Prestanda problem sporadiskt i BF3

Permalänk
Medlem

Prestanda problem sporadiskt i BF3

HeJ!

Sitter på AMD x4 640 3,00GHz
8g 1333MHz
64bit os på ssd
HD 6970

Och några gammla diskar där BF3 ligger på.

Efter ca 1timmes lirande på BF3 där allt flyter på ultra, så kan den börja lagga som fan när man bytar bana rätt plötsligt.
då måste jag gå ut och starta om dator, sedan hoppa in igen då allt funkar fint!
Otroligt frustrerande då det räcker att bara ha öppet battlelog i 30min för att datorn lagga brutalt vid nästa spelstart!

Har ni några bra förslag?!

Permalänk
Medlem

Överhettning?

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-4690K@3,5ghz
Grafikkort: Sapphire Radeon R9 290 4GB TRI-X OC
PSU: Silver Power SP-SS620M 620W
Moderkort: MSI Z97 Gaming 3 | Ram: 8gb Crucial DDR3 1333MHz
Chassi: Corsair Carbide 500R

Permalänk

Tabbar du ut i battlelog vid banbyte? Jag får samma problem om jag tabbar ur spelet. När jag sedan tabbar tillbaka till spelet så hackar det så det är totalt ospelbart. För mig gäller detta vid alla ur-tabbningar oavsett om det är under pågående match eller vid byte av bana.
Tyvärr har jag inte någon lösning på problemet.

Ska kolla runt lite och se om jag kommer fram till något!

Permalänk
Medlem

Har allt under uppsigt när jag spelar och inget är onormalt varmt. ligger stabilt hela tiden.

Har själv inte märkt om jag tabar in / ut ingen skilnad bara vid ban byte...

Permalänk

Då är det inte samma problem som jag har iaf. Får jag fråga varför du inte lägger BF3 på SSD:n? Det kan ju åtminstone var värt att testa. Jag har alltid för vana att lägga windows och spel på den snabbaste disken (som iofs nyss gick sönder, så allt ligger nu på långsamma diskar).

Permalänk
Medlem

Jo tänkte testa det men man va ju så dum snål att jag köpte 64gig ssd som inte räcker till något!!!! ligger MW3 och black ops sen va ju den full!
Men blir nog att slänga in en 124gig ssd till för spel. men vill gå till grunden med felet först.