Buffalo demonsterar "trådlöst" gigabitnätverk 802.11ac

Permalänk
Melding Plague

Buffalo demonsterar "trådlöst" gigabitnätverk 802.11ac

En ny trådlös nätverksstandard ska möjliggöra skyhöga överföringshastigheter till framtidens portabla enheter. Buffalo demonstrerar 802.11ac på CES 2012.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt! Då måste vi bara vänta på kort och routrar som stödjer tekniken. Hoppas det tar mindre än typ 5 år då vi precis fick 1000/1000 internet.

Visa signatur

Rockar en ASUS K53 med en i5 2430m och ett GT 520MX.

Permalänk
Medlem

Vore nice och slippa nätverskkablar.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Citat:

..för demonstrationens skull kommunicerar via elektriska signaler och kablar.

Alltså säger dom bara att dom har något på G men inte kan visa det på nåt sätt?

Visa via kablar när det är just det de inte handlar om. Men tror helt klart på idén och hoppas man får se det som färdigt produkt iaf i början av 2013.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Vore nice och slippa nätverskkablar.

Wifi har funnits ett par år

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Vill ha.... Får bara hoppas det inte blir lika mycket strul som det var när man införde n-standard.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av zillio:

Alltså säger dom bara att dom har något på G men inte kan visa det på nåt sätt?

Visa via kablar när det är just det de inte handlar om. Men tror helt klart på idén och hoppas man får se det som färdigt produkt iaf i början av 2013.

Grejen är att det är så många trådlösa nätverk, mobiltelefoner osv. i mässhallarna att det knappt går att ringa. Utan kablar skulle det troligtvis inte kunna gå att genomföra någon demonstration överhuvudtaget.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

1+
Helt galet är vad det är!

Visa signatur

Lev livet!

Permalänk
Medlem

Härligt, för latency är ju inget problem längre med bra trådlösa nätverkskort. Då behövs det ju bara 10 Gbit kabel för oss dödliga också!

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem

det tycker jag var bra

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andreas D:

Grejen är att det är så många trådlösa nätverk, mobiltelefoner osv. i mässhallarna att det knappt går att ringa. Utan kablar skulle det troligtvis inte kunna gå att genomföra någon demonstration överhuvudtaget.

Kan ju inte vara alls så bra att vistas för länge inne på CES för kroppen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Grejen är att det är så många trådlösa nätverk, mobiltelefoner osv. i mässhallarna att det knappt går att ringa. Utan kablar skulle det troligtvis inte kunna gå att genomföra någon demonstration överhuvudtaget.

Ohh. Tänkte inte så långt. Lite halv tråkig demonstration dock.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Låter bra

Visa signatur

DATOR: Chassi: Corsair carbide air 540 CPU: I7 2700k (4.5Ghz 1.288v) RAM: Corsair 4^4(16)GB 1922Mhz Mobo: Asus P8Z68-V LX PSU: Antec HCG 900W GPU: Powercolor 7990 + Sapphire HD 7970 3GB Vapor-X (3way-CrossfireX)
KRINGUTRUSTNING:
Monitor: FSM-270YG 2560x1440 IPS Keyboard: Ducky Shine 2 White kaycaps orange LED Mouse: Logitch G502 Headset: Audio technica ATH-M50 Mic: Blue Snowball

Permalänk

Jag har faktiskt precis gått och funderat på att köpa en ny N router med stöd för 5GHz bandet då min DIR-655 inte är riktigt så snabb som jag vill att den ska vara trådlöst men nu blir det kanske att vänta ett tag och se hur lång tid det verkar ta innan produkter med draft-versioner av denna standarden börjar komma ut på marknaden.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Har säkert sagts tidigare men det här var första videon på er från CES - men jävlar vad proffsiga ni har blivit! Kul att se

Permalänk

I'd totally hit it.

Bra video och snyggt rapporterat!

Permalänk
Medlem

skönt att de är påväg snabbare trådlösa nätverk.....kör n standarden idag på routern och mitt trådlösa kort i burken.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Avstängd

Skönt! Jag är trött på mitt sega LINKSYS BY CISCO WMP600N WIRELESS-N..även om det är ett av dom snabbare wireless på marknaden just nu

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Skrivet av combatzone:

Kan ju inte vara alls så bra att vistas för länge inne på CES för kroppen

Det är inte direkt joniserande strålning vi snackar om här.

Permalänk
Medlem

Härligt med lite korta klipp från CES!

Hoppas på mera

Visa signatur

Xiaomi 34" UltaWide | AMD 3600 | BeQuite Black | 16GB DDR4 | GTX 1070 |

Permalänk
Medlem

Kanske man kommer upp i 54Mbit i praktiken då? 30Mbit tptest med min Airport express draft-n... Bra skit......

