Jailbreak för Apple Iphone 4S och Ipad 2 med Ios 5.01 redo för nedladdning

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Varför har folk så jädrans svårt att hålla sig till topic? Vad fan har det ni babblat upp med jailbreak att göra?

Någon/några påstod att Jailbreak var olagligt, när det bröt mot EULA:n och kunde jämställa med piratkopiering som vi inte får diskutera här..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

mm, som data populärt används som dator gör det inte rätt. hittade ingen ordagrann källa (letade inte så länge) men om man läser t.ex. detta domslut så är blev han dömd för piratkopiering när han sålde upphovsrättskyddat material medans TPB folket är anklagade/dömda för fildelning och medhjälp till fildelning:
och

Nej han blev dömd för brott mot upphovsrätten, och Piratebay för medhjälp till brott mot upphovsrättslagen.

Däremot handlade första fallet om piratkopior, alltså själva kopiorna och Piratebay handlade om en fildelningssajt.

Permalänk
Medlem

Jag har breakat min 4S och ipad2, funkar alldeles ypperligt! Skönt att få tillgång till fler funktioner igen, och även att kunna ändra utseendet på operativet!

Skrivet av The Sweeper x:

Vad dillar alla om här? Jailbrake bidrar till att folk laddar ner appar som kostar gratis. Känns som att swec bidrar till piratkopiering, när man läser artikeln så är det precis som att det bara är för att ändra utseendet.

Lika mycket som att om du köper en iphone helt ny i butik bidrar till piratkopiering... eller att du köper en windows-dator som bidrar till piratkopiering... Ungefär så logiskt verkar ditt inlägg när jag läser det Ska vi inte förstora det hela lite till och helt enkelt säga att spendera pengar är piratkopiering, för om du nu kan spendera pengar på en iphone t.ex... Så kan du även använda den till att få den jailbreakad och sedan utöver lite mer kunskap komma till den punkten du försöker komma till.. Lite långsökt tycker jag, men

Skrivet av k_k:

Om man jailbreakar telefonen och den börjar strula, kan man då återställa telefonen innan man lämnar in den? Samt hur funkar det när nya uppdateringar kommer?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det kan man göra, inga problem!
Man skall inte uppdatera om man vill bibehålla jailbreaket om inte dev-team har sagt att det funkar med det, simple as that

Skrivet av Segas:

Vänta nu...så att någon har fått rätt i domstol, betyder det att det ÄR rätt? Det är bara ännu ett bevis på att juridikens långa armar helt saknar den tekniska expertisen.

Jag bara håller en dialog, är ingen expert på just sånt här, men jag finner det ganska olustigt att vissa saker går bra att prata om, medans andra är helt tabu.

Kan bero på att du måste lära dig skillnaden på piratkopiering och att bryta mot villkoren (läs ett villkor är inte en lag). Kan man denna skillnad så kommer man sedan förstå att jailbreak inte är det minsta olagligt, men däremot bryter det mot garantivillkoren.

Det jag finner lustigt är att så fort det gäller en apple produkt och det är något bra så kommer folk med ologiska tankar kring det och säger att det är fel, skulle det vara en android och hur man rootar den, ja då är det en annan femma tydligen!

Skrivet av kvicksilv3r:

Tur att vi inte har SOPA här i sverige då, då skulle väl hela siten varit nere vid det här laget xP
Btw så är är det bara en nyhet att några har breakat iOS 5.01, Swec skriver ju inte att man ska jailbreak:a sin iFån, installera in****s och tanka gratisappar. känns som att det är en viss skillnad på att uppmuntra och att upplysa...

Ditt inlägg bryter nog mot reglerna, tänkte så du vet det i förväg.. Det är just sånt du skriver som kan leda folk till olagligheter som inte är ok att diskutera, även fast jag förstår att din mening med inlägget inte har något med den saken att göra vad gäller piratkopiering så vill jag bara lägga ut det där så du inte får en varning i onödan av någon moderator Du kan ju editera bort namnet på programmet som tillåter sådant så slipper du problem

Har editerat bort det i citatet ovan för din skull om du nu skall editera bort det i ditt urpsprungliga inlägg

Skrivet av Segas:

Om jailbreak tillåter användaren att installera icke godkänt material, samtidigt får möjligheten att installera program som annars kostar - då är jailbreak en uppmaning till lagbrott, likaså att ha en nyhet som informerar och visar hur man får tag i detta, ganska osmakligt.

Finns tonvis med liknelser som används för att stödja jailbreak - men i grund och botten är det fel, även om du köpt telefonen. Fick du den med abonnemang? Lås upp den hos operatören!

Skickades från m.sweclockers.com

Lika mycket som det tillåter dig att göra något annat med valfri hårdvara med mjukvara.. som jag sa innan

Jailbreak ger dig inte tillgång till piratkopierat material utan vidare vetskap, jailbreakar du så får du tillgång till att ändra utseende och hur vissa saker beter sig och så vidare, sen får du tillgång till program som kostar pengar, och även gratisprogram, dock inget som finns på appstore. Så vart är piratkopieringen i jailbreak?

En fråga jag tycker är viktig att du svarar på, har du jailbreakat en telefon själv någon gång och pillat? Jag får uppfattningen om att du inte gjort detta

Du har väldigt udda syn på piratkopiering må jag säga!

Skrivet av Yoshman:

Fast hur tycker du att man ska agera när den nya version är sämre än den föregående? Har absolut inga problem att betala 300kr för Lion, men jag vill inte ha det då det är rejält mycket mer minnshungringt jämfört med Snow Leopard (kanske inte en deal-breaker då jag har 8GB RAM), Lion är mer likt iOS (som jag inte är direkt förtjust i av någon anledning jag aldrig kunnat sätta fingret på), det är långsammare än SL (dock väldigt liten skillnad), tycker de nya GUI designen med kantigare design på knappar är fulare än den gamla runda, etc. Lion är inte dåligt, definitivt inte Apples "Vista", men det är än så länge sämre än SL.

Problemet är att om jag inte skaffar Lion innan 10.8 kommer ut så kan det mycket väl vara omöjligt att på officiell väg uppgradera min 2010 års MBP. Visst gör Apple bra prylar, gillar verkligen MBP/MBA och OSX 10.6. Men man känner sig inte speciellt bra behandlad som kund...

Saken är den att även om det använder mer ram minne så är det inget negativt, ram minne skall man inte ha om det inte används, ledigt minne är outnyttjat minne. Själv kör jag på 3GB ram och OSX 10.7.2 (Lion) det funkar kalas och minnet har inte varit någon betyande begränsning, så att säga att 8GB ram inte är tillräckligt är inte en legitim anledning till att inte uppgradera till Lion!

Minneshanteringen på ett unix-baserat system skiljer sig oerhört från windows-baserade system, bara så du har det i åtanke, i windows vill användarna gärna ha ledigt ram-minne för annars lär du få uppleva problem då det oftast inte är ett så smart operativsystem som kan hantera att frigöra och lägga om minneshanteringen när det börjar bli proppfullt till skillnad från OSX..

Skrivet av Felix:

Jag håller med dig på samtliga punkter! Det är därför vi i min familj inte uppgraderat från SL än
Men det är fortfarande en styrka att inte behöva ha en massa gammal hårdvara och mjukvara att ta hänsyn till. Utvecklare tycker ju också om det eftersom det innebär att inte 50% sitter på ett 10 år gammalt operativsystem som i fallet med Microsoft och XP.

Se vad jag svarade ovan så skall du se att det inte är ett problem Jag kör på en gammal macbook med den äldsta hårdvaran som stödjer Lion, funkar kalas.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Här kan alla som saknar en Mac ladda ner jailbreak tool för Windows
https://sites.google.com/a/iphone-dev.com/files/home/cinject_...

Instruktioner:
1) Download the file then extract the folder to your c: drive, open folder and there will be another folder cineject_0.4.3 rename this folder to cinject only.
2) Now cut and paste your renamed folder cinject into c:
3) Click on Start then accessories then right mouse click cmd and select run as administrator.
4) Then type this cd c:\cinject. . cmd prompt should now read c:\ cinject
5) Now type this command into cmd.. "cinject.exe -i payloads/jailbreak.mobileconfig"
6) On your device, click on install, and when prompted to type in a password, just click next, with no password in.
7) Once prompted type this command: "cinject.exe -j payloads"
8) Now wait you will see lots of writing scolling
9) Again when prompted type this command: cinject.exe -w
10) On your device, after doing step 9, toggle the "VPN" switch on in the settings, in about a few seconds after, it should say error.
11) Wait, then it should restart. Cydia is now installed, and your device is now free!
Sometimes windows is not keen to allow full access to folders through folders, using cmd hence reason easier installing from c: one folder only, thats windows for you.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xattwyn:

Härligt att man lyckades köra sin 4s i tvättmaskinen 2 dagar innan Jailbreaket släpptes... Men trevligt att det kom ut iallafall

jaja, bara wosh and go då

Visa signatur

Fractal Design Define S, ASUS Z97-A, Intel i7 4790K, Clock 4.6 Ghz 1.24v, Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair 16GB DDR3 CL10 1600Mhz vengeance, 1xPlextor PX 128M3P, 1xSamsung 850 EVO 500GB, Aorus GTX 1080 Ti Xtreme, Corsair AX1200, blu-ray Asus SBC-06D2X-U.

