Ska försöka krossa "Longest headshot" rekord

Permalänk

Det är omöjligt 1900 + osv med vapnet i spelet.
Det dom använder är eod bot och borrar huvudet så får du headshot bonus...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL - Black Pearl, 3x Noctua 140mm | Minne: Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 (CL9) | CPU: i7 2600K @ 4.5 Ghz, Noctua CPU-Kylare NH-U12P SE2 | MB: ASRock P67 EXTREME6 | PSU: Corsair HX 1050W | GPU: Gigabyte GTX 580 OC Windforce x3 SLI | HDD: SSD 120GB Corsair SATA 2.5", Force GT | TFT: Samsung 22'' S22A350B LED HDMI

Permalänk
Hjälpsam

Efter vad jag har kommit underfund med så är 975m cappat som max projektilavstånd.

Dock verkar det finnas en del 976, 977, 978 etc som är legit. Ett antagande är att maxavståndet på 975m är i X-axeln, det vill säga om du skjuter snett ner eller upp så får du en längre sträcka än 975m medan kulan endast färdas 975m i X-axeln och kanske 150m y-axeln. Med lite matte bör man kunna räkna lite på vad det skulle kunna bli max från tex Casp tornet.

Om någon känner sig ambitiös kan de testa X/Y axel teorin på tex privat Casp bana.

Personligen har jag inte kommit över 971m (legit kill i ranked game, dvs inte test mot kompis) ännu. Men jobbar på det.
Använder SV98B, Bipod och x12 scope. Föredrar Operation Firestorm där det är ca 800-1000m mellan sniperplatserna på Mt. Wookie Hills på respektive sida, och 400-600m från position till gröten i mitten.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av Jappse:

Plus vind

Skickades från m.sweclockers.com

Och luftfuktighet, rörelse på målet och partiklar i luften. Den snubben förtjänar en medalj, då jag inte träffade mitt mål på 800m när jag prövade^^
Var ju dock inte med det geväret men det är ingen ursäkt, jag sög^^

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Threenipples:

Och luftfuktighet, rörelse på målet och partiklar i luften. Den snubben förtjänar en medalj, då jag inte träffade mitt mål på 800m när jag prövade^^
Var ju dock inte med det geväret men det är ingen ursäkt, jag sög^^

Hmm, kanske skall ta med 30-06'an ut på longrange skytte någon dag och testa. Ont om kilometerlånga banor häromkring vad jag vet dock.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är omöjligt 1900 + osv med vapnet i spelet.
Det dom använder är eod bot och borrar huvudet så får du headshot bonus...

Tänk på att längsta headshot kan man oxå få via EOD roboten. Starta den på ena sidan av kartan och åk till andra och "elda" han i huvudet så får du headshot från där din gubbe står inte EOD roboten. Antar det är så folk kan ha gjort oxå.

EDIT: Citat.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

Tänk på att längsta headshot kan man oxå få via EOD roboten. Starta den på ena sidan av kartan och åk till andra och "elda" han i huvudet så får du headshot från där din gubbe står inte EOD roboten. Antar det är så folk kan ha gjort oxå.

Snälla snabb läs tråden innan du postar...
Kolla bara 4inlägg ovan ditt eget för fan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Snälla snabb läs tråden innan du postar...
Kolla bara 4inlägg ovan ditt eget för fan

Såg det sen. Ber så hemskt mycket om ursäkt till polisen Tobblish. Kan ändra mitt inlägg om det är så. Citera han. Blir du nöjd då?

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Skrivet av w4t3rb0y:

Löjligt att cap:a på 975.

IRL Världsrekordet, med konfirmed kill är ju betydligt längre.

"British Army CoH Craig Harrison of the Household Cavalry successfully engaged two Taliban machine gunners south of Musa Qala in Helmand Province in Afghanistan in November 2009 at a range of 2,475 m (2,707 yd), using a L115A3 Long Range Rifle rifle chambered in .338 Lapua Magnum. These are the longest recorded and confirmed sniper kills in history."

Källa : http://en.wikipedia.org/wiki/Sniper#21st_century

Då har han ju haft ett kikarsikte med 25x i förstoring iofs; http://www.schmidtbender.com/PSRannouncement.htm

Jo, men knappast headshot, eller hur?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Jo, men knappast headshot, eller hur?

