Deviltech, fortfarande pålitliga?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spg:

Konfiguration:
Bildschirm: 18,4" 1920 x 1080 Full-HD LED-Widescreen
Betriebssystem: kein
Sprache Betriebssystem: Englisch ( Falls Betriebssystem ausgewählt )
Garantie: DevilCare: 2 Jahre DevilCare und 2 Jahre Garantie
System Beleuchtung: DevilTech® DevilSX System Beleuchtung - Wählen Sie aus 8 unterschiedlichen Farben
Prozessor: Intel® Mobile Core i7 2760QM / 6MB L3 Cache, 2.40GHz - 3.50GHz Turbo Modus [+179€]
Grafikkarte: Zwei GeForce GTX 560M Grafikkarten im SLI mit ins gesammt 3 GB
Speicher: 8 GB - 2 x 4096 MB Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1600 MHz [+119€]
Festplatte: 320 GB 7.200 U/Min SATA
Festplatte 2: Seagate Momentus XT, 320GB, 4GB Hybrid, 7200U/Min. [+€105€]
Festplatte 3: kein
CD DVD Blu-Ray: DVD-Brenner: 8x Dual Layer DVD+/-RW / 24x CD-RW Combo
Wireless Netzwerkkarte: Integrierte DevilTech Wireless-Karte + Bluetooth
Kommunikation: Integriertes 10/1000Mb Gigabit Ethernet und 56K V.92 Modem
Soundkarte: Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192KHz) mit Surround Sound
Fingerprint: Integriertes Fingerabdruck-Lesegerät - Sperren Sie Eindringlinge und Schnüffler aus!
WebCam: Integrierte 2.0 Megapixel Kamera
Keyboard: Notebook-Tastatur - Schwedisch
Maus: keine
Headset: kein
Office-Software: kein
Anti-Viren-Software: kein
USB-Stick: kein
Notebook-Tasche: kein
Ersatz-Akku: kein

Den gick på 1702Euro= 16100 kr

Fått nån ETA när du ska få din? Väntat 3veckor på min just nu :/

Permalänk
Medlem

aa runt 2 veckor från då jag beställde den.

Permalänk
Skrivet av bakemonster:

Fått nån ETA när du ska få din? Väntat 3veckor på min just nu :/

Av nyfikenhet, hur sköts betalningen, går det få på faktura? Känns ju lite vågat att sätta in pengar innan man får datorn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeuxlarsson:

Av nyfikenhet, hur sköts betalningen, går det få på faktura? Känns ju lite vågat att sätta in pengar innan man får datorn.

Bank till Bank överföring, ingen faktura eller nånting erbjuds, man skickar pengar till dom, och sen skickar dom datorn.

Permalänk

Vilken jävla service dom har alltså, helt sinnessjukt.

Beställde först datorn 2011-11-06.
Betalade den 7: e
den 8: onde mailade jag dem och frågade om jag kunde byta till en i7 processor istället.
Efter en dag (9: onde alltså) fick jag svar att det går bra och hur jag skulle göra.
Samma dag (9onde) svarade jag och frågade om mina "beräkningar" stämmer, dvs mellanskillnaden som blev mellan i5 och i7. (vill nämligen vara säker att jag betalar in rätt summa eftersom det ändå handlar om nån tusenlapp.)
Den 10: onde fick jag svar igen, där dom svarade på nånting heelt annat än de jag hade frågat.

Samma dag ställde jag samma fråga igen, och har just nu (6dagar) ännu inte fått något svar.

Visa signatur

▪ Deviltech hellmachine - i7 2760QM - 8 GB DDR3 - Geforce GTX 560m sli - Samsung 830 160GB - 500 GB x 2 - såld
▪ Asus UX32VD - Core i7 3517U - 10 GB DDR3 - Geforce GT 620M - Samsung 840 256 GB

Permalänk

Är det någon annan som har beställt nyligen och fått vänta lika länge som jag har?
Börjar bli jävligt orolig då det handlar om 15tusen spänn, har inte ens fått veta om dom fått betalningen.

Vet ingenting.

Visa signatur

▪ Deviltech hellmachine - i7 2760QM - 8 GB DDR3 - Geforce GTX 560m sli - Samsung 830 160GB - 500 GB x 2 - såld
▪ Asus UX32VD - Core i7 3517U - 10 GB DDR3 - Geforce GT 620M - Samsung 840 256 GB

Permalänk
Skrivet av tjackkurt:

Är det någon annan som har beställt nyligen och fått vänta lika länge som jag har?
Börjar bli jävligt orolig då det handlar om 15tusen spänn, har inte ens fått veta om dom fått betalningen.

Vet ingenting.

1. Vad betyder "nyligen"?
2. Deviltech lagerför inte många varor så dom får efterbeställa när dom fått in din beställning tror jag.
3. Leveranstid har (vad jag hört) varierat på ett par veckor upp till en månad, kanske längre.
4. Deras support är dålig.

Jag (tror) inte du behöver oroa dig, dom ska enligt utsago vara seriösa och en stor kedja i Tyskland, dock kan jag inte uttala mig av erfarenhet.

Permalänk
Medlem

Deviltech är pålitliga, dock har dom oerhört tryck, så det tar tyvärr ganska lång tid att både få datorn och svar, men har aldrig hört någon som fått strul och datorerna är oerhört prisvärda!

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

1. Vad betyder "nyligen"?
2. Deviltech lagerför inte många varor så dom får efterbeställa när dom fått in din beställning tror jag.
3. Leveranstid har (vad jag hört) varierat på ett par veckor upp till en månad, kanske längre.
4. Deras support är dålig.

Jag (tror) inte du behöver oroa dig, dom ska enligt utsago vara seriösa och en stor kedja i Tyskland, dock kan jag inte uttala mig av erfarenhet.

Skrivet av Zyriak:

Deviltech är pålitliga, dock har dom oerhört tryck, så det tar tyvärr ganska lång tid att både få datorn och svar, men har aldrig hört någon som fått strul och datorerna är oerhört prisvärda!

okej, men då får jag helt enkelt vänta och se, har ännu inte hört nånting från dom.

Visa signatur

▪ Deviltech hellmachine - i7 2760QM - 8 GB DDR3 - Geforce GTX 560m sli - Samsung 830 160GB - 500 GB x 2 - såld
▪ Asus UX32VD - Core i7 3517U - 10 GB DDR3 - Geforce GT 620M - Samsung 840 256 GB

Permalänk

nu är datorn skickad och på gång hit. Lång väntan, dålig support. Får hoppas det var värt allt besvär, samt att datorn håller sig felfri.. kanske återkommer med några bilder om det finns intresse.

Visa signatur

▪ Deviltech hellmachine - i7 2760QM - 8 GB DDR3 - Geforce GTX 560m sli - Samsung 830 160GB - 500 GB x 2 - såld
▪ Asus UX32VD - Core i7 3517U - 10 GB DDR3 - Geforce GT 620M - Samsung 840 256 GB

Permalänk
Skrivet av tjackkurt:

nu är datorn skickad och på gång hit. Lång väntan, dålig support. Får hoppas det var värt allt besvär, samt att datorn håller sig felfri.. kanske återkommer med några bilder om det finns intresse.

Intresse finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjackkurt:

nu är datorn skickad och på gång hit. Lång väntan, dålig support. Får hoppas det var värt allt besvär, samt att datorn håller sig felfri.. kanske återkommer med några bilder om det finns intresse.

Om man får fråga, när beställde du din? Beställde en 5700 den 13 december, kan ju bara hoppas att jag inte får vänta lika länge som du verkar ha gjort!

Permalänk
Medlem

Deviltech är en "relativt" liten firma i Tyskland.

Tyvärr är supportproblemet inte något som är unikt för Sverige. I Tyskland är Deviltech väldigt kända för att erbjuda kvalitetsbyggen med väldigt bra komponenter och reguljära köp/garantivillkor - men samtidigt för en oacceptabel mail- och supportstandard vad gäller svarstider på mail, information och utskick. Deviltech är ingen "stor" kedja, som någon här skriver. Det är en liten firma som drivs av ett fåtal individer som köper in delar efter behov och bygger datorer en och en.

Utöver det så har hemsidan en hel del stavfel. För ett år sedan så var det väldigt vanligt att datorer kom med komponentfel/defekta skärmar (se bland annat http://www.winfuture-forum.de/index.php?showtopic=175142&st=7... om ni pratar tyska), dock så är detta någonting som verkar vara fixat.

Personligen skulle jag däremot inte beställa från Deviltech. Dels för att jag inte bor i Tyskland längre, vilket gör garantin till en problematisk sak i bästa fall. Dels på grund av att de inte erbjuder någonting annat än förskottsbetalning, vilket efter dagens tyska företagsstandard är föråldrat, oavsett argument, när det finns alternativa företag som erbjuder datorer med bättre villkor. Dock så är den bristfälliga supporten det största minuset i min mening. Man måste bry sig om sina kunder.

Rent avtals/standardmässigt uppfyller Deviltech alla firmakrav på en pållitlig firma i Tyskland - bortsett från betalningsmöjligheterna - men de rapporter från kunder som flyter runt på nätet bjuder på en annan bild. Frågan är väl om man är beredd att riskera ett bygge för 12000-20000 kronor - för mig är det valet rätt enkelt.

Sorry, inte meningen att göra detta till en konsument/butikstråd :). Ville bara erbjuda lite åsikter samt dra in lite tyska rapporter. Mitt personliga tips - kör på en av de mer lovordade tyska butikerna:

www.nexoc.de
www.mysn.de

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Har fått min dator nu. Beställde 13 december, den skickades från Tyskland 11 januari och anlände hos UPS i Sverige måndag 16 januari. Deviltech gav mig aldrig nåt trackingnummer så jag mailade dem på tisdagen och frågade efter det. Fick det på onsdagen, samma dag som ett kort från UPS damp ner i brevlådan som sa att jag kunde hämta ut mitt paket alternativ skicka min portkod. Leveranstiden var ju inte mycket sämre än utlovat med tanke på att det var över jul och nyår, dock var det väl lite surt att jag inte fick nåt trackingnummer.

Hämtade ut datorn så fort jag kunde på onsdagen och när jag kom hem fick jag till min fasa se att datorn hade engelskt tangentbord trots att jag beställt med svensk layout. Skickade mail på onsdagskvällen och bad dem skicka ett svensk tangentbord eftersom jag inte pallar skicka tillbaka hela datorn och vänta 2 veckor när man lätt kan byta tangentbordet själv. Har inte fått något svar än så det lär väl dröja minst en vecka till om de nu går med på att skicka det. Misstag gör ju alla, så jag ger dem en chans att rätta till det innan jag börjar spy galla över dem.
Annars funkar datorn jättebra, det är en Devil 5700 med I7 2670QM i fall någon undrar.

Permalänk
Medlem

Funderar på en Fire DTX med följande konfiguration:

Full-HD skärm (som har fått beröm i tidigare recensioner, finns det anledning att tro att skärmar blivit sämre det senaste året?)
i7 2670 (bedömer att uppgraderingen till 2760 inte är värd pengarna)
GT555 med 2GB ram (grafikkort i mellanklassen duger alldeles utmärkt för mig, spelar mest HON och lite Skyrim)
8GB RAM (6 räcker nog, men känns dumt att snåla för €20)
500 GB HDD med 7200 rpm
BIFFOOT N-kort (då jag huvudsakligen spelar via WLAN känns bättre wifi-kort för €30 som en smal sak)

€956 eller 8064 kr med min banks växelkurs idag. Ovanpå det köper jag en Windows-licens från Dustin för 920 kr och slutar på totalt under 9000.

Alternativet är att köpa en N55 från inet för 8990 - samma spec förutom lite sämre processor och, långsammare hårddisk och större yttermått (även 100g tyngre).

Prel leveransdatum redan det 1:a feb, är det verkligen rimligt?

Permalänk
Skrivet av nordlic:

Funderar på en Fire DTX med följande konfiguration:

Full-HD skärm (som har fått beröm i tidigare recensioner, finns det anledning att tro att skärmar blivit sämre det senaste året?)
i7 2670 (bedömer att uppgraderingen till 2760 inte är värd pengarna)
GT555 med 2GB ram (grafikkort i mellanklassen duger alldeles utmärkt för mig, spelar mest HON och lite Skyrim)
8GB RAM (6 räcker nog, men känns dumt att snåla för €20)
500 GB HDD med 7200 rpm
BIFFOOT N-kort (då jag huvudsakligen spelar via WLAN känns bättre wifi-kort för €30 som en smal sak)

€956 eller 8064 kr med min banks växelkurs idag. Ovanpå det köper jag en Windows-licens från Dustin för 920 kr och slutar på totalt under 9000.

Alternativet är att köpa en N55 från inet för 8990 - samma spec förutom lite sämre processor och, långsammare hårddisk och större yttermått (även 100g tyngre).

Prel leveransdatum redan det 1:a feb, är det verkligen rimligt?

Ska du inte beställa laptop med high-end kort ser jag ingen anledning för dig att beställa ifrån tyskland? Kör inte dell fortfarande 25% rabatt? får man väll en Dell XPS 17" med 555gt för samma peng? svensk support.

Mvh

Visa signatur

Clevo P150Hm 15,6" | 2720QM 2.2Ghz | 8Gb Ram 1600Mhz | AMD 6990M | 120GB intel 510 SSDx500GB 7200 RPM | 3Dmark11: 3550P

Permalänk
Medlem
Skrivet av baaaltazar:

Ska du inte beställa laptop med high-end kort ser jag ingen anledning för dig att beställa ifrån tyskland? Kör inte dell fortfarande 25% rabatt? får man väll en Dell XPS 17" med 555gt för samma peng? svensk support.

Mvh

För mig handlar det mer om prisvärde. För 8155 (med studentrabatt) får jag följande spec på en XPS15 (det är en 15.6" med full HD jag vill ha)

2670 QM, samma processor
8 GB ram, dock 1333mhz (dock stödjer inte 2670 QM 1600 så det spelar ingen roll) dvs samma
750 GB 7200 rpm hdd (större hdd, spelar mig ingen större roll då jag har 2tb extern)
GT540 istället för GT555 (som enligt vad jag lyckats läsa mig till är ganska mycket sämre)
Full-HD skärm som visserligen anses vara bäst i klassen.

Jag får utöver det en dator som väger 200g mer, och har mindre smidiga dimensioner (ca 1 cm på vardera bredd och djup, samt ca 3mm tjocklek) och ett års garanti istället för 2. Det enda som får det att luta åt Dell är att andrahandsvärdet är bättre, då "clueless" folk inte kommer att köpa ett datormärke de inte känner igen, och folk som kan Clevo/DT betalar sämre (för att de kan marknaden bättre).

Permalänk
Skrivet av nordlic:

För mig handlar det mer om prisvärde. För 8155 (med studentrabatt) får jag följande spec på en XPS15 (det är en 15.6" med full HD jag vill ha)

2670 QM, samma processor
8 GB ram, dock 1333mhz (dock stödjer inte 2670 QM 1600 så det spelar ingen roll) dvs samma
750 GB 7200 rpm hdd (större hdd, spelar mig ingen större roll då jag har 2tb extern)
GT540 istället för GT555 (som enligt vad jag lyckats läsa mig till är ganska mycket sämre)
Full-HD skärm som visserligen anses vara bäst i klassen.

Jag får utöver det en dator som väger 200g mer, och har mindre smidiga dimensioner (ca 1 cm på vardera bredd och djup, samt ca 3mm tjocklek) och ett års garanti istället för 2. Det enda som får det att luta åt Dell är att andrahandsvärdet är bättre, då "clueless" folk inte kommer att köpa ett datormärke de inte känner igen, och folk som kan Clevo/DT betalar sämre (för att de kan marknaden bättre).

Ahh det var en 15 tummare du var ute efter ! ja då kanske det är mer prisvärt. Känns bara krångligt att köpa ifrån tyskland har själv suttit på clevo maskiner i 5 år nu, går aldrig tillbaka.

Hoppas sverige får flera återförsäljare av clevo. Norge har en sjysst sida www.multicom.no . Dock vet jag inte hur man kanske kan arrangera ett köp / hämta en PC. då får du dra av momsen när du lämnar norge

Visa signatur

Clevo P150Hm 15,6" | 2720QM 2.2Ghz | 8Gb Ram 1600Mhz | AMD 6990M | 120GB intel 510 SSDx500GB 7200 RPM | 3Dmark11: 3550P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siken:

Har fått min dator nu. Beställde 13 december, den skickades från Tyskland 11 januari och anlände hos UPS i Sverige måndag 16 januari. Deviltech gav mig aldrig nåt trackingnummer så jag mailade dem på tisdagen och frågade efter det. Fick det på onsdagen, samma dag som ett kort från UPS damp ner i brevlådan som sa att jag kunde hämta ut mitt paket alternativ skicka min portkod. Leveranstiden var ju inte mycket sämre än utlovat med tanke på att det var över jul och nyår, dock var det väl lite surt att jag inte fick nåt trackingnummer.

Hämtade ut datorn så fort jag kunde på onsdagen och när jag kom hem fick jag till min fasa se att datorn hade engelskt tangentbord trots att jag beställt med svensk layout. Skickade mail på onsdagskvällen och bad dem skicka ett svensk tangentbord eftersom jag inte pallar skicka tillbaka hela datorn och vänta 2 veckor när man lätt kan byta tangentbordet själv. Har inte fått något svar än så det lär väl dröja minst en vecka till om de nu går med på att skicka det. Misstag gör ju alla, så jag ger dem en chans att rätta till det innan jag börjar spy galla över dem.
Annars funkar datorn jättebra, det är en Devil 5700 med I7 2670QM i fall någon undrar.

Gick en vecka utan att få svar, så jag skickade ett till mail och fick svar ganska snabbt:

Citat:

Hello,

actual we don´t have swedish keyboards in stock. So it looks on month march we will get a delivery with Swedish keyboards

Var väl tur att de skickade datorn istället för att vänta tills mars, men hur i hela jävla friden kan det dröja två månader för en leverans? Det går fan inte att programmera med engelskt tangentbord och jag pallar inte vänta till mars, nån som vet var man får tag på en svensk keyboard till MSI GT