Permalänk
Avstängd

Om man ska jailbreaka sin Ifåne....vf inte köpa en Android direkt? :S

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

Om man ska jailbreaka sin Ifåne....vf inte köpa en Android direkt? :S

För att Ios är så mycket bättre

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bajenvraket:

För att Ios är så mycket bättre

Begun, the flame war has!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Om man ska jailbreaka sin Ifåne....vf inte köpa en Android direkt? :S

Helt enkelt kanske för att Android inte är iOS. Lär dig skriva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Låter som ett stort icke-problem... 10.5? 10.6 Snow Leopard kostar typ 295kr (jämför med Windows 7 1000kr) och uppdateringen till Lion kostar 200kr.

Tell me, när man sitter på 10.4, hur kan man då göra detta? Apple säljer inte sin egen produkt längre!

Och vem uppgraderar när man bara använder sin Mac till enkla sysslor???
Om du läst allt hade du inte skrivit så urbota korkat!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Avstängd

Jag prövade JB men (enligt mig:)) så har JB mer nackdelar än fördelar. Tycker inte telefonen blev så mycket bättre med JB.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag prövade JB men (enligt mig:)) så har JB mer nackdelar än fördelar. Tycker inte telefonen blev så mycket bättre med JB.:P

Det är för att du sjunkit för långt in i iCloudet, så du inte ser...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag prövade JB men (enligt mig:)) så har JB mer nackdelar än fördelar. Tycker inte telefonen blev så mycket bättre med JB.:P

Vad har du funnit för nackdelar?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Skillz:

Saken är den att även om det använder mer ram minne så är det inget negativt, ram minne skall man inte ha om det inte används, ledigt minne är outnyttjat minne. Själv kör jag på 3GB ram och OSX 10.7.2 (Lion) det funkar kalas och minnet har inte varit någon betyande begränsning, så att säga att 8GB ram inte är tillräckligt är inte en legitim anledning till att inte uppgradera till Lion!

Minneshanteringen på ett unix-baserat system skiljer sig oerhört från windows-baserade system, bara så du har det i åtanke, i windows vill användarna gärna ha ledigt ram-minne för annars lär du få uppleva problem då det oftast inte är ett så smart operativsystem som kan hantera att frigöra och lägga om minneshanteringen när det börjar bli proppfullt till skillnad från OSX..

Då jag till viss del jobbar med kernel-utveckling i Linux så har jag hyfsad koll på hur minneshantering i *NIX system fungerar, även om det naturligtvis inte fungerar exakt lika i alla *NIX varianter. Och jag vet tillräckligt mycket om OSX för att förstå skillnaden på allokerat RAM som används som ren cache och minne som faktiskt är allokerat av kärnan och program för att de använder det aktivt. Lion har mycket större del aktivt använt RAM och det är ALLTID dåligt om det inte ger uppenbara fördelar som bättre prestanda och/eller mer funktioner, något som Lion INTE har jämfört med SL. Notera att jag aldrig sa att Lion är dåligt, det enda jag säger är att det är mindre effektivt/långsammare än SL.

För övrigt så blir alla OSX version krossade av Linux vad det gäller skalbarhet och effektivitet, men personligen gillar jag ändå OSX på skrivbordet då det finns program till OSX som tyvärr saknas till Linux, MS Office är det viktigaste.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Underbart! <3 Apple

Får min iPhone 4s snart och man kanske skulle prova, får se

Om du aldrig jailbreakat någon iEnhet förut skulle jag definitivt rekommendera det, efter att ha jailbreakat min iPhone 4 blev den mycket roligare(saknar några detaljer från Android men annars är det riktigt bra).

Skrivet av MacEnkronan:

Jag prövade JB men (enligt mig:)) så har JB mer nackdelar än fördelar. Tycker inte telefonen blev så mycket bättre med JB.:P

Att bara jailbreaka tillför inga funktioner. Tar man sig lite tid och faktiskt kollar vad som finns i Cydia blir det mera intressant. Den blir inte heller automatiskt "bättre".

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ToJa92:

(...). Att bara jailbreaka tillför inga funktioner. Tar man sig lite tid och faktiskt kollar vad som finns i Cydia blir det mera intressant. Den blir inte heller automatiskt "bättre".

Jag vet.:) Tyckte mest telefonen blev seg och oinnovativ.:/ Men det är väl så många vill ha en telefon?:O

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag vet.:) Tyckte mest telefonen blev seg och oinnovativ.:/ Men det är väl så många vill ha en telefon?:O

Seg och... oinnovativ? o.O

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag vet.:) Tyckte mest telefonen blev seg och oinnovativ.:/ Men det är väl så många vill ha en telefon?:O

Det är ju "apps" som gör telefonen, leta lite i Cydia så hittar du nog mycket gott

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem

Har det blivit accepterat i samhället att säga "jag ska köpa en Android" ?

Undrar om jag ska försöka få igenom att "jag ska till elgiganten och köpa en windows" blir accepterat också

OnT: Tog ner det dagen det kom ut! Satt och spammade på F5 tills det kom. Utan JailBreak på en iPhone är oacceptabelt!

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus PRIME Z590-P - CPU: Core i7 10700 - Kylare: Noctua NH-D14
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag vet.:) Tyckte mest telefonen blev seg och oinnovativ.:/ Men det är väl så många vill ha en telefon?:O

Umm, använder du ordet inovativ på rätt sätt nu?
jag menar, du får ju tusentals extra saker du kan göra med luren och precis som du själv vill ha det, hur är det inte inovativt? Sen är det betydligt färre som har jailbreakade iphones än utan, så jag förstår inte vad som gör det till vad du säger

Om den blev seg så är det nog mest på att du installerat något program som varit buggigt, jag skulle genast ta bort det programmet och leta efter ett annat alternativ om det är så du upplevde det!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Har det blivit accepterat i samhället att säga "jag ska köpa en Android" ?

Undrar om jag ska försöka få igenom att "jag ska till elgiganten och köpa en windows" blir accepterat också

OnT: Tog ner det dagen det kom ut! Satt och spammade på F5 tills det kom. Utan JailBreak på en iPhone är oacceptabelt!

Det där är humor!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bajenvraket:

För att Ios är så mycket bättre

..Hm varför gör ni det då till ett Android system?

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

..Hm varför gör ni det då till ett Android system?

Jag gissar på att du är ironisk
Folk som kör android rootar ju sina enheter oftast och nöjjer sig inte med android i sig, liksom iOS användare gärna vill ha mer av det goda, samma goda anledning alltså som båda parterna vill ha mer!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Har det blivit accepterat i samhället att säga "jag ska köpa en Android" ?

Undrar om jag ska försöka få igenom att "jag ska till elgiganten och köpa en windows" blir accepterat också

OnT: Tog ner det dagen det kom ut! Satt och spammade på F5 tills det kom. Utan JailBreak på en iPhone är oacceptabelt!

Skulle utan tvekan kunna gå till Elgiganten och säga att jag ska ha en Windows-PC, vad har ni att välja på.
Fast å andra sidan skulle jag aldrig köpa en dator där..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Ser ingen vinning att JB min ipad faktiskt, köper dom spel/apps jag vill ha.
Fungerar fin fint, kostar inte många kronor st, eller det kanske bara är jag som har råd att spendera

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Skillz:

Jag gissar på att du är ironisk
Folk som kör android rootar ju sina enheter oftast och nöjjer sig inte med android i sig, liksom iOS användare gärna vill ha mer av det goda, samma goda anledning alltså som båda parterna vill ha mer!

Skillnaden är att Apple är emot jailbreaking medan många telefontillverkare på Androidsidan stödjer det genom att erbjuda upplåst eller upplåsningsbar bootloader. Ett gäng tillverkare stödjer ju även Cyanogenmod. Det handlar alltså mycket om inställningen till det hela. Bara det faktum att Android är Open Source under en Apache-licens säger ju rätt mycket om inställningen till användarnas rättigheter till produkten.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Ser ingen vinning att JB min ipad faktiskt, köper dom spel/apps jag vill ha.
Fungerar fin fint, kostar inte många kronor st, eller det kanske bara är jag som har råd att spendera

Har som sagts flertalet gånger i tråden inget med piratkopiering att göra!
Själv köper jag mina apps också. Jag menar vem har en apple pryl och sen inte råd att spendera 7 fjuttiga kronor på det mesta som det kostar.. så tror inte riktigt det är ett argument

Grejjen med JB är att du kan customisera precis som du själv vill. Sen kan du spela upp alla möjliga filformat på paddan istället för endast mp4.. använda blåtanden till mer än headset eller streama musik, använda enheten som ett usb-minne eller vad du nu än vill göra!

