Behöver tips på Hörlurar till telefon & dator!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcer:

Steelseries 7H USB
Logitech G930
Logitech G35
Beats Solo
Domdär stora Beats hörlurarna (kan ej namnet)
Koss portapro (inte riktigt relevant då de är allmänt kända för att vara hyffsade för sin prisklass >1000)
diverse andra billigare headsets

Sen har jag testat fler in-ear men det är ett par stycken jag hade att välja mellan innan jag tog yamaha hörlurarna.

Kan rätta mitt tidigare påstående Btw: Tror yamaha hörlurarna utklassar alla andra in-ears till den prisklassen jag skrev tidigare. Finns säkert några Sennheiser runt dom siffrorna som presterar bra, skulle gärna vilja ha råd om sånna då jag inte haft speciellt roliga upplevelser med fullstora hörlurar.

P.S. Vad betyder FOTM ? haha

Jag har också testat Koss Porta pro, kan rekomendera dessa dock så läcker dom lite ljud samt har varit lite omtåliga sen har håret fastnat några gånger haha men för det priset är det lätt värt ett köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcer:

Steelseries 7H USB
Logitech G930
Logitech G35
Beats Solo
Domdär stora Beats hörlurarna (kan ej namnet)
Koss portapro (inte riktigt relevant då de är allmänt kända för att vara hyffsade för sin prisklass >1000)
diverse andra billigare headsets

Sen har jag testat fler in-ear men det är ett par stycken jag hade att välja mellan innan jag tog yamaha hörlurarna.

Kan rätta mitt tidigare påstående Btw: Tror yamaha hörlurarna utklassar alla andra in-ears till den prisklassen jag skrev tidigare. Finns säkert några Sennheiser runt dom siffrorna som presterar bra, skulle gärna vilja ha råd om sånna då jag inte haft speciellt roliga upplevelser med fullstora hörlurar.

P.S. Vad betyder FOTM ? haha

Med tanke på dom lurar du testat tycker jag att du ska sluta fara med osanning på Sweclockers. Du har bara testat gaminglurar samt skitmärkeslurar samt porta pro. Alltså skräp alltihopa för musiklyssning och jag håller med dig att dina Yamaha In-ear låter nog väldigt mycket bättre än dom du nämnde ovan.
Men om du testar ett par lurar för MUSIKbruk (t.ex AKG) så ska du se att det är annorlunda.

Vill du ha fullstora lurar med neutralt men väldigt bra ljud så kolla in AKG's sortiment. K271/K272 om du vill ha slutna annars K601/K701. Dom behöver dock drivas av en kompetent förstärkare för att det ens ska låta bra.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcer:

Steelseries 7H USB
Logitech G930
Logitech G35
Beats Solo
Domdär stora Beats hörlurarna (kan ej namnet)
Koss portapro (inte riktigt relevant då de är allmänt kända för att vara hyffsade för sin prisklass >1000)
diverse andra billigare headsets

Sen har jag testat fler in-ear men det är ett par stycken jag hade att välja mellan innan jag tog yamaha hörlurarna.

Kan rätta mitt tidigare påstående Btw: Tror yamaha hörlurarna utklassar alla andra in-ears till den prisklassen jag skrev tidigare. Finns säkert några Sennheiser runt dom siffrorna som presterar bra, skulle gärna vilja ha råd om sånna då jag inte haft speciellt roliga upplevelser med fullstora hörlurar.

P.S. Vad betyder FOTM ? haha

Det finns en hel del bra fullstora hörlurar under 3800. Gör inte misstaget att dra in "riktiga musiklurar" i samma klass som Beats och trådlösa Logitech!

Dessa fullstora hörlurar tycker jag är riktigt bra (har haft egen erfarenhet av), vilka man själv gillar är väldigt individuellt och beror på vad för något man lyssnar på och vad för typ av ljud man föredrar:
Ultrasone Pro 900, HFI-780, Denon AH-D5000 (dyra i sverige dock), AH-D2000, Audio-Technica ATH-M50.
Gillar man öppen design skulle jag kunna tänka mig att Sennheiser HD600, HD650, AKG Q701/K701, Ultrasone Pro 2900, Beyerdynamic DT990 (600ohm)/DT880/DT770 är bra. Nya HiFiman HE-400 verkar väldigt intressant också.