Permalänk
Medlem

Spooky bios!

Min dator är cp, första gången jag startar den så får jag ingen bild, andra och tredje gången stannar den på asus bilden, 4 startar den som vanligt.
Någon som vet vad det kan vara för fel?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elite 430 | Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4 Z77 | Core i5 3570K 3,4Ghz (4.4Ghz) | Kylning: Antec KÜHLER H2O 620 | Ram: G.Skill Ripjaws X Performance 8GB | PSU: Corsair 800W Gaming series | Skärm: LG 32tum | Lur: Sasmsung Galaxy S3 Marble White

Permalänk
Medlem

Överklockad cpu?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

yes, men det hände även då cpun var oklockad

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elite 430 | Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4 Z77 | Core i5 3570K 3,4Ghz (4.4Ghz) | Kylning: Antec KÜHLER H2O 620 | Ram: G.Skill Ripjaws X Performance 8GB | PSU: Corsair 800W Gaming series | Skärm: LG 32tum | Lur: Sasmsung Galaxy S3 Marble White

Permalänk

Något är knas i BIOS gissar jag. Resetta CMOS så fungerar det nog.

Permalänk
Medlem

Har ett asus striker 2 nse, har en cmos knapp på moderkortet , räcker det tror du att hålla in den?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elite 430 | Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4 Z77 | Core i5 3570K 3,4Ghz (4.4Ghz) | Kylning: Antec KÜHLER H2O 620 | Ram: G.Skill Ripjaws X Performance 8GB | PSU: Corsair 800W Gaming series | Skärm: LG 32tum | Lur: Sasmsung Galaxy S3 Marble White

Permalänk
Skrivet av Kungmyhr:

Har ett asus striker 2 nse, har en cmos knapp på moderkortet , räcker det tror du att hålla in den?

Konsultera manualen.

Permalänk
Avstängd

du stängde väll av datorn INNAN du tryckte på clrcmos??

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk

Den knappen sitter på bakpanelen (vid alla anslutningar) på ditt moderkort.

Så ha datorn avstängd ->tryck på knappen på baksidan -> starta datorn -> tryck på delete för att komma in i bios -> välj Load Setup Default under exit menyn -> spara och avsluta och hoppas att det hjälper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

du stängde väll av datorn INNAN du tryckte på clrcmos??

Klart jag gör de, ska testa nu hehe.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Elite 430 | Moderkort: ASRock Z77 EXTREME4 Z77 | Core i5 3570K 3,4Ghz (4.4Ghz) | Kylning: Antec KÜHLER H2O 620 | Ram: G.Skill Ripjaws X Performance 8GB | PSU: Corsair 800W Gaming series | Skärm: LG 32tum | Lur: Sasmsung Galaxy S3 Marble White