Permalänk

Nytt headset - vad köpa?

Hejsan alla partydiggare, är dags för mig att skaffa ett nytt headset och vill gärna ha lite bra tips, kommer användas till musik, film och spel. Ser gärna att det har USB-ljudkort men klarar mig utan. Budget 900kr.

TL; DR: Nytt headset, 900kr, vad ska jag köpa?

Visa signatur

Mobo: AsRock B75M-ITX | GPU: Sapphire 290 Tri-x | CPU: Intel i5 2500k | HDD: 1.5TB diverse | SSD: Corsair Force GT 128GB | RAM: 8GB 1600Mhz Corsair | OS: Win 8.1 Pro 64 | Chassi: Fractal Design Node 304, Vitt |
Varför köper du sådana dyra komponenter när du inte har ens en fönsterlucka sidan? Ingen ser ju vad du har för saker i datorn - mw3gamer

Permalänk

Finna la inget headset med inbyggd ljudkort för 900kr. Jag föreslår att du köper hörlur för 900kr istället för headset.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrotwilly:

Hejsan alla partydiggare, är dags för mig att skaffa ett nytt headset och vill gärna ha lite bra tips, kommer användas till musik, film och spel. Ser gärna att det har USB-ljudkort men klarar mig utan. Budget 900kr.

TL; DR: Nytt headset, 900kr, vad ska jag köpa?

Logitech G35

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk

Själv har jag logitech G35 som jag fick i julas och jag tycker dem funkar kanon! http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=403908

Permalänk
Skrivet av Argybarg:

Logitech G35

Måste ha 3.5 för användning av andra enheter än datorn min, har sneglat på G35an men det går bort av den anledningen.

Visa signatur

Mobo: AsRock B75M-ITX | GPU: Sapphire 290 Tri-x | CPU: Intel i5 2500k | HDD: 1.5TB diverse | SSD: Corsair Force GT 128GB | RAM: 8GB 1600Mhz Corsair | OS: Win 8.1 Pro 64 | Chassi: Fractal Design Node 304, Vitt |
Varför köper du sådana dyra komponenter när du inte har ens en fönsterlucka sidan? Ingen ser ju vad du har för saker i datorn - mw3gamer

Permalänk
Skrivet av Necrotwilly:

Måste ha 3.5 för användning av andra enheter än datorn min, har sneglat på G35an men det går bort av den anledningen.

I första inlägget stod det " Ser gärna att det har USB-ljudkort men klarar mig utan. Budget 900kr."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrotwilly:

Hejsan alla partydiggare, är dags för mig att skaffa ett nytt headset och vill gärna ha lite bra tips, kommer användas till musik, film och spel. Ser gärna att det har USB-ljudkort men klarar mig utan. Budget 900kr.

TL; DR: Nytt headset, 900kr, vad ska jag köpa?

Jag hade satsat på G35an direkt, http://www.horlurar.info/logitech-g35-surround-sound-headset/