Fractal Design vill invadera USA

Permalänk
Melding Plague

Fractal Design vill invadera USA

Det är inte bara globala jätteföretag som ställer ut på CES 2012. Svenska Fractal Design vill ut på nya marknader och visar upp de senaste produkterna för nyfikna amerikaner.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite kul och se Corsair nätagg i datorn.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

häftigt vaa

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk
Medlem

FD chassi är bra och prisvärda! Blir kul o se vad som kommer under året.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Jag gillar FD skarpt så önskar dem all lycka och välgång!

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Avstängd

Får se vad fractal släpper annars behåller jag mitt r2 som fortfarande är ett bra chassi

Permalänk
Medlem

hitta ni ingen svensk att intervjua?

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

Helt rätt väg att gå!
All makt åt Sverige! ;D

Permalänk

Bf3 chassiet vill jag ha!

Permalänk
Medlem

Bara jag som reagerade på titeln? typ som fractal design ska starta krig mot usa

on topic: nästa datorbygge blir i ett fractal design chassi.. så extremt fult med röda neon fläktar fast HAF serien är förbannat bra luftflöde. nästa bygge blir vattenkylt ändå

Permalänk
Hedersmedlem

Kul att se folk man känner på bilderna.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

SKulle vija se stilrena SFF-chassin gärna i kubformat i olika färger som t.ex. svart, rött, grått, vitt, sov från FD. Här tror jag det finns en rätt stort marknad då man med en liten burk som ser lite mer stilren ut kan placera den i vardagsrummet utan problem som mediedator eller dylkt. Tröttnat på stora chabrak sedan länge, SFF FTW!!

Permalänk
Medlem

Tillhör inte bygget med kolfiber-psu och kolfiber-"skydd" på moderkorten en swecmedlem? Tycker jag känner igen det.

Permalänk
Medlem

Önskar FD lycka till. Är själv mycket nöjd med mitt Core 3000, även om jag är lite besviken att de inte inkluderade dammfilter till den nedersta fläktplatsen, där med sannolikhet, majoriteten av allt damm sugs in.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Medlem

Mje, FD gör inga speciellt bra chassin, är man ute efter budget finns det bättre alternativ.

Permalänk
Avstängd

Skulle vara kul om de satsade på ett bättre chassi med mer möjligheter/funktioner med bättre kvalite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Mje, FD gör inga speciellt bra chassin, är man ute efter budget finns det bättre alternativ.

Som vad? Har själv bara testat ett av deras chassin (Arc) men det är jag riktigt nöjd med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Mje, FD gör inga speciellt bra chassin, är man ute efter budget finns det bättre alternativ.

Tvärtom kanske? FD-chassin är bland de bästa budgetchassin som finns. Det är bara ifall man vill lägga ner 1000 kr och mer som Antec P280 och Corsair Obsidian gäller.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av celerity:

Tvärtom kanske? FD-chassin är bland de bästa budgetchassin som finns. Det är bara ifall man vill lägga ner 1000 kr och mer som Antec P280 och Corsair Obsidian gäller.

FD gör verkligen riktigt bra chassin, inte bara för att jag har ett, eller har haft dom flesta.
Tycker dom håller lika bra kvalitet som många andra chassin, och dom finns till bra priser.

Tycker dock dom kan komma med lite fler chassin och utseende nu!

Permalänk
Medlem

Fractal Design är nog klart de bästa, enligt mig, på att göra chassin i just denna prisklass.

Helt klart värda ett lycka till!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Kul, håller tummarna. Har ett Fractal Design R3 och har inget annat än goda ord att säga om det. Mycket bra kvalitet i prisklassen och inte mist smidigt att arbeta med.

Visa signatur

System: Fractal Design Define Mini| Asus P8Z77-M | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 16GB | Intel i5 2500K - Noctua NH-U9B SE2 | XFX Radeon RX 480 8GB | Fractal Tesla R2 500W
/Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foqnax:

Önskar FD lycka till. Är själv mycket nöjd med mitt Core 3000, även om jag är lite besviken att de inte inkluderade dammfilter till den nedersta fläktplatsen, där med sannolikhet, majoriteten av allt damm sugs in.

Tips: jag satte dit en sådan http://www.inet.se/kategori/138/flaktfilter

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Synd att mitt projekt chocolate temptation inte var klart tills dess, då hade det stått uppe i rampljuset (Fractal Array R2 Projekt)

Permalänk

Försöker ju alltid gynna landet med att handla av företag som härstammar från Sverige. Jag köpte FD-prylar för att de har överlägsen design och prestanda per krona.

Visa signatur

- i7 2600K @ 4,8GHz - MSI GTX 770 - Fractal Design 1000W R3 - 8 GB DDR3 @ 2000 MHz - 250GB Samsung 840 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Bara jag som reagerade på titeln? typ som fractal design ska starta krig mot usa

Aaa sen att den första bilden man ser är ett kamoflerat chassi som är "fullt med hårdvara"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Aaa sen att den första bilden man ser är ett kamoflerat chassi som är "fullt med hårdvara"

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, Amerikanarna är väl inne i en ''krigsperiod'' nu.
Se på alla töntiga moderkort med militär anknytna kylflänsar och ''military'' klassade kretsar
FDs signum är ju stilrena lådor, som ändå presterar bra kylning eller och låg ljudnivå.
Men blir krigarna nöjda, så köper dom en ''vanlig'' FD låda när det blir fred.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Haft många chassin igenom åren, men Fractal Design lådorna kan ja inte säga mer om än att de är kalas trevliga chassin till ett kanon pris! Stort 1+ till dom och lycka till med att ta över USA

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Mje, FD gör inga speciellt bra chassin, är man ute efter budget finns det bättre alternativ.

Du måste nog väntat dig att bli påhoppad och jag undrar om du helt enkelt inte bara trollar.
När det kommer till chassin i samma prisklass är FD väldigt väldigt svårslagna, om du vet bättre budgetchassin, dela gärna med dig!

Skrivet av Tunezz:

Tycker dom håller lika bra kvalitet som många andra chassin, och dom finns till bra priser.

Nja, lövtunn plåt ger inte direkt kvalitetskänsla.
Jag har ett Define R2 och jag tycker kvaliteten är väldigt bristfällig på vissa delar men kanon på andra.

Det jag gillar mest med FD är att jag tycker dom sparar in på kvalitet där det inte behövs så mycket för att pressa ner priset, som den lövtunna plåten.

Jag får ingen gedigen kvalitetskänsla när jag pillar med chassit men det är ändå lättarbetat och väldigt trevligt uppbyggt och jag ser hellre ett såpass smart och väldesignat chassi och en låg prislapp än den här riktiga kvalitetskänslan.

Det är ändå inte särskilt ofta jag pillar i mina datorer längre, tröttnat på det. Så den står ju mest bara där och då känns det onödigt att lägga flera hundra på att få bättre känsla i grejerna.

Min störa invändning just nu är att dammfiltrena inte är mer lättåtkomliga för rengöring...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Du måste nog väntat dig att bli påhoppad och jag undrar om du helt enkelt inte bara trollar.
När det kommer till chassin i samma prisklass är FD väldigt väldigt svårslagna, om du vet bättre budgetchassin, dela gärna med dig!

Nja, lövtunn plåt ger inte direkt kvalitetskänsla.
Jag har ett Define R2 och jag tycker kvaliteten är väldigt bristfällig på vissa delar men kanon på andra.

Det jag gillar mest med FD är att jag tycker dom sparar in på kvalitet där det inte behövs så mycket för att pressa ner priset, som den lövtunna plåten.

Jag får ingen gedigen kvalitetskänsla när jag pillar med chassit men det är ändå lättarbetat och väldigt trevligt uppbyggt och jag ser hellre ett såpass smart och väldesignat chassi och en låg prislapp än den här riktiga kvalitetskänslan.

Det är ändå inte särskilt ofta jag pillar i mina datorer längre, tröttnat på det. Så den står ju mest bara där och då känns det onödigt att lägga flera hundra på att få bättre känsla i grejerna.

Min störa invändning just nu är att dammfiltrena inte är mer lättåtkomliga för rengöring...

Det finns dyrare chassin än FD utan dammfilter, eller lika svåra/lätta att rengöra.
Min Obsidian och mina FD har samma konstruktion på fläktfiltret i botten.
Define har samma konstruktion som de dyrare Antec Pxxx serien på front filtren.
Jag har ju 5 olika FD lådor samt har haft sammanlaggt 6 Antec-lådor, så jag vet att FD är bättre (För mig iallafall) & billigare.
Samtidigt som FD är billiga så har dom världens bästa support, då kan man ju överse med lite brister, om man får en ny felfri del på ett par dagar

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

whatta hell är det inte JoBoMon mitt norr skådar på bilden där??