Varför ingen HD-remake av Final Fantasy VII?

Permalänk
Medlem

Varför ingen HD-remake av Final Fantasy VII?

Nu när det är klart att det kommer en HD-remake av Final Fantasy X så undrar jag varför man vägrar göra en remake av Final Fantasy VII. Det är den klart mest kultförklarade och mest älskade delen i serien, och en HD-remake skulle köpas av MILJONER människor på releasedagen. En remake kostar mycket mindre att göra än att utveckla ett helt nytt spel, så det är ju säkra pengar.

Kan det vara så att de väntar till PS4 och försöker göra Final Fantasy VII HD till spelet som alla måste spela och som det skrivs mest om?

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk

Skulle också vilja se en remake till 7an. Men om det ens kommer dröjer det nog. Anledningen till att det kommer till X och inte VII är väl för att det inte är lika "jobbigt" att göra en HD version av just X då spelet ändå är relativt nytt i jämförelse. En ren gissning men det är förmodligen lättare med modeller etc.

Vi får hålla tummarna på att det kommer ut en remake i framtiden.

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4.5 Ghz | MB: MSI P67A-GD55 | GPU: R9 280X | RAM: 20GB (2x8GB + 2x2GB) Corsair XMS3 DDR3 | Lagring: SSD Crucial m4 64GB | 6TB HDD | PSU: Fractal Design Tesla 650W

Permalänk
Medlem

Ptja, bara en sån sak som just modellerna. I 7:an så hade dom sån låg polygon modeller av karaktärerna, och sen högre när man väl slogs.
Om dom nu ska göra en HD-remake, ska dom behålla den gamla stilen med låg polygon modeller, eller köra höga även där?
När dom sprang runt och hoppade etc i det läget så var det mer gulligt, än allvar ju. Ändrar man till hög polygon modeller så blir det mer detaljer på det och då försvinner en bit av konststilen(art style).

Kan tänka mig att många fans kommer gnälla oavsett vilken väg dom väljer.

Personligen struntar jag rätt mycket i 7:an. Hade hellre sett en remake av 9:an, som jag tycker är den bästa i serien

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Det här är en sak som många har undrat över väldigt länge. Själv tycker jag att FFVII är den bästa spelupplevelsen jag har haft, och hoppas att de nån gång släpper en remake, men vi får väl se :p.

Med FFX så är det inte alls lika mycket jobb, speciellt inte om det är som alla de andra "HD Remakes" till ps3, där de i princip tar orginalspelet och finputsar det. Visst, de skulle kunna göra det med FFVII, men jag tvivlar på att det skulle hända. Jag tror nog att de kommer göra en grundlig remake, alltså i princip skapa spelet på nytt från grunden, men så klart behålla alla de viktiga delarna (så som storyn).

Skrivet av IshethZenunim:

Kan det vara så att de väntar till PS4 och försöker göra Final Fantasy VII HD till spelet som alla måste spela och som det skrivs mest om?

Kan så vara, men jag anar att de sparar det projektet som ett slags ess i rockärmen, det är ju trots allt ett spel som skulle sälja riktigt bra nästan oavsett hur bra/dåligt det vore, bara pga namnet, så det är nog smart att avvakta. Annars kanske det helt enkelt är så att de väntar på bättre teknik (t ex PS4) innan de sätter igång projektet.