Permalänk
Medlem

Nytt grafikkort

Tjabba. Har haft ett radeon HD 1gb 4650 i ett tag nu och den har tjänat mig väl. Men som ni kanske fattar kan jag knappt köra bf2 på medium. Den var riktigt bra dock när den först kom ut Anyways. Jag skulle vilja ha hjälp att hitta ett nytt kort mellan 1k-2k som kommer att hålla iallafall 1 år. Jag vill ju kunna köra bf2 på ultra, fast det kanske är för mycket begärt i denna prisklass? Postade i detta forum för att jag gillar Radeon mest men om ni vet något annat kort som är riktigt bra kan ni skriva det med

Tack på förhand! Samuel

Permalänk

Får man fråga vad du har för system i övrigt?
Ett 6870 eller eventuellt ett 6950 kan du få i den prisklassen, båda rätt potenta grafikkort om man frågar mig.

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av finnejanson:

Får man fråga vad du har för system i övrigt?
Ett 6870 eller eventuellt ett 6950 kan du få i den prisklassen, båda rätt potenta grafikkort om man frågar mig.

Jag kan inte direkt säga detta men det är en gammal hp dator. Men jag är i skolan och jag har min bärbara. Har typ 4gb ram, quad core AMD 2.3 ghz eller nåt.. radeon 4650, bara 350W nätagg men ska köpa ett nytt. Nåt mer du vill veta?

Permalänk
Skrivet av samuel32:

Tjabba. Har haft ett radeon HD 1gb 4650 i ett tag nu och den har tjänat mig väl. Men som ni kanske fattar kan jag knappt köra bf2 på medium. Den var riktigt bra dock när den först kom ut Anyways. Jag skulle vilja ha hjälp att hitta ett nytt kort mellan 1k-2k som kommer att hålla iallafall 1 år. Jag vill ju kunna köra bf2 på ultra, fast det kanske är för mycket begärt i denna prisklass? Postade i detta forum för att jag gillar Radeon mest men om ni vet något annat kort som är riktigt bra kan ni skriva det med

Tack på förhand! Samuel

Menar du verkligen BF2 och inte BF3??

Permalänk
Skrivet av Alex_eken:

Menar du verkligen BF2 och inte BF3??

Tja!

Rätt säker på att han menar bf2. Är hans kömpis så det är därför jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan Holm:

Tja!

Rätt säker på att han menar bf2. Är hans kömpis så det är därför jag vet.

Menar ni Battlefield 2 eller Battlefield Bad Company 2?

Visa signatur

Computerless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Riiikard:

Menar ni Battlefield 2 eller Battlefield Bad Company 2?

undrar jag också ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Vill inte låta som en idiot, men börjar bli jävligt störd på att folk kallar BC2 för BF2...

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

titta komplett, de har massa demo versioner ute , titta på 6950.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Wow.. Förlåt för sen reply. Jag menade BF3 såklart!
Har ni några förslag? Skulle vilja ha ett kort som håller bra men ändå håller min budget.