Permalänk
Inaktiv

Hjälp med Sleeving plez

Halloj, tänkte sleeva mitt nät agg i svart/vitt då jag hitta en sida med sjysta priser.

Frågan är ju då, hur i helvete ska jag veta hur mycket sleeve jag ska beställa? mitt agg är https://www.inet.se/produkt/6909597/corsair-cx-600w-v2-80

tips? buaho :/

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av WongFeiHung:

Har googlat lite och tror jag har iaf en liten idée, standard på corsairs 24 / 8 / 6 pinkablar brukar vara 24 inch / 2 feet. Inte för jag fortfarande direkt vet hur mycket sleeve jag ska beställa och hoppades på att nån hade ett nätagg med ungefär samma kabellängd som visste.

Hursomhelst tycker jag du kan roa dig i Apple VS PC fanboy tråden, för om jag behövt din expertis hade jag gått till ett ap zoo och frågat istället.

Permalänk
Avstängd

Alltså har du såna här svårigheter med att klura ut hur mycket sleeve du ska beställa så är det nog nån annan änn jag som borde va på det där ap zoo't du pratade om.
Kalkylatorn i handen o räkna, allt kan inte serveras åt dig på silverfat.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

ta fram ditt nättagg och mätt kablarna på en 24pinnars behöver du bara mäta en kabel..samma på 8pinnaren osv osv..sen tar du bara gånger 24 tex...då får du fram hur många meter du behöver..sen lägger du till lite extra i beställningen. för det händer att att man gör fel! hellre för mkt sleeving kvar än för lite så man inte kan göra klart arbetet.

ett tips...SÖK på swec. sleeving har tagits upp många otaliga gånger..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173009:

Har googlat lite och tror jag har iaf en liten idée, standard på corsairs 24 / 8 / 6 pinkablar brukar vara 24 inch / 2 feet. Inte för jag fortfarande direkt vet hur mycket sleeve jag ska beställa och hoppades på att nån hade ett nätagg med ungefär samma kabellängd som visste.

Hursomhelst tycker jag du kan roa dig i Apple VS PC fanboy tråden, för om jag behövt din expertis hade jag gått till ett ap zoo och frågat istället.

Snacka om trist attityd.
Du lär inte komma långt med den, vill du ha hjälp så få du fan använda skallen lite.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |