Permalänk
Skrivet av Legopappa:

Jo det ena minnet av de tre jag beställde var felande, Men det är inte bara det utan när jag tog ut Cpu´n ur moderkortet (rampage III formula) verkar det vara en del pins som är böjda, för när jag kollade det andra moderkotet så cpu sockeln annorlunda, så försiktigt kände jag på de udda ställena och de var "stickiga" men eftersom där inte finns fler Rampage kort hur ksa webhallen ersätta det för det måste ju vara garanti på det, efterosm kortet bara är knappa 2v gammalt.
Så just nu kör jag mitt gamla Deluxe v2 moderkort min typiska otur att nåt ska fela

Med största sannolikhet är det du som har förstört/böjt pinnarna i moderkortet då dem sällan kommer så från fabrik. Tror du kommer ha svårt att få det att gå på garanti.

Om jag var du skulle jag lämna in min dator för service nästa gång något ska göras då du inte verkar ha koll på allt.

Mvh

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Jo det ena minnet av de tre jag beställde var felande, Men det är inte bara det utan när jag tog ut Cpu´n ur moderkortet (rampage III formula) verkar det vara en del pins som är böjda, för när jag kollade det andra moderkotet så cpu sockeln annorlunda, så försiktigt kände jag på de udda ställena och de var "stickiga" men eftersom där inte finns fler Rampage kort hur ksa webhallen ersätta det för det måste ju vara garanti på det, efterosm kortet bara är knappa 2v gammalt.
Så just nu kör jag mitt gamla Deluxe v2 moderkort min typiska otur att nåt ska fela

De kommer nästan säkert att säga att det är monteringsfel från din sida som har böjt dem, och det är det troligen.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Jo det ena minnet av de tre jag beställde var felande, Men det är inte bara det utan när jag tog ut Cpu´n ur moderkortet (rampage III formula) verkar det vara en del pins som är böjda, för när jag kollade det andra moderkotet så cpu sockeln annorlunda, så försiktigt kände jag på de udda ställena och de var "stickiga" men eftersom där inte finns fler Rampage kort hur ksa webhallen ersätta det för det måste ju vara garanti på det, efterosm kortet bara är knappa 2v gammalt.
Så just nu kör jag mitt gamla Deluxe v2 moderkort min typiska otur att nåt ska fela

Du kan ju alltid försöka höra med en datoraffär om de kan fixa pinsen (böja dom rätt, kanske kostar något) till dig. EDIT: Som de andra skriver går inte böjda CPU pins på garantin.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk

hmm jaha det var det med det då, nåja tur jag hade detta moderkort, ska kolla på det där med att lämna in det så nån kan böja tebaks de.
knepigt då jag inte ens rört pinsen att de är böjd men ska kolla med webhallen se vad de säger

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

Man bör vara extremt försiktig när man monterar/demonterar processorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk

Man bör vara extremt försiktig när man monterar/demonterar processorn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk

jag ringde en kille som har en firma han skulle titta på moderkortet imorrn hoppas som dan att han får till den, för eet moderkort för så många kronor är inte kul att ha ståendes förstörd

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

är det nån av er som fått ett felaktigt minne?
måste man skicka in alla 3 stickor eller bara den som felar?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem

Vad är det för tillverkare?

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

när du installerar windows glöm inte moderkorts drivrutinerna

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk

intel inf drivare+ljudkort var det första jag installerade.
det är Corsair vengeance 1600mhz ddr3 minnen, det lustiga är att bios+windows hittar 12gb men i memetest då blird det rött direkt med alla 3 minnena i

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

ett rampage gene är ju ett mtx kort men ryms det fullstora grafikkort och hur funkar ett sånt moderkort i en midi tower värme mässigt alltså?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

intel inf drivare+ljudkort var det första jag installerade.
det är Corsair vengeance 1600mhz ddr3 minnen, det lustiga är att bios+windows hittar 12gb men i memetest då blird det rött direkt med alla 3 minnena i

Kontakta Corsair, de ska ha kung service

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk

ska göra så

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

kontaktade CDOn där jag köpt minnena från men kan inte bara skicka in det trasiga minnet utna alla 3 så blir utan dator ett tag(gggrrrr:mad:) men vad att göra inte mycket alls killen ska kolla på moderkortet men trodde itne det var mycket att göra åt.
Jävla skit också 2600:- åt helvete

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

Ett tips som kanske inte är så superaktuellt just nu men jag har märkt att om man monterar alla diskarna nere (har 3 precis som du) så ökar luftflödet något enormt då kablarna läggs undan mycket bättre. Jag minskade min idle temp på min cpu med ca. 5 grader på en sån enkel förändring. Hoppas det kan hjälpa lite efter alla problem du har haft. Hoppas att du får till din dator snart!

Permalänk
Medlem

Kolla den här tråden.
Det pratas om att man kanske kan skicka in moderkortet för att få sockeln bytt för 600:-.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk

hej
jag fick igång rampage kortet med gamla proppen 920 problemet var att volten skiftade mellan normal till över 24volt på cpu ioh ich dram osv.
men inte på 3v,5v,12, de var normala.
detta på en så kallad "jig" kan det vara de där pinsens fel att de orskara det där?
för under den tid jag hade igång moderkortet,processorn,grafikkort så gick inget sönder eller varmt låg på 33-34 grader på cpu.

törs jag köra moderkortet?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

har nu efter jag märkte missen flashade mitt bios från formula till extreme därav kanske en del problem med att itne få ljudkortet att fungera riktigt, men nu har den gått stabilt i en vecka ungefär, inga blåskärmar däremot kan ljudet försvinna trots att man inte "Mutat" men det är väl nån "glitch" i systemet eller nån kabel.
spelade swtor igår gick inte ens upp i 70 grader

så det verkar som att moderkortet klarade sig bra iaf. trots böjda pins

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]