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Tror ärligt talat bara att han är 13..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Vilken jävla fail tråd hahha
Tro att man ska ha fönster bara för man har bra komponenter osv.
Han tror säkert att prestandan på grafikkort sitter i plasten tjocklek på kylaren^^ vilken jävla låg mentalitet.
Sen sitta och harassa folk och tro man ska få hjälp herregud-_-
Håller med ovan tror nog också bara han e 13.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Skrivet av mw3gamer:

kan förstå dig om man sitter på skit komponenter men har man så dyra saker i datorn så blir det snyggt

Jag tar bort min sidopanel om folk vill se vad jag har i datorn.

Och för övrigt så köpte jag detta chassi när det var HELT nytt (hitta det i en liten datorbutik i stockholm) innan de större företagen hade det. man kan säga, var ett test för att se hur den var

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Tror ärligt talat bara att han är 13..

Skrivet av BaZZe_93:

Vilken jävla fail tråd hahha
Tro att man ska ha fönster bara för man har bra komponenter osv.
Han tror säkert att prestandan på grafikkort sitter i plasten tjocklek på kylaren^^ vilken jävla låg mentalitet.
Sen sitta och harassa folk och tro man ska få hjälp herregud-_-
Håller med ovan tror nog också bara han e 13.

Han har sagt att han är 13 år gammal så det stämmer.

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Woxics49:

Han har sagt att han är 13 år gammal så det stämmer.

Vad nu åldern har med saken att göra...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Vad nu åldern har med saken att göra...

Ursäkta men vad menar du? Du vet också att jag svarade på två personers inlägg? ..

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Woxics49:

Ursäkta men vad menar du? Du vet också att jag svarade på två personers inlägg? ..

Jag menar att åldern inte har med saken att göra, vilket vissa här i tråden försöker få det att låta som...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JHL1994:

Erm, många tycker att fönster är fult för dom vill ha en clean look ist för en massa "krimskrams", plus att ett fönster och blåa fläktar ger dig inte mer fps i spel även om du vill och tror det. Vad i h***e spelar det för roll om andra ser vad man har i datorn eller inte?

Det är en smakfråga absolut jag har alltid tagit avstånd från allt sånt där skit men visst är det häftigt när det både lyser och snurrar!! Tacka fan för att man dör i spel när man tror lagpolaren har din rygg... dåren sitter väl och fluktar på fläkten för fullt :S

Permalänk
Medlem

Hahah xD oh P12:or how you continue to amaze me ^^ Skönt att det finns underhållning på SweC även när fredagspanelen nt finns att tillgå

Visa signatur

i7- 2600k | 60GB SSD | Corsair Hydro H80 | Corsair HX 750W/80+ | Corsair 600t | 6970 kyld med Accelero Xtreme Plus II | 4st Gentle Typhoon 1850rpm | Antec Big Boy 200mm
Utrustning: Qpad MK- 80 | Asus Xonar- STX | Beyerdynamics DT770 Pro 80 | Qpad 5K
Snälla citera om du vill ha svar!

Permalänk
Skrivet av mw3gamer:

haha där är du rolig mw3 äger bf3 kolla bara hur många som köpt mw3

Vad har det med att göra att jag tycker BF3 är så mycket bättre än mw3? Jag har spelat CoD sedan CoD2 kom ut så jag vet att det är en bra serie spel. Men jag tycker fortfarande att BF3 är så himla mycket bättre. Helt klart det bästa online fps spelet som hittils gjorts enligt mig. Sen om fler köpt mw3 spelar ingen roll då dom flesta CS spelande 10-15 åringar finner det lättare att gå över till MW2/MW3 mot för BF

Men om du tycker mw3 äger bf3 så är det ju inget fel med det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Erkapekka:

Fan vad jag stör mig på dig -.-
En dator blir INTE bättre för att man har en discoklubb i den.
Skulle du köpa en Lamborghini om den hade blinkande lampor överallt i olika färger och en discokula i passagerar-sätet? Eller skulle du köpa en sådan här?

Jag säger inte att den bilen du länkade är ful men jag tror hellre att folk vill ha den här http://www.gtspirit.com/2009/05/16/overkill-party-piece-lp640...

