XFX Radeon HD 7970 Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Första att kunna köra bf3 på ultra utan att droppa under 60!

Du.. det där är inte 64 Multiplayer.. droppar under 60 garanterat då, gör det även med SLI/CF setups

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Det är en sak som fattas..
Jag vill minnas att sweclockers skaffade en eyefinityrigg, dom sa att dom skulle göra tester med dom nya grafikkorten. Vill ju se hur bra ett 7970 klarar så hög upplösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Du.. det där är inte 64 Multiplayer.. droppar under 60 garanterat då, gör det även med SLI/CF setups

Jo precis, jag har för mig att det är en "filmsnutt" i singleplayer de har testat korten på.

Dock, 2st 7970 i 1200? Torde klara 60 fps utan större problem ;D Bara 10-12k också

Permalänk

Jäklar amatörer som pajade lådan uppe i vänsterkanten, ingenting direkt att klaga på men det ser ganska så amatörmässigt ut.

Visa signatur

since when do buzzwords make you elite?

Permalänk

Ser ju kanon ut! Riktigt snygg och prester ju riktigt fint!
Sen ni som klagar på reklamen, säger som andra, sidan är gratis! Lite reklam kan inte skada precis..

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Du.. det där är inte 64 Multiplayer.. droppar under 60 garanterat då, gör det även med SLI/CF setups

Aldrig att två 7970 i Cf kommer under 60fps i BF3 på normal upplösning...;)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ett väldands dunkande med fingrarna på kartongen där på slutet...

"Tror" nog att jag allt väntar på att det sjunker i pris, köpa den billigaste/bästa varianten och slänga på en Arctic Cooling på den...!

Men jag är fortfarande lite blåst/förvirrad: Vad är en ångkammare..?

Jag irriterar mig mer på att han smackar med tungan när han ska börja en ny mening

Permalänk
Medlem

Har swec skrivit någonstans hur långa korten är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av buzzwords:

Jäklar amatörer som pajade lådan uppe i vänsterkanten, ingenting direkt att klaga på men det ser ganska så amatörmässigt ut.

Vet inte om du var seriös där eller inte..
Anywho känns det liiiiite granna ovärt att punga ut 5000+ på grafikkort för att klara ETT spel på högsta, ser ju rätt bra ut utan AA och.

Visa signatur

5800X3D 3080 Tuf oc || Lenovo y720 1060/i5

Permalänk
Medlem

Jag väntar på kepler dels för att se vad gröna laget tagit fram och att det förmodligen gör så att priset på 7970 rasar om nu kepler presterar...
win win om man orkar vänta

Permalänk
Medlem
Skrivet av LukBif:

Har swec skrivit någonstans hur långa korten är?

"Längdmässigt är korten identiska på 27 centimeter" står det i artikeln.

Permalänk
Medlem

Ljudnivåer .

Citat:

Ljudets styrka kallas ljudtrycksnivå och mäts i decibel, dB.
0 dB är det svagaste ljud ett friskt öra kan uppfatta.
Ljud över 85 dB kan vara farliga för ett friskt öra.
Den så kallade smärtgränsen går vid 125 dB. Det är när man börjar känna obehag inne i örat. Men tänk på att långt innan dess är ljudvolymen farlig.
Om ljudstyrkan fördubblas ökar bara decibelltalet med 3 dB.
En ökning med 10 dB innebär att ljudstyrkan ökar med 10 gånger.
En ökning med 20 dB gör att ljudstyrkan ökar med hela 100 gånger
För att åskådliggöra detta ytterligare kan vi ta ett exempel:

Gränsen för vad öronen klarar utan att skadas är i Sverige satt till 85 dB åtta timmar om dagen under varje arbetsdag.
Om ljudvolymen ökar med 3 dB till 88 dB når man gränsvärdet efter fyra timmar, eftersom tre dB innebär att ljudstyrkan fördubblas.
Om volymen ökar ytterligare 3 dB till 91 dB bör man inte exponera sig mer än två timmar.

Saxat från http://axbom.se/ljud-och-decibel

Tycker referenskortet med sina 71,5db verkar vara en ganska hög ljudnivå, så jag googlade lite.

Finns en kommentar som säger...

Citat:

"Gränsen för vad öronen klarar utan att skadas är i Sverige satt till 85 dB åtta timmar om dagen under varje arbetsdag."

Detta påstående är inte helt korrekt så tillsvida att hörselskador mycket väl kan inträffa innan denna nivå oavsett hur lång exponeringen är. För övrigt avses A-vägd skala, dvs 85 dB(A) över 8 timmars exponering.
A-vägd kurva innebär en anpassning till hur vi människor upplever ljud.
Denna nivå är det övre gränsvärdet, dvs det är krav på hörselskydd används och ansvaret ligger på arbetsgivaren.
Det finns ett undre insatsvärde på 80 dB(A) där arbetsgivaren är skyldig att informera om risker samt tillse att hörselskydd finns tillgängligt.

Undrar ju helt klart om det kanske inte finns kort som skulle överskrida 80db.

Permalänk
Avstängd

Varje gång jag hör att de nya korten kostar över 5000 kr så tänker jag på att 560 TI, SLI för 3000 kr presterar bättre.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Ljudnivåer .

Saxat från http://axbom.se/ljud-och-decibel

Tycker referenskortet med sina 71,5db verkar vara en ganska hög ljudnivå, så jag googlade lite.

Finns en kommentar som säger...

Undrar ju helt klart om det kanske inte finns kort som skulle överskrida 80db.

Har du en väl ventilerad låda kommer du inte ens märka kortet när du spelar, inte ens med referenskylaren!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Det är en sak som fattas..
Jag vill minnas att sweclockers skaffade en eyefinityrigg, dom sa att dom skulle göra tester med dom nya grafikkorten. Vill ju se hur bra ett 7970 klarar så hög upplösning

Ja jag håller med att det är ett test man vill se då HD7970 först visar sin styrka på höga upplösningar samt att jag själv bara spelar i eyyfinity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Ljudnivåer .

Saxat från http://axbom.se/ljud-och-decibel

Tycker referenskortet med sina 71,5db verkar vara en ganska hög ljudnivå, så jag googlade lite.

Finns en kommentar som säger...

Undrar ju helt klart om det kanske inte finns kort som skulle överskrida 80db.

Värt att tänka på att varje 10db höjning uppfattas som en fördubbling av ljudnivån.

Permalänk
Skrivet av Ortovox:

Värt att tänka på att varje 10db höjning uppfattas som en fördubbling av ljudnivån.

Jag har lärt mig att det är var tredje

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lingen123:

Jag har lärt mig att det är var tredje

Om en bil ger 60db så ger två bilar 63 db 4bilar 66db och så vidare.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Skrivet av sesese:

Om en bil ger 60db så ger två bilar 63 db 4bilar 66db och så vidare.

Enligt Wikipedia:
Exempel: 0 dB SPL (sound pressure level) motsvarar ett ljudtryck på 0,02 mPa,
eftersom man har fastställt hörseltröskeln till detta.

3dB är 2 gånger referensnivån, 6 dB är 4 gånger, 12 dB är 16 gånger referensnivån, osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lingen123:

Enligt Wikipedia:
Exempel: 0 dB SPL (sound pressure level) motsvarar ett ljudtryck på 0,02 mPa,
eftersom man har fastställt hörseltröskeln till detta.

3dB är 2 gånger referensnivån, 6 dB är 4 gånger, 12 dB är 16 gånger referensnivån, osv.

Han skrev "uppfattas som en fördubbling", och har helt rätt. Människor uppfattar ljuder som fördubblat vid en ökning på 10dB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av michael123:

Varje gång jag hör att de nya korten kostar över 5000 kr så tänker jag på att 560 TI, SLI för 3000 kr presterar bättre.

Vilket fungerar jätte bra om man spelar i låg upplösning.

Visa signatur

Core i7 930@3.8 ghz, Prolimatech Megahalems, 2x5870 CF, 12 GB Corsair Vengeance, Corsair TX 850 W, Asus P6T SE, Dell
U2711, W7 Ultimate 64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Herregud den är 5 sekunder lång!

Betalar du SWEC de 5 sekundrarna då?

Visa signatur

AMD 6100FX 3.8Ghz | Asus Sabertooth 990FX | Corsair Vengeance 8gb 1600MHz | A-data SP900 128GB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung spinPoint 500GB | Samsung spinPoint 320GB | Nvidia XFX Geforce GTS 450 1GB | Corsair 550W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Totteasp:

Betalar du SWEC de 5 sekundrarna då?

Vart vill du komma? Jag kollar gärna hela 5 sekunders reklam för att få se videon på 7970!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

Vart vill du komma? Jag kollar gärna hela 5 sekunders reklam för att få se videon på 7970!

Felcitat :C menat till cat_fish_1

Visa signatur

AMD 6100FX 3.8Ghz | Asus Sabertooth 990FX | Corsair Vengeance 8gb 1600MHz | A-data SP900 128GB | Seagate Barracuda 2TB | Samsung spinPoint 500GB | Samsung spinPoint 320GB | Nvidia XFX Geforce GTS 450 1GB | Corsair 550W |

Permalänk
Medlem

Jag kan inte längre se era video klipp direkt från sidan. Måste gå till youtube hela tiden för att se dem.

Permalänk
Medlem

ni som klagar på reklamen, tänkt ett steg längre och inse att vi bara kommer få mer nyheter och snabbare tester ju mer pengar sweclockers får in i form av reklamintäkter.

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Avstängd

hoppas invidia kommer ut med sitt kort och de är 50% BÄTTRE en 7970 och kostar bara 4k. Då måste de sänka detta fina kort till iaf 2500 eller något. Då blir de till att handla

Permalänk
Avstängd

När kan man köpa dessa villa ha nu? Och när kommer de andra ej referenskorten?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

hoppas invidia kommer ut med sitt kort och de är 50% BÄTTRE en 7970 och kostar bara 4k. Då måste de sänka detta fina kort till iaf 2500 eller något. Då blir de till att handla

Drömma kan du ju göra , tror du nvidia skulle göra något så dumt som att lägga deras "värsting" runt 4000? skulle inte tro det va!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Mysigt!

Visa signatur

Intel Core i5 2.8 Ghz @3.4Ghz|Corsair H70|Asus Maximus III Formula P55|Corsair 8GB 1600MHz XMS3 DHX+| ZOTAC GTX 470 1280MB|650D,
B-log; Riverst0ne