Permalänk

Hemmabio ljud tips?

Hallå där! Som rubriken säger.
Jag är helt ny på det här med ljudsystem och skulle behöva ha lite tips på vad man kan köpa för ett rimligt pris.

Vad jag ska ha det till : Jag ska ha ljud till TV och Datorn ( HTPC ) för filmer och annat som är på den.

Vad är det jag då behöver? Priset får väl vara max 3-5 tusen hade jag väl tänkt mig....

Mvh!

Permalänk
Permalänk

Hej tack för svaret.
Då kommer en följd fråga.... Är det något att ha ? Alltså är det nå bra ljud eller bara skräp ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarre:

Hej tack för svaret.
Då kommer en följd fråga.... Är det något att ha ? Alltså är det nå bra ljud eller bara skräp ?

Det är 100x bättre än de kompakta allt i ett-paketen på elladorna,sen beror det såklart på dina krav,nån jorbävningsbas på 10hz kan du drömma om,annars är det prisvärt.

Permalänk
Skrivet av sarre:

Hej tack för svaret.
Då kommer en följd fråga.... Är det något att ha ? Alltså är det nå bra ljud eller bara skräp ?

Med budgeten du satt upp så är det ungefär vad du får. Vad jag kan minnas så vann dom satelliterna nåt test i Hemmabio-tidningen för några år sedan, dock var det tillsammans med den något större subwoofern 10.16 istället för 8.16.
Hittade testet på XTZ:s hemsida
http://www.xtz.se/public/file.php?REF=f73b76ce8949fe29bf2a537...

Jag tror det kan vara ett vettigt insteg om man inte har lyssnat på bättre ljud och det är sannolikt bättre än ett högtalarpaket för dator.