Permalänk
Skrivet av mw3gamer:

ser att du är född 91 och fortfarande håller på med dataspel, seriöst skaffa dig ett liv

Jag sittter flera timmar per dag bakom mina trummor, är jag utan ett liv bara för att jag tycker det är skit kul att spela trummor?

Permalänk
Skrivet av mw3gamer:

Jag säger inte att den bilen du länkade är ful men jag tror hellre att folk vill ha den här http://www.gtspirit.com/2009/05/16/overkill-party-piece-lp640...

Har läst lite i tråden nu, lukten av troll ligger tät i luften.
Och ja smaken är som baken, vill killen smälla 2tusen på ett chassi så fine do it.
Dom flesta och jag kanske hade tagit ett lite billigare chassi och fetat på lite mer på grafikkortssidan, och eftersom du bara är 13 bast så anta jag att inte pengar trillar över dig varje månad runt den 25'e.
Så mitt råd är att köpa ett lite billigare chassi och sen köpa det dyrare sen.
Och sen sluta vara så jävla spydig, jag är född 85 och håller fortfarande på med datorer, peace out!

Visa signatur

Corsair 650D | ASUS Corsshair V Formula | AMD FX-8150 "Bulldozer" @ 4,0 GHz | Corsair H100 + 4 Corsair SP High Performance 120mm | MSI GTX 580 Lightning extreme Twin Frozr III | 8GB Corsair Dominator 1600MHz | Corsair AX 850W | Corsair Force 3 series 120gb | 2x OCZ - Agility 3 12gb | Benq G2750 | Benq G2420HD | Corsair K90 | Mionix Naos 5000

CITERA FÖR SVAR!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mw3gamer:

Man behöver inte köpa ett 570 för att maxa bf3 har en polare som maxar det med 6870

btw det är inte min farfar som ska ha chassit

Men varför frågar du ens om hjälp med att välja ut komponenter om du inte tänker ta till dig vad jag svarar och Nej, det går inte att maxa BF3 med ett 6870. Köp ditt coola chassi och sluta posta skräp.

Visa signatur

Dubidub

Permalänk

Känns som den här tråden börjar gå överstyr.
Däremot om ett "coolt" chassi med fönster är ett krav så kan man väl ta det här?: http://www.inet.se/produkt/6911345/nzxt-phantom-410-vit

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: Asus K53SJ | Intel i7 | GT 520 | 4 GB RAM | 500 GB HDD.

Permalänk
Medlem

Ok,även om du var lite dryg så..
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1340773/2012-01-08 Första

här är mitt andra http://www.inet.se/kundvagn/visa/1340625/2012-01-08
man kan säkert få bättre med pengarna med det här är vad jag kom på! om du vill ha en mekanisk hårdisk så får du byta ut den mot ssdn.eller om du kan hitta något begagnad eller i din defekta dator!

dock 140 mm fläkten jag tog ska vara på sidan för optimal kylning (insug)

NOTERA: http://www.inet.se/produkt/6909597/corsair-cx-600w-v2-80 Nätt agg som jag tycker skulle passa båda!

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Jag menar att åldern inte har med saken att göra, vilket vissa här i tråden försöker få det att låta som...

Åldern har inte med vilken sak att göra? Att han vill ha ett onödigt dyrt chassi? Att han spelar MW3? Att han är kaxig?

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woxics49:

Åldern har inte med vilken sak att göra? Att han vill ha ett onödigt dyrt chassi? Att han spelar MW3? Att han är kaxig?

fast jag är 14 och jag beter mig inte som han gör så ålder har väl inte en så stor roll om man är omogen eller inte?hehe

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

fast jag är 14 och jag beter mig inte som han gör så ålder har väl inte en så stor roll om man är omogen eller inte?hehe

Beror på föräldrarna, kompisar osv. Och jag har väl inte ens sagt att han är omogen pga att han är 13 år? Du citerade ett av mina inlägg där jag frågade en annan person vad han menade.

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woxics49:

Beror på föräldrarna, kompisar osv. Och jag har väl inte ens sagt att han är omogen pga att han är 13 år? Du citerade ett av mina inlägg där jag frågade en annan person vad han menade.

citerade dig för att människor plus du skulle veta att jag prata med dig^^.

