2 + 1 - one-click byte mellan dessa? GTX460OC

Permalänk

2 + 1 - one-click byte mellan dessa? GTX460OC

Har ett problem som jag inte finner någon lösning på (förutom att köpa ett till 460 och köra SLI, men det är inget jag vill idagsläget)

Har 2st skärmar i dual-läge på DVI-DVI och 1st TV på Mini-HDMI kopplat till GPU:n. Önskemålet är att jag kan ge tvn (som singelprimär skärm) signal snabbt - utan en massa bök.

Grafikkortet orkar inte driva alla tre samtidigt så någon av dessa måste avaktiveras för att tvn ska få signal.

Hela processen är bökig med ändringar på upplösning, primär skärm, avaktivera, aktivera - ställ in upplösning och samma visa vid återställning

Jag söker en enkel lösning som kan switcha signalen mellan dessa portar relativt enkelt och snabbt - helst genom ett knapptryck. Finns det något program där ute som kan bidra till ett enkelt byte?

2st profillägen med snabb switch mellan dessa är väl det optimala i mina ögon, men finns det?

//Lorryquai

Visa signatur

//Lorryquai

Permalänk

Ingen?

Visa signatur

//Lorryquai

Permalänk
Medlem

du kan väl bara ha 2 skärmar itaget på 460? utan att ha sli? <----trött

du kan bara ha 2 skärmar tillsammans på 1 460, för att få 3 behöver du sli,...

Visa signatur

i7 4790K, BeQuiet! SR2, Asrock z97e-itx/ac, HyperX FURY 16GB,
R9 380 4G, Raid-0 3xKingston ssdNOW300V 120GB,
Bitfenix Prodigy, OCZ ZT 750W

Twittwit@enRodjavel

Permalänk

Skriv ett makro som utför övergången.

Permalänk
Medlem

Köp ett billigt grafikkort och använd som slavkort, alternativt byt till AMD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enRödjävel:

du kan väl bara ha 2 skärmar itaget på 460? utan att ha sli? <----trött

du kan bara ha 2 skärmar tillsammans på 1 460, för att få 3 behöver du sli,...

Du kan köra 3 skärmar via eyefinity(på 1 kort, dock måste minst en vara Displayport), annars går det bara med 2 skärmar. Kör du två separata kort kan du ha två på ena kortet och två på andra. Sen finns det kort med endast Displayport som klarar mer än 2 skärmar.

Kan ha fel, men detta är så jag minns det.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av fiskmasen_99:

Skriv ett makro som utför övergången.

Det låter som vettigast - eftersom jag inte vill driva alla tre samtidigt. Hur gör man detta?

EDIT: Ska prova Auto Macro Recorder Free - http://freelabs.info/MacroRecorder.aspx

EDIT2: AMR Free går bort - då den efter omstart av dator fumlar i mörkret. Musen utför samma kommando, men skräm-attributerna har ändrats (skärm 1/2/3 i inst.) vilket gör macrot värdelöst. Detta var i Windows7 - skärmhanterare.

testade även att gå via nvidias multiskärmhanterare, men den hängde sig direkt efter skärmbyte, så den går bort likaså.

Förslag?

EDIT3: Har kommit på att AMR funkar bäst när man kör fönstren i helskärmsläge - annars så räcker en liten fönsterflytt för att hela processen sabbas, eftersom musklicken är på samma ställe oavsett fönsterplats.

Slutsats - nu funkar det! Tack!

Visa signatur

//Lorryquai