Permalänk
Medlem

Monitor fast i standby

Tja, jag bytte mitt RAM idag allt gick bra men när ja skulle koppla in kabeln i datorn så kom det en stöt , var liksom jaha och fortsatte koppla in allt annat, så då när ja startar den är allt normalt men skärmen kommer inte ur standby läge testat att byta sladdar , testad med min tv, starta med Windows skiva men inget verkar funka... Ere bara att ge upp för kan det vara uttaget i datorn (pci nånting?) , nån som har någon erfarenhet av detta o isåfall kostar det mycket att laga??

Permalänk
Hedersmedlem

Var mer exakt kom det en stöt?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

dem där skruvarna som är på sidan, så ja tänkte att kanske det blev en kortslutning?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Reezpkt:

dem där skruvarna som är på sidan, så ja tänkte att kanske det blev en kortslutning?

Va? Snälla, försök förklara tydligt, annars får du inga bra svar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Har du bytt tillbaks till dina gamla minnen och testat så det inte är dem nya som strular?

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Medlem

du har förmodligen bränt en konding eller något i skärmen. kan ju vara dom nya minnena som spökar så testa med dom gamla eller en annan dator för att se om det är skärmen eller datorn som är körd.

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

När jag satt in sladden i datorn och tog i "skruvarna" som man sätter in i datorn för att sladden inte ska åka ut så kom det en stöt när jag tog i dem, mer en så finns det inte att säga, datorn var helt avslagen

Permalänk

Lite statiskt, skulle testa dem gamla minnena igen och då får du svaret direkt...

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[¿:

Gangster;11820215']Har du bytt tillbaks till dina gamla minnen och testat så det inte är dem nya som strular?

ok testar med dem gamla skriver tillbaka

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Reezpkt:

När jag satt in sladden i datorn och tog i "skruvarna" som man sätter in i datorn för att sladden inte ska åka ut så kom det en stöt när jag tog i dem, mer en så finns det inte att säga, datorn var helt avslagen

Skärmen eller grafikkortet kan ha tagit skada av urladdningen.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Reezpkt:

När jag satt in sladden i datorn och tog i "skruvarna" som man sätter in i datorn för att sladden inte ska åka ut så kom det en stöt när jag tog i dem, mer en så finns det inte att säga, datorn var helt avslagen

Så du tycker att din förklaring var helt självklart?

Några kompletterande frågor bara för att hjälpa dig att förtydliga din beskrivning lite.

Det är alltså skruvarna som sitter på DVI-kabelns kontakt (kabel mellan skärm samt grafikkort) som det kom en stöt ifrån när du tog i dessa?

Hade du strömkabeln i datorn när detta hände?

Vad exakt hade du gjort innan? Bytte du alltså enbart dina ramminnen och inget annat?

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Så du tycker att din förklaring var helt självklart?

Några kompletterande frågor bara för att hjälpa dig att förtydliga din beskrivning lite.

Det är alltså skruvarna som sitter på DVI-kabelns kontakt (kabel mellan skärm samt grafikkort) som det kom en stöt ifrån när du tog i dessa?

Hade du strömkabeln i datorn när detta hände?

Vad exakt hade du gjort innan? Bytte du alltså enbart dina ramminnen och inget annat?

Ja, bytte bara ram och nej satte in monitor sladden först för att ja inte ville att detta skulle hända o ja när ja tog i skruvarna, skulle vara kasst om grafikkortet gick sönder , är bara ett par månader gammalt

Permalänk
Medlem

Jag har nu testat skärmen på en annan dator och den funkar och bytt ram ( och om ramet skulle varit sönder så skulle det väll kommit nått error?) men det jag har kommit fram till är att grafik kortet då måste ha tagit skada. Tack för dem snabba svaren igår, får väll gräva i fickorna o köpa nytt grafikkort.

Permalänk
Medlem

Det är fixat nu, grafikkortet hade kommit lite löst när jag pillade i datorn x) Inget tog skada av urladdningen.