Jag tror som så att dom som inte ser någon mening med jailbreak inte heller vet vad jailbreak har för användningsområde.. stämmer det kanske?

Skrivet av Zotamedu:

Skillnaden är att Apple är emot jailbreaking medan många telefontillverkare på Androidsidan stödjer det genom att erbjuda upplåst eller upplåsningsbar bootloader. Ett gäng tillverkare stödjer ju även Cyanogenmod. Det handlar alltså mycket om inställningen till det hela. Bara det faktum att Android är Open Source under en Apache-licens säger ju rätt mycket om inställningen till användarnas rättigheter till produkten.

Fortfarande är faktumet det att mycket vill ha mer!
Spelar liksom ingen roll att apple är emot jailbreak, det är ändå inte olagligt på något sätt och det ger också samma sorts möjligheter som för android-användarna får när de rootar, bara det att grunden är mycket bättre då det är "stängt" och därmed inte kommer in massa skit obefogat så att säga, då snackar jag om dom som inte har stenkoll på vad dom gör och kanske råkar få in något skit som crashar telefonen osv. Detta gäller ju även när man jailbreakar givetvis men inte annars, så om det är bra eller dåligt tja, det finns det delade meningar kring! Men det har inget med den poängen jag försökte göra

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mulle:

Seg och... oinnovativ? o.O

Beklagligtvis är det så.

Skrivet av Kimpur:

Det är ju "apps" som gör telefonen, leta lite i Cydia så hittar du nog mycket gott

Men alla Appar kostar och jag vill ha dom gratis (vilket jag trodde man kunde få med JB)...ja jag vet: jag är värsta tjejen ur det perspektivet.:);)

Skrivet av Skillz:

Umm, använder du ordet inovativ på rätt sätt nu?
jag menar, du får ju tusentals extra saker du kan göra med luren och precis som du själv vill ha det, hur är det inte inovativt? Sen är det betydligt färre som har jailbreakade iphones än utan, så jag förstår inte vad som gör det till vad du säger

Om den blev seg så är det nog mest på att du installerat något program som varit buggigt, jag skulle genast ta bort det programmet och leta efter ett annat alternativ om det är så du upplevde det!

Jag använde ordet fel men det är mest för att förtydliga att jag tyckte att JB:en var lika fel som användningen av ordet.:) Jag försökte få till Bluetoothen till att kunna/vilja connecta till alla tillbehör men fortfarande har jag ej lyckats få mitt headset att stanna i connectat läge utan det connectar av hela tiden. Samt att jag inte kunde överföra filer via BT utan BT:en la ner hela tiden. Rena rama android resan kort och gott!:P:/

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Här kan alla som saknar en Mac ladda ner jailbreak tool för Windows
https://sites.google.com/a/iphone-dev.com/files/home/cinject_...

Instruktioner:
1) Download the file then extract the folder to your c: drive, open folder and there will be another folder cineject_0.4.3 rename this folder to cinject only.
2) Now cut and paste your renamed folder cinject into c:
3) Click on Start then accessories then right mouse click cmd and select run as administrator.
4) Then type this cd c:\cinject. . cmd prompt should now read c:\ cinject
5) Now type this command into cmd.. "cinject.exe -i payloads/jailbreak.mobileconfig"
6) On your device, click on install, and when prompted to type in a password, just click next, with no password in.
7) Once prompted type this command: "cinject.exe -j payloads"
8) Now wait you will see lots of writing scolling
9) Again when prompted type this command: cinject.exe -w
10) On your device, after doing step 9, toggle the "VPN" switch on in the settings, in about a few seconds after, it should say error.
11) Wait, then it should restart. Cydia is now installed, and your device is now free!
Sometimes windows is not keen to allow full access to folders through folders, using cmd hence reason easier installing from c: one folder only, thats windows for you.

OMG, TACK SÅ HEMSKT MYCKET! - Första gången jag jailbreakar min Ipad 2, IOS 5.0.1 och det fungerade! - TACK!