ASUS GEFORCE GTX 560 TI problem!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tomtelol:

Det är fortfarande fel VBIOS då dessa är för 560 och inte 560 Ti oavsett vilken information som står på hemsidan.

De ligger i kortets download så hur vet du att det är fel?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZZeWolF:

Då jag aldrig har haft grafikkort där man behöver två kablar så har jag ingen aning, men tänkte att man kanske bara får för lite ström till kortet om man bara har en kabel i, men då vet jag ju det iaf

Ok jag missade å trycka i en en gång för några år sen å då startade inte ens datorn, den stog bara å pep!
Kanske är annorlunda du men det tror jag inte.

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk

Har kontaktat företaget som sålde kortet nu. Dem har ju sämre koll än en annan och deras support är nått fruktansvärt dålig.

Har testat klocka/underklocka. Uppdattera VBIOS. Har 2 st PCI-E kablar in i kortet (kortet kommer upp i rätt arbetstempratur) mm utan resultat.

Oavsett åtgärd kommer alltid felet tillbaka.

Kör just nu på mitt gamla Radeon HD 4870 och det funkar utan några fel. Så det måste vara kortet eller mjukvaran till det.

Permalänk
Hedersmedlem

Funkar det fortfarande inte, så se till att få ett som gör det på garantin.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Har upplevt ditt problem i samband med viss mjukvara, har du testat kortet på en "clean" version av windows?

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.8 GHz | Asus P8Z68-V Pro | Corsair Vengeance 1600mhz 24gb | 512gb SSD | MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X

Permalänk
Skrivet av Ninjameister:

Har kontaktat företaget som sålde kortet nu. Dem har ju sämre koll än en annan och deras support är nått fruktansvärt dålig.

Har testat klocka/underklocka. Uppdattera VBIOS. Har 2 st PCI-E kablar in i kortet (kortet kommer upp i rätt arbetstempratur) mm utan resultat.

Oavsett åtgärd kommer alltid felet tillbaka.

Kör just nu på mitt gamla Radeon HD 4870 och det funkar utan några fel. Så det måste vara kortet eller mjukvaran till det.

Uppdaterade du VBIOS som "Tomtelol" förklarade, med ett program, eller med utility filen som länkades innan?

Visa signatur

What are my friends Macbooks for? - 2000$ facebook machine.

Permalänk

Har testat 2 olika vertioner av Win 7 utan att installera något annat och får samma fel oavsett vertion. Testade att uppdatera VBIOS via ASUS GPU Tweak. Har inte testat med utility filen. Bör det vara någon skillnad?

Om jag nu skall lämna in kortet på garantin, måste jag återställa VBIOS till orginal för att den skall gälla, eller dem kollar inte sånt?

Permalänk
Skrivet av Ninjameister:

Har testat 2 olika vertioner av Win 7 utan att installera något annat och får samma fel oavsett vertion. Testade att uppdatera VBIOS via ASUS GPU Tweak. Har inte testat med utility filen. Bör det vara någon skillnad?

Om jag nu skall lämna in kortet på garantin, måste jag återställa VBIOS till orginal för att den skall gälla, eller dem kollar inte sånt?

Filen jag länkade på föregående sidan hade jag iallafall PROVAT. Kan inte bli sämre att vad du redan har det?
Jag vet inte om det gör skillnad, men jag vet när jag hade problem och kontaktade Inet så sa de att jag skulle använda mig av en sådan fil, och inget program. But, I don't know.

Visa signatur

What are my friends Macbooks for? - 2000$ facebook machine.

Permalänk

Skall definitivt prova! Återkommer..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hogge1994:

Du menar alltså på att ASUS bara ger ut fel drivrutiner för att det är kul alltså?

Skyll inte på mig vad dom sysslar med. Gå in på deras supportforum och läs själv, den filen som finns ute på ASUS hemsida har varit fel väldigt länge utan att det har skett någon förändring. Mer än så är det inte. Så ta din attityd och stör någon annan.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

De ligger i kortets download så hur vet du att det är fel?

Jag har ett likadant grafikkort som TS. Har utforskat möjligheten att uppdatera via den filen själv men har fått konstaterat att det gäller bara 560 serien och inte Ti utav supporten på ASUS samt användare på deras supportforum.

Varför inte ASUS har gjort något åt det har jag ingen aning om. Det får dom stå för själva. Uppdatera via ASUS GPU Tweak går bra, men saknar en förklaring till vad VBIOS uppdateringen egentligen fixar då du uppdaterar via programvaran i fråga.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tomtelol:

Jag har ett likadant grafikkort som TS. Har utforskat möjligheten att uppdatera via den filen själv men har fått konstaterat att det gäller bara 560 serien och inte Ti utav supporten på ASUS samt användare på deras supportforum.

Varför inte ASUS har gjort något åt det har jag ingen aning om. Det får dom stå för själva. Uppdatera via ASUS GPU Tweak går bra, men saknar en förklaring till vad VBIOS uppdateringen egentligen fixar då du uppdaterar via programvaran i fråga.

Vilka stolpskott!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Fick äntligen ett nytt kort från säljaren, efter en jävla massa krånglande.

Stoppade in det nya kortet och allt funkar som det skall. Så det är bara att hoppas att det håller.

Vill passa på att tacka alla ni som hjälpt mig, ett stort tack till er!