Permalänk

Spärrad Hotmail

Jag har haft samma hotmail i snart säkert 10 år, igår kväll när jag skulle logga in stod det att den blivit spärrad pga att någon använt den för att skicka spam eller liknande. Efter kollat upp detta så följde jag stegen som visades efter jag försökt logga in. När jag sedan fullföljt dessa steg så får jag endast upp ett meddelande om och om igen "Försök igen"

"Ett problem uppstod och vi måste därför be dig att logga in igen. Vi ber om ursäkt för de problem som detta kan orsaka."

Vad göra åt detta?

Visa signatur

Sandlådan 1.0 // CM 690 2 Advanced // Evga P55 FTW // i5 760 2.8 // Gigabyte 470 SOC // Corsair 4Gb 1600 // Samsung SpinPoint 1TB // Corsair 750HX

Permalänk
Entusiast

Vad jag vet så finns det inte så mycket att göra, kanske kontakta Hotmail om det går på något sätt?
Grannen utsattes för liknande och han bara gjorde en ny mail efter att ha varit utan ett tag, dvs han gav upp att vänta.
Du får helt änkelt se upp och kolla i din utkorg (Skickat) och se varje dag ifall folk är inne med botar på din mail och spammar. Jag hade under en period så och det som hjälpte var att byta lösenord + ta bort alla datorns Cookies så att säga.
Sen dess har då inte jag haft några problem med spamm-mails.

//Jonssown

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av flying_taz:

Jag har haft samma hotmail i snart säkert 10 år, igår kväll när jag skulle logga in stod det att den blivit spärrad pga att någon använt den för att skicka spam eller liknande. Efter kollat upp detta så följde jag stegen som visades efter jag försökt logga in. När jag sedan fullföljt dessa steg så får jag endast upp ett meddelande om och om igen "Försök igen"

"Ett problem uppstod och vi måste därför be dig att logga in igen. Vi ber om ursäkt för de problem som detta kan orsaka."

Vad göra åt detta?

Läs http://windowslivehelp.com/solution.aspx?solutionid=f172cbee-... På windowslivehelp.com kan du även kontakta Microsofts supporttekniker för Hotmail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Microserf:

Läs http://windowslivehelp.com/solution.aspx?solutionid=f172cbee-... På windowslivehelp.com kan du även kontakta Microsofts supporttekniker för Hotmail.

Min tjej har drabbats av samma sak. Omöjligt att logga in och stegen som anges för att återställa lösenord eller validera ens windows live ID fungerar inte. Man kommer bara tillbaka till samma sida där det står "Ditt konto har blivit spärrat". Omöjligt att få en valideringskod skickad vare sig till den alternativa mailen eller som sms. Hotmail supporten då? Jo, den är ju så smart utformad att man måste logga in med sitt Windows Live ID som är... spärrat. Smart lösning av Hotmailteamet. Då återstår att kontakta Hotmail, via mail eller telefon, men det går ju tyvärr inte. Man kan tydligen enbart använda sig av Hotmail-supporten, som inte går att logga in på med ett spärrat Windows Live-ID. Har iaf hittat denna mailaddress, sverige@microsoft.com, och mailat så nu får man väl vänta och se.
Den fanns att tillgå här: http://www.windowslive.se/mvh/post/2010/09/28/Har-du-problem-...

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Vad jag vet så finns det inte så mycket att göra, kanske kontakta Hotmail om det går på något sätt?
Grannen utsattes för liknande och han bara gjorde en ny mail efter att ha varit utan ett tag, dvs han gav upp att vänta.
Du får helt änkelt se upp och kolla i din utkorg (Skickat) och se varje dag ifall folk är inne med botar på din mail och spammar. Jag hade under en period så och det som hjälpte var att byta lösenord + ta bort alla datorns Cookies så att säga.
Sen dess har då inte jag haft några problem med spamm-mails.

//Jonssown

Skrivet av Microserf:

Läs http://windowslivehelp.com/solution.aspx?solutionid=f172cbee-... På windowslivehelp.com kan du även kontakta Microsofts supporttekniker för Hotmail.

Skrivet av ziontist:

Min tjej har drabbats av samma sak. Omöjligt att logga in och stegen som anges för att återställa lösenord eller validera ens windows live ID fungerar inte. Man kommer bara tillbaka till samma sida där det står "Ditt konto har blivit spärrat". Omöjligt att få en valideringskod skickad vare sig till den alternativa mailen eller som sms. Hotmail supporten då? Jo, den är ju så smart utformad att man måste logga in med sitt Windows Live ID som är... spärrat. Smart lösning av Hotmailteamet. Då återstår att kontakta Hotmail, via mail eller telefon, men det går ju tyvärr inte. Man kan tydligen enbart använda sig av Hotmail-supporten, som inte går att logga in på med ett spärrat Windows Live-ID. Har iaf hittat denna mailaddress, sverige@microsoft.com, och mailat så nu får man väl vänta och se.
Den fanns att tillgå här: http://www.windowslive.se/mvh/post/2010/09/28/Har-du-problem-...

För mig löste det sig väldigt enkelt tillslut, logga in från en av skolans datorer och det funkade utmärkt att följa stegen där... Vet dock inte om detta fungerar för alla...

Visa signatur

Sandlådan 1.0 // CM 690 2 Advanced // Evga P55 FTW // i5 760 2.8 // Gigabyte 470 SOC // Corsair 4Gb 1600 // Samsung SpinPoint 1TB // Corsair 750HX

Permalänk
Medlem

Jag testade och logga in hotmail och då var mitt också spärrat, fick verifiera mig via mobilen. Det vill säga MS skickar ett sms med en kod du ska skriva in så funkar det sedan helt utmärkt.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av ziontist:

Hotmail supporten då? Jo, den är ju så smart utformad att man måste logga in med sitt Windows Live ID som är... spärrat. Smart lösning av Hotmailteamet. [/url]

Kan hålla med om att det kanske inte är optimalt eller logiskt. En enkel lösning är att dock skapa ett temporärt Windows Live-konto på http://signup.live.com för att logga in på http://windowslivehelp.com och kommunicera med supportteamet och verifiera att man är ägare till originalkontot som är spärrat.

Permalänk
Medlem

Har nu skapat en ny Hotmail, kommit in och gjort som du sa. Kollade även runt och tydligen är det MÅNGA med samma problem. Dvs att återställningsmöjligheterna inte fungerar. Tydligen är det så att Hotmail har gjort en stor uppdatering för att få bukt med spam, med konsekvensen att flertalet e-postadresser har spärrats. De undersöker problemet i detta nu. Kanske löser det sig trots allt

Permalänk

Hur fan får man smset då?>.<

Går in på denna sida http://explore.live.com/windows-live-sign-in-account-temporarily-blocked-ui?mkt=sv-SE

Och klickar på lägg till, men mitt konto är ju spärrat... Dom fortsätter skicka länkar om återställning men det är spärrat, spärrat, spärrat!

Dom verkar vara gravt utvecklingsstörda hela bunten! Snälla hjälp mig ._. ska byta mailadress så fort jag bara kommer in på den blockerade...

Visa signatur

"Här sitter vi som tre mongolider" - Mattias den skånske blekingebon

"Vad gör du cp?" - Mattias den skånske blekingebon

Permalänk

Nu när jag äntligen efter typ 1000000e gången får byta lösenord för min mail tydligen används av spam bottar så står det att det kostar MIG pengar för att få ett sms från windows live teamet ... 2kr... seriöst? Ska jag bli straffad för spam bottar snor mitt konto för att spamma andra ? -.-

Hade man vetat sådant här vid 13 års ålder ( är idag 25 år ) då man skaffade kontot hade jag aldrig använt hotmail.

Visa signatur

Anime fr34k

Permalänk
Medlem

Du behövde inte jag göra när jag hjälpte en släkting. Det var gratis att få fixat. Vi höll också på några gånger.

Tillslut valde jag att vi glömt lösenordet. De skickade ett mail till ett annat mail konto vi skrivit i förväg. I brevet vi fick så trycket vi på länken och valde ett nytt lösenord. Jag antar att du kommit så här långt eftersom du snackar om att du bytt lösenord 10000 gånger.

Du loggades INTE in automatiskt när du bytt lösenord utan var tvungen att öppna en ny webbsida till den vanliga Hotmail sidan och logga in som vanligt.

Edit:
Det hjälpte mig att vänta och tänka i några sekunder extra vid varje sida jag läst så upptäckte jag vad jag hade gjort mitt misstag de första gångerna.