Jo mitt umgänge är bara gäng av gamers,nördar *cough*.

njaa nej du har inte sagt att han är omogen ordagrant,men du inklusive andra tyder på det..
jag kan tyvär inte säga imot.. men istället för att vara dryg mot han så kan man ju istället förklara varför det är bättre att spendera pengarna
på komponenter istället för chassin. men förlåt om du tog illa upp hehe.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

citerade dig för att människor plus du skulle veta att jag prata med dig^^.

Jo mitt umgänge är bara gäng av gamers,nördar *cough*.

njaa nej du har inte sagt att han är omogen ordagrant,men du inklusive andra tyder på det..
jag kan tyvär inte säga imot.. men istället för att vara dryg mot han så kan man ju istället förklara varför det är bättre att spendera pengarna
på komponenter istället för chassin. men förlåt om du tog illa upp hehe.

Omogen kan i detta fall vara fel ord att använda, men vet inte riktigt vilket ord som är bättre. Men mitt problem med killen är att han beter sig oschysst mot de andra. For example, kolla på dig, du är lika gammal, och sen kollar vi på honom, då blir han plötsligt 8 år gammal. Jag tycker att alla som skrivit i tråden redan tydligt sagt varför man inte får en bättre dator av ett snyggare chassi, så det problemet är redan löst. Jag tog inte illa upp men det underlättar ju om jag fattar vad du snackar om när du citerat mitt inlägg?

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Medlem
Skrivet av mw3gamer:

haha där är du rolig mw3 äger bf3 kolla bara hur många som köpt mw3

Härlig attityd du har.

Visa signatur

[Lenovo X250 i7 8gb] [Lenovo x220 i7 8gb] [Asus PB278Q 1440p] [Sennheiser PC 360] [Grado SR80i]
[iPhone 6] [iPad 3] [Sennheiser hd25-1 ii] [Shure se215]

Permalänk
Medlem

Fy fan vad fult chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mw3gamer:

ser att du är född 91 och fortfarande håller på med dataspel, seriöst skaffa dig ett liv

Så... Ska folk som spelar tex 1.6 på elit nivå ska dem sluta spela spel för att dem är runt 20-40 år gamla?

Spelar själv med folk som är runt 50-60 år gamla, dem är i alla fall betydligt roligare att spela med än kaxiga p12/p13 pojkar

Skrivet av mw3gamer:

varför köper du sådana dyra komponenter när du inte har ens en fönsterlucka sidan?
Ingen ser ju vad du har för saker i datorn

Alla vill inte ha ett fönster i sitt chassi och det är en smaksak.

Skrivet av mw3gamer:

kan förstå dig om man sitter på skit komponenter men har man så dyra saker i datorn så blir det snyggt

Läs ovan, för samma svar

Skrivet av mw3gamer:

Man behöver inte köpa ett 570 för att maxa bf3 har en polare som maxar det med 6870

btw det är inte min farfar som ska ha chassit

Beror ju på hur kräsen man är, dock bör man köpa ett bättre grafikkort än ett 6870 för att verkeligen maxa spelet på Ultra.

Psst hittade lite extra tillbehör för ditt chassi
http://www.inet.se/kategori/515/belysning + en disco = WIN !

Permalänk
Skrivet av mw3gamer:

kan förstå dig om man sitter på skit komponenter men har man så dyra saker i datorn så blir det snyggt

Jag har inte skit komponenter kaxiga snorvalp. Din processor kommer också bli den äldre generationen efter ett tag, så då kan man ju redan nu säga att det du ska köpa är skit? Och om det handlar om pris så har jag lagt ner mer pengar på min dator än vad din dator kommer kosta.

Permalänk

Okej! känns som denna tråd har spårat ur.....

Verkar blivit penis mätar tävling här istället vem som har bäst bla bla bla bla......

Själv går ja till hötorget och säljer blinda duvor istället om nån är intresserad......

Trodde folk var mognar nu än för 12 år sen men verkar ju vara samma nivå på detta forum....

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk

Väntar bara på trådlås nu.

Visa signatur

System: Fractal Design Define Mini| Asus P8Z77-M | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 16GB | Intel i5 2500K - Noctua NH-U9B SE2 | XFX Radeon RX 480 8GB | Fractal Tesla R2 500W
/Erik

Permalänk
Medlem

Jag försökte verkligen...

Visa signatur

Dubidub