Nej, men det finns ingen anledning att cap:a, riktiga kulor dödar på över 2000m, i alla fall .338 LM och .50 BMG.
En 5.56Nato eller 7.62 Nato har ju kortare verkans avstånd, så man har väll valt att begränsa alla kulor efter den kula som har kortast verkans avstånd.
Det är nog för svårt med riktig ballistik i spelet antar jag, luftmotstånds koeficienter, anslagsenergi etc.
Eller det kanske är andra orsaker till denna cap, för tungt för motorn att hantera eller nått...

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av w4t3rb0y:

Nej, men det finns ingen anledning att cap:a, riktiga kulor dödar på över 2000m, i alla fall .338 LM och .50 BMG.
En 5.56Nato eller 7.62 Nato har ju kortare verkans avstånd, så man har väll valt att begränsa alla kulor efter den kula som har kortast verkans avstånd.
Det är nog för svårt med riktig ballistik i spelet antar jag, luftmotstånds koeficienter, anslagsenergi etc.
Eller det kanske är andra orsaker till denna cap, för tungt för motorn att hantera eller nått...

Antar att det finns två huvudorsaker till 975cappen.
- Som du sade spelmotor, Ställ ett gäng och skjut i luften på fullauto och beräkna parabeln för varje enskild kula tills de når marken kan bli en hel del (AA kanonerna någon?)
- Balans, ligga och mata motståndare på 2km känns lite OP även om det krävs sjuk skill för att lyckas med det.

För att inte tala om alla random headshotts som kan dyka upp med att bara spreja upp i luften med gatlings.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

Jag och en kompis testade det här, vi nådde 841m på firestorm, dock så hade jag ingen bipod, och körde med första snipern

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av w4t3rb0y:

Löjligt att cap:a på 975.

IRL Världsrekordet, med konfirmed kill är ju betydligt längre.

"British Army CoH Craig Harrison of the Household Cavalry successfully engaged two Taliban machine gunners south of Musa Qala in Helmand Province in Afghanistan in November 2009 at a range of 2,475 m (2,707 yd), using a L115A3 Long Range Rifle rifle chambered in .338 Lapua Magnum. These are the longest recorded and confirmed sniper kills in history."

Källa : http://en.wikipedia.org/wiki/Sniper#21st_century

Då har han ju haft ett kikarsikte med 25x i förstoring iofs; http://www.schmidtbender.com/PSRannouncement.htm

Frågan är, var det ett headshot??

Permalänk

Har lyckats fått 1395 meter med eod bot, förstår inte hur de kan få 3900meter dock.

Visa signatur

Intel Core i9 10850k @ 4.8GHz || Nvidia GeForce GTX 3080 || HyperX Fury RGB 32GB 3600MHZ || ASUS ROG STRIX Z490-H || Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe || Ducky One 2 Mini RGB || Steelseries QcK Heavy || Razer Naga

Permalänk
Medlem
Skrivet av frallan123:

Har lyckats fått 1395 meter med eod bot, förstår inte hur de kan få 3900meter dock.

På rush skulle jag tippa på, men de låter lite väl mycket : /

Visa signatur

Corsair Carbide 500r | Intel i7 2600k 3,8 Ghz | Asus P8P67 Pro | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 16 GB|Asus GeForce GTX 580 DirectCU II 1,5 Gb | Corsair Gameing 800 W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Efter vad jag har kommit underfund med så är 975m cappat som max projektilavstånd.

Dock verkar det finnas en del 976, 977, 978 etc som är legit. Ett antagande är att maxavståndet på 975m är i X-axeln, det vill säga om du skjuter snett ner eller upp så får du en längre sträcka än 975m medan kulan endast färdas 975m i X-axeln och kanske 150m y-axeln. Med lite matte bör man kunna räkna lite på vad det skulle kunna bli max från tex Casp tornet.

Om någon känner sig ambitiös kan de testa X/Y axel teorin på tex privat Casp bana.

Personligen har jag inte kommit över 971m (legit kill i ranked game, dvs inte test mot kompis) ännu. Men jobbar på det.
Använder SV98B, Bipod och x12 scope. Föredrar Operation Firestorm där det är ca 800-1000m mellan sniperplatserna på Mt. Wookie Hills på respektive sida, och 400-600m från position till gröten i mitten.

Vilken bana har spelets största höjdskillnad? Caspian? Kharg Island (tornet)

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Jappse:

Vilken bana har spelets största höjdskillnad? Caspian? Kharg Island (tornet)

Högsta fasta punkt tror jag är Casp tornet.

Alternativet är att köra 2st Recons där den ena skickar upp den andra på sin MAV rätt upp i taket på kartan... Det är rätt högt. Men lite skakigt plattform att snipa från, nog bättre än från en Heli iofs.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Inaktiv

Mitt rekord är 544m, från toppen av antennen till attackhelikopterplatsen i amerikanska basen på Caspian. Tyckte jag läste tidigare i tråden om någon som fick 900m på samma distans, låter konstigt tycker jag. Kan tilläggas att mitt var äkta också, i en riktig match

Permalänk

Har också läst att cap är någonstans runt 970-980 meter, alla säger olika.

Mitt rekord: 954,06m
http://battlelog.battlefield.com/bf3/leaderboard/BeebBeebImaJ...

Detta på Caspian från stenarna till vänster i RU spawn till Heli camparna i US spawn.

Visa signatur

| 7000D | 7950X3D | RTX 4090 | TUF X670e | Dominator 7000mhz | LG C4 - GPROx HS - Wooting60 - Viper Mini Signature Edition

Citera för en pris ettan lös!

Permalänk
Medlem

Jag lyckades idag få 1293m, sköt mot en grabb på hangarfartyget i Gulf Of Oman. 12x, bi-pod, kinessnipern. Fick honom till och med två gånger då han respawnade och skulle ge sig fan i att försöka döda mig igen Så 975m är inte begränsningen. Undrar dock vad längsta är utan att det är två kompisar som leker och försöker slå rekord.

(har lyckats på HS på en grabb som sprann, 470m. Det var betydligt snyggare och svårare än det på 1293m då man bara siktar över personen där.)

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem
Skrivet av oZein:

Jag lyckades idag få 1293m, sköt mot en grabb på hangarfartyget i Gulf Of Oman. 12x, bi-pod, kinessnipern. Fick honom till och med två gånger då han respawnade och skulle ge sig fan i att försöka döda mig igen Så 975m är inte begränsningen. Undrar dock vad längsta är utan att det är två kompisar som leker och försöker slå rekord.

(har lyckats på HS på en grabb som sprann, 470m. Det var betydligt snyggare och svårare än det på 1293m då man bara siktar över personen där.)

Jag har fått in 1900m på Operation Firestorm. Ej riggat.

Vet inte hur mycket längre det går att få på den banan. Men några meter till går att få.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem

Alla vet att 975 meter inte är gränsen längre. Det har blivit patchat sedan länge.

Permalänk
Medlem

Jag som kände mig så "cool" när jag hade satt 1190 meter, nu känns det ju jättekort

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne

Permalänk

Men det här då?

Eller den här

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Sweeper x:

Men det här då?

FILM 1

Eller den här

FILM 2

Film 1 är samma skott som jag gjort, inom banans gränser. Men mitt var lite kortare.

Film 2 är skott ifrån en transportheli.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Skrivet av Engman78:

Film 1 är samma skott som jag gjort, inom banans gränser. Men mitt var lite kortare.

Film 2 är skott ifrån en transportheli.

Ja precis, men folk här säger att kulor försvinner vilket de inte gör verkar som!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Sweeper x:

Ja precis, men folk här säger att kulor försvinner vilket de inte gör verkar som!

Skrivet av KIockren:

Alla vet att 975 meter inte är gränsen längre. Det har blivit patchat sedan länge.

2 inlägg över ditt första, grattis.

Permalänk
Skrivet av napdev:

2 inlägg över ditt första, grattis.

Jepp, men jag postade åtminstone video bevis som ingen verkat göra!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Sweeper x:

Jepp, men jag postade åtminstone video bevis som ingen verkat göra!

Sant sant och dom var inte helt fel