Visa signatur

Stationär: Intel Core i7 2600K, 16GB DDR3, Gigabyte GF680 OC 2GB SLI
Bärbar: Macbook Air 13", Intel Core i7, 8GB DDR3
HTPC: Intel i3 3220, 4GB DDR3, 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Hoppas! Då kanske man äntligen kan kasta bort nätverkskabeln

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Avstängd

spelar ingen roll om de är 100/1000mb i hastighet, så länge de är flera MS fördröjning så kommer trådlöst aldrig fungera att spela på.

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte vilja ha den routern bredvid skallen varje natt när jag sover resten av livet.

Visa signatur

Att läsa Aftonbladet för att få information om världen är som att titta i fiskinälvor efter fotbollsresultaten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av defaultusername:

Det är inte direkt joniserande strålning vi snackar om här.

Hur vet du hur långa våglängderna är?

Jag har svårt att tänka mig att man kommer upp i dom hastigheterna vid några längre våglängder eftersom det lär behövas rätt mycket energi.

Radiovågor kan teoretiskt vara joniserande om vågorna är tillräckligt korta och energirika.

Visa signatur

Att läsa Aftonbladet för att få information om världen är som att titta i fiskinälvor efter fotbollsresultaten.

Permalänk
Permalänk
Medlem

jag ser min hjärna explodera när de släpper ut de där signalerna ur kablarna.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Jag har faktiskt precis gått och funderat på att köpa en ny N router med stöd för 5GHz bandet då min DIR-655 inte är riktigt så snabb som jag vill att den ska vara trådlöst men nu blir det kanske att vänta ett tag och se hur lång tid det verkar ta innan produkter med draft-versioner av denna standarden börjar komma ut på marknaden.

för mig är det absolut ingen skillnad mellan 2.4ghz eller 5ghz...får exakt samma fart...tänkte från början just använda 5 för att kunna kanske få ut lite mer..men icke sa nicke...betyder ju inte att det är så för alla..men för mig är det exakt samma visa...

emil nämnde att det n-standarden infördes nyligen....hur länge körde man på g-standarden då?..jag tycker att n-standarden är jävligt gammal om man räknar med draft-n...hade en äldre draft-n 2-3år innan vanliga n-standarden kom...och tycker att de är lika stabila/ostabila, alltså n och draft.n..ibland kan man ha problem med en viss hårdvara, spelar ingen roll om det är n eller draft, medans andra fungerar utmärkt med både den och den....

skulle vara så jäkla kul om man hade samma stabila hastigheter på det trådlösa som trådade...skulle även vara kul om det fungerade så med 3-4g med...tycker att jag alltid har otur med att få bra hastigheter på 3g nät, trots att man testat olika configs..

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Skrivet av GambitSWE:

för mig är det absolut ingen skillnad mellan 2.4ghz eller 5ghz...får exakt samma fart...tänkte från början just använda 5 för att kunna kanske få ut lite mer..men icke sa nicke...betyder ju inte att det är så för alla..men för mig är det exakt samma visa...

emil nämnde att det n-standarden infördes nyligen....hur länge körde man på g-standarden då?..jag tycker att n-standarden är jävligt gammal om man räknar med draft-n...hade en äldre draft-n 2-3år innan vanliga n-standarden kom...och tycker att de är lika stabila/ostabila, alltså n och draft.n..ibland kan man ha problem med en viss hårdvara, spelar ingen roll om det är n eller draft, medans andra fungerar utmärkt med både den och den....

skulle vara så jäkla kul om man hade samma stabila hastigheter på det trådlösa som trådade...skulle även vara kul om det fungerade så med 3-4g med...tycker att jag alltid har otur med att få bra hastigheter på 3g nät, trots att man testat olika configs..

Jag har också kört n sedan Draft N (tror jag kört det sedan 2007ish eller så) fast om man kollar på reviews på ny hårdvara så ser man att de presterar betydligt snabbare än min gamla 655:a (ska egentligen bara ha den som en AP men en AP kostar ju mer än motsvarande router idag). 2.4GHz fungerar ju bättre än N hemma i morsans villa men när man bor i en lägenhet mitt i Göteborg så är ju alla kanaler överfyllda på 2.4GHz bandet och därför vill jag gärna byta till 5GHz. Nya Asus RT-N66U verkar ju sjukligt bra men det har ju inte kommit några professionella reviews ännu (den har väll officiellt inte ens haft release ännu), verkar ju spöa E4200 ganska hårt vilket är bra, man vill ju inte köra Linksys/Cisco idag med tanke på hur lätt det är att knäcka WPS numera och det går ju inte att stänga av ordentligt på deras produkter (även om du stänger av det i guit så är det fortfarande aktiverat).

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Man som precis dragit nätverkskabel och satt upp patchbox och allt i villan.

nåja det kommer vara bättre än trådlöst länge, vi är många i familjen och det laddas och spelas och då blir det laggigt med trådlöst.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc