bf3, är jag verkligen så dålig?

Permalänk
Medlem

för mig tar det alltid lång tid "att bli bättre" som i black ops hade ja väl 10 000 kills innan jag gick plus på k/d sedan vid 60 000 kills hade ja 1.90 ... i bf3 tog det mig typ 100h att börja bli bättre min spm ökar hela tiden och var typ 200 från början så det är bara att köra på ! tänk på att de flesta du möter har spelat flera hundra tim längre !

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

54h speltid är vad jag hade i WoW 5 dagar efter jag köpte det. Vad kan vi dra för slutsats av det. Jo, du spelar inte tillräckligt mycket jämfört med dem du spelar mot. Därför blir dem bättre i snabbare takt än vad du blir. Träning ger färdighet. När man inte har tid att nöta så måste man lira med kompisar, annars tröttnar man ganska direkt eftersom man suger. Eller... så börjar man spela spel där man utmanar sig själv och AI istället. Assassin's Creed-serien är bra, Mass Effect också.

Visa signatur

Intel i7 950 -|- Asus P6T Deluxe V2 -|- Corsair 6GB 1333MHz -|- Gigabyte GeForce GTX 460 1GB -|- Corsair HX 650W -|- FD R3 -|- 1TB Samsung F3 -|- CM Hyper 212+ -|- Win7

Permalänk
Medlem
Skrivet av TouchOfRed:

Hej, vet att det finns otaliga trådar om bf3 men ..

Jag har lite över 54h i speltid, 192 SPM och K/D Ratio på 1.3.
Vet inte om det är bra eller dåligt.

Och jag blir bara sämre och sämre tycker jag, går piss nästan varje match.
Har kollat på lite guider och läst lite om tips osv, men tycker att jag spelar som dom beskriver att man ska.

Har sån djälva lust att sluta att spela helt och hållet, för jag känner att jag suger på alla spel som jag har spelat.
Speciellt nu när det går så sjukt pissigt.

Vill verkligen bli bra bf3 för det är riktigt roligt när det går bra, och jag vill att det ska gå bra när man spelar.
Sen blir jag så satans otaggad när man möter ett lag där alla är as hög level och röv*nullar ens lag, och man kan inte göra ett skit åt det då dom har spawntrappat oss.. Blir riktigt djävla frustrerad och arg över att vi bara stod där och lät dom ta oss i 2an ..
Då vill jag fan slå sönder skärmen eller nåt.. Kanske har aggressionsproblem ?

Aja, vad satan ska jag göra? jag orkar inte snart lägga mer tid på ett spel där jag bli *nullad varje match, det är inte roligt längre.. Har aldrig varit heller..

FPS kanske inte är min grej? har dock nästan bara lirat FPS dock...

Ja om du vill spela så kan du adda DjWhatKid på battlelog och på skype

Visa signatur

[B]Cooler Master HAF 912 Plus ● I5 Quad 2500k @ 4,8GHz ● Antec Kühler H2O 920 ● Asus P8Z68-V Pro ● Asus gtx 560 ti OC SLI ● 500GB Western Digital Caviar blue ● Seagate Barracuda 3TB ● Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 ● Fractal Design Newton R2 modular 800W [U]

Permalänk
Medlem

det jag regerar på är att du spelar efter "guider" om hur man ska spela..det funkar inte så bra om motståndarna inte spelar efter dessa "guider"..du måste lära dig kartorna själv o se hur dom andra spelar..det går inte att spela likadant på alla kartor, det varierar kraftigt hur man kan göra, o vissa banor kanske du inte trivs med o då går det inte lika bra på dessa..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Det jag gör när jag spelar själv är typ att jag tänker på massa annat och efter några kills så kollar jag leaderboarden, oj då hade jag 21-2 så är det så typ hela tiden. När jag spelar med 4 kompisar (som inte jag gör så ofta) så spelar jag för kul och kanske sätter c4a på en bil eller ett flygplan och spränger folk.

Visa signatur

[B]Cooler Master HAF 912 Plus ● I5 Quad 2500k @ 4,8GHz ● Antec Kühler H2O 920 ● Asus P8Z68-V Pro ● Asus gtx 560 ti OC SLI ● 500GB Western Digital Caviar blue ● Seagate Barracuda 3TB ● Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 ● Fractal Design Newton R2 modular 800W [U]

Permalänk
Hedersmedlem

Ett annat tips som jag tror att ingen har nämnt är att testa olika servrar. Vissa servrar har helt enkelt många återkommande spelare som är väldigt duktiga (t ex SweC-servern).

Så pass bra K/D och låg SPM tycker jag tyder på att du spelar för statiskt. Spring mer på flaggor - skit fullständigt i om du dör! Jag har 450+ SPM, och jag springer väldigt ofta ensam på flaggor. Det är ett bra sätt att få mycket poäng.

Permalänk

Det tål att uppepas, att ha bra K/D är viktigt i deathmatch annars är det väsentliga att ta och försvara flaggor eller spränga och försvara MCOMS.
K/D fixeringen förstör spelet.
Annars beror det även på vilka servrar man spelar på.

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem

Glöm statsen, iaf för ett tag, och våga experimentera! Testa olika vapen, fordon och strategier och var inte rädd för att dö. Då lär du dig vad som funkar och inte funkar. Jag tog de första veckorna och testade allt möjligt även om det innebar mindre poäng. Efter den perioden kunde jag fokusera mer på det jag tyckte var roligt/gav poäng.

Tror den här länken funkar även för er. Den visar att min SPM var rätt knackig den första månaden innan den började gå stadigt uppåt. Tänk på att grafen inte visar SPM dag-för-dag utan den genomsnittliga siffran för all sammanlagd speltid vid den tidpunkten. http://bf3stats.com/stats_pc/Fruxen/history#spm

Annars är tipset, våga byta server. Ibland är det helt enkelt ojämna lag runda efter runda och det är inte så mycket man kan göra som individuell spelare.

Permalänk
Medlem

Jag tycker 1+ K/D ratio är bra Själv som ovan fps spelare försöker jag jobba upp alla mina deaths som jag fick som ny spelare, ligger just nu på 0,94 going strong snart 80h playtime och kör uteslutande bara conquest med störstadels assult har passerat 300 conquest games för ett tagsen och önskar jag var bra på sqdm så jag kan låsa upp vapnet, men vågar inte köra för mycket för jag vill inte masakera min K/D för dm är absolut inte min starka sida

Edit: 1350 M416 kills skvallrar om vad jag kör mest 200spm prick och jag är bara rank 35 så du skall vara väldigt nöjd

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Har samma känsla som OP ibland.

#1 - Squad

Detta är det ABSOLUT viktigaste om man ska ha roligt på riktigt i BF3. En squad med folk som samarbetar, det behöver inte ens vara över VoIP, vissa fattar vad som behöver göras utan kommunikation. Jag skulle vilja säga att endast 1 person som du kan prata med i din squad gör enorm skillnad. Dels för att ni kan planera och utföra anfall och försvar hundra gånger mer effektivt, men också för att man lättare kan hitta på jävelskap och leka runt med spelets möjligheter om man inte bryr sig om resultat. Just nu har jag bara 1 person som aktivt spelar BF3 och det är min egen far (!), han är dock inte inne så ofta och detta leder till lonewolfing på servrarna för min del.

#2 - Gametype

Om du verkligen inte har någon att spela med, byt spelläge! Conquest Large och Rush är två spellägen som snabbt blir meningslösa om man inte har någon att spela med, tycker jag. Det blir mycket "spawna-spring-dö-respawn" om man säger så. Tips på bra spellägen för 1 person är Team Deathmatch, "vanlig" Conquest (helst högst 24 spelare) och även SQD Rush i vissa fall (vilket låter konstigt men det kan funka på grund av att man är få spelare på servern). En bra huvudregel är att hålla sig från servers över 32 spelare i min mening.

SÅ! Nu har jag fått skriva av mig, om OP eller någon annan vill spela kan ni lägga till "aemilius_88" på Battlelog och Origin

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk

Gör som 90% av alla andra spelare och lägg dig i ett hörn som sniper så ska du se att din KD går upp.

Permalänk
Medlem

TS du kanske helt enkelt är sämre än alla andra också... Men du kan säkert skilla upp dig:)

offtopic: finns det något gäng som lirar SQDM? Jag är sugen på att testa de (Jag kör oftast medic)

Mina stats: http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Armite/stats/194...

Permalänk
Medlem

Har spelat fps (q2,q3,cs, bf2 bf3 osv.) spel i ca 15 år och vill inte säga att jag är världsbäst men har lärt mig väldigt mycket genom åren ang utrustning och hur man ska spela. Vad har du för mus, tangentbord och headset? Musen är väldigt viktig att du känner dig bekväm med. Kör själv med en qpad 5k och den passar mig helt perfekt då jag har en ganska stor hand. Får väldigt bra aim eftersom det känns väldigt stabilt att spela med den. Tangentbordet jag kör med är ett steelseries 7g och jag älskar det, eftersom man kan trycka ner i stort sett alla knappar sammtidigt utan att den missar registreringar vilket gör att jag kan trycka på väldigt många knappar sammtidigt. Ljudet vill jag nästan säga att det är 50% av spelet eftersom man hör alla fiender som kommer runt omkring en vilket gör att man snabbt kan reagera och skjuta ner fienden. Så att lägga lite extra pengar på det är en rekomendation. Sen är ju det man gillar smaksak givetvis.

Detta kanske låter löjligt men för att vara skärpt och tänka klart när man spelar är det väldigt bra att dricka mycket vatten och äta mat innan man sätter sig och spelar, vilket gör att man kan koncentrera sig mycket bättre.

I själva spelet gäller det att spela så att det blir bekvämtför dig själv tex. köra med dom vapnena du tycker är skönast och som är bäst för dig helt enkelt. Och sen för att inte glömma att spela mycket med kompisar och lagkamrater så du får upp ditt teamplay. och fokusera på att tex ta flaggorna i grupp. 8 ögon är alltid bättre än 2 om du förstår vad jag menar. Sen är det bara att nöta hela tiden köra flera timmar i streck för att komma in i det. Du kommer även märka att du tappar mycket om du inte spelar på ett tag, och då får man bara göra om processen och spela mycket igen. För att lyckas krävs det mycket träning.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Skrivet av Death On Wings:

Gör som 90% av alla andra spelare och lägg dig i ett hörn som sniper så ska du se att din KD går upp.

Detta är fan så jävla irriterande.
Det sjuka är att dessa lag med dessa snipers förlorar ju alltid i conquest.
Men det skiter väl dessa spelare i eftersom de är ute efter ett bra K/D ratio!!

Det blir fan ingen spekänsla i dessa matcher

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

Detta är fan så jävla irriterande.
Det sjuka är att dessa lag med dessa snipers förlorar ju alltid i conquest.
Men det skiter väl dessa spelare i eftersom de är ute efter ett bra K/D ratio!!

Det blir fan ingen spekänsla i dessa matcher

Håller med Theran Highway går inte spela när snipprana är i farten

Har inte spelat sniper mer än när jag vid ett fåtal tillfällen plockat upp dem jag dödats kit så kanske 3-4 kills enbart som sniper, gillar inte spelstilen

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Örk vad mycket du kört sniper Lergöken Hatar att dö av snipers. Får hellre "Bad luck"

Visa signatur

Om jag skitet pengar, hade jag suttet och krystat i just denna stund.
Asus P8Z68-V || i7 2600K 3,4GHz @ 4,3GHz || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Samsung 830 128GB || Gigabyte GeForce GTX 970 WF 3X OC 4GB || Corsair RM850 850W || Fractal Design Define XL || Antec KÜHLER H2O 620 || Acer 27" Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Jag har 295 SPM, 1.11 Win/Loss och 1.2 K/D.
http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/Wihlner/stats/31...

Inte några superstats efter 127 timmar direkt men jag är inte särskilt seriös ingame. Brukar spendera tiden på Caspian Border med att spränga alla träd runt Forest med C4. Försöker skjuta ner helikoptrar med M98B på Oman och så vidare.

Har aldrig spelat tillsammans med någon utan kör rambo på egen hand.

Mitt tips är att sluta fokusera på win% och K/D ratio. Spelet blir ju bara tråkigt då.

Permalänk
Medlem

Att ha en kompis på Skype som skriker "AKTA TANKFITTAN PÅ KULLEN HAN KNULLADE MIG" gör en jävligt stor skillnad då din squad kanske överlever istället för att bli överkörd.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Som många har sagt så upplevde jag själv nyligen skillnaden mellan att spela solo och i en squad med voice-chat. Solo hamnar jag i mitten, i Squad typ topp 5. Det jag tycker mest om med det är att jag inte blir skjuten i sidan/flankad lika lätt, då vi har fler ögon. Då kan jag fokusera mer på det jag gör just där och då istället för att springa runt som en paranoid höna.

Mina stäts är är väl runt 0.7 i både k/d och w/l men det är på väg mot det bättre då jag nyss börjat spela med folk jag känner och har nog hamnat på plussidan betydligt oftare :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Du kanske har för snabb sensitivity? Ett långsamt fps som bf3 samt de långa avstånden kräver långsam sensitivity. Jag kör med 600 dpi och inställningen rätt långt ner i bf3. Samt inställningen 6/11 i windows, har du inte detta kommer musen ha acceleration och det vill du inte ha. 6/11 är neutral.

Permalänk
Skrivet av pierretox:

Detta är fan så jävla irriterande.
Det sjuka är att dessa lag med dessa snipers förlorar ju alltid i conquest.
Men det skiter väl dessa spelare i eftersom de är ute efter ett bra K/D ratio!!

Det blir fan ingen spekänsla i dessa matcher

Det sjuka är att jag upplver som om det är bra mycket fler snipers på de svenska servrarna än eom utländska. Alla pojkar vill bli krypskyttar när dom blir stora.

Permalänk
Skrivet av Death On Wings:

Det sjuka är att jag upplver som om det är bra mycket fler snipers på de svenska servrarna än eom utländska. Alla pojkar vill bli krypskyttar när dom blir stora.

Så är det nog...
spelar inte så mycket på Svenska servrar kan bero på det du säger...
Pajar spelkänslan helt och dessa sniper fattar ju inte att det inte tillför sitt lag något då de lagen mestadels förlorar conquest såvida inte båda llagen kör så...

Vill fan minnas någon spelrunda med 24 players på nån svensk bana där jag blev dödad hela tiden av snipers men jag var också den enda personen jag såg på 15 minuter som plockad flaggor och mitt lag vann! (mestadels pga. de flaggor jag plockade)
Dvs både mitt lag samt motståndarnas lag låg och campade med snipers....
bedrövligt

Som nån sagt tidigare en campign-klocka som ger instant death till någon som legar mer än: säg 90 sekunder blickstilla kunde kanske vara nåt?

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem

Jag norpar ace squad själv på servers ibland, inte svårt så alla som var i ens squad låg längst ner på listan och man själv låg högst upp lol. Testa att följa en bra spelare och hjälp honom i vad han än gör, kan fungera för dig kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yorii:

Jag gissar på att du spelar själv?
Skaffa ett par vänner att lira med så går det genast bra mycket bättre.

När jag spelar själv så ligger jag alltid nånstans mitt i listan, ofta en bra bit ner.

Men när vi är 3 pers som spelar tillsammans och snackar via ventrilo så får vi Ace squad 9/10 gånger.

Kan dock gå bättre när man är själv ibland.
För jag och min polare brukar bara rage:a om vi snackar samtidigt ^^

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av pierretox:

Så är det nog...
spelar inte så mycket på Svenska servrar kan bero på det du säger...
Pajar spelkänslan helt och dessa sniper fattar ju inte att det inte tillför sitt lag något då de lagen mestadels förlorar conquest såvida inte båda llagen kör så...

Vill fan minnas någon spelrunda med 24 players på nån svensk bana där jag blev dödad hela tiden av snipers men jag var också den enda personen jag såg på 15 minuter som plockad flaggor och mitt lag vann! (mestadels pga. de flaggor jag plockade)
Dvs både mitt lag samt motståndarnas lag låg och campade med snipers....
bedrövligt

Som nån sagt tidigare en campign-klocka som ger instant death till någon som legar mer än: säg 90 sekunder blickstilla kunde kanske vara nåt?

Skulle vara lättare att sätta en gräns på 5 spelare på vardera sida som kan köra den klassen.

Permalänk
Medlem

Skit i K/D (Ha kul)

Gå med i en Squad (alltid! Även om du är den första så kommer andra hoppa på, några upplåsningar Smittar av sig på resten av Squaden t e x sprint 2)

Var inte rädd för att adda BF3 vänner!! (även om du inte känner dom, finns många här på Swec när dom lirar, klicka på "Join Game"

Lär dig kartorna!! Och spela mer, träning ger färdighet! spela på mindre servar, så kan du springa runt o "lukta på blommorna" utan att bli stressad och på det sättet lära dig varje hörn/gatsten!

Och en sak som jag tror många glömmer som var ett uppvaknande för mig, testa olika DPI med musen, jag körde med rent för låg i början och det tog tid för mig att fatta, att det var ett problem.
Jag hittade liksom inte rätt med siktet. (Om du inte är nöjd med DPI:n Rita upp ett prick mönster på paint och en 8:a (eller vilket du vill) och träna att sätta muspilen på prickarna så fort och exakt du kan, och att köra 8:an så jämt du kan,Prova dig fram, med och utan mus acc, tills du känner att "det sitter" och att du trivs, prova sen o spela)

jag vet exakt hur du känner, har precis börjat att få kläm på BF3 och det har börjat vända från - till +! Efter 100h, men jag är rätt gammal, men tycker det är skitkul!! !!

Glöm inte HA KUL och tänk inte på K/D, så ska du se att det vänder!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Har läst igenom vad alla har skrivit, trodde inte jag skulle få så enorm feedback som jag fick. Tack så sjukt mycket för alla tips, dom är guld värda.
Har nog addat alla som skrev sitt Battlelog ID.
Fick precis hem mitt B2K, så ska lira lite snart och lås upp vapen osv, så jag har fler vapen att kötta med, men framförallt fler banor.
Och en sak som jag förstått ganska så väl, är att jag ska skita i K/D, för ett tag iaf. Det viktiga är att vinna.

Overall går det la skapligt för mig, men vill kunna gå plus varje match, samt massa score !

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk
Medlem

Det viktiga är inte att vinna utan att ha kul
Ibland är det rätt skönt att bara släppa allt och springa runt och dumma sig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Går det dåligt i en match som TS skriver brukar jag dissconnecta o hitta en ny server. Kör efter 5 minuter reglen. Efter 5 min ska du ha mer kills än du har dött. Om inte = dissconnect. Brukar inte bli bättre. Vidare har man ju märkt fenomenet med servrar där en stor majoritet verkar ha övernaturliga reaktionsförmågor. Man dör konstant i 1vs1, då är det bara o radikalt byta taktik till att gå efter en tank o försöka nöta den vägen istället.
Eller dissconnecta Ingen idé att sitta o bli förbannad, spel är väl till o vara kul eller ?

Permalänk
Medlem

Hitta ett spelsätt som passar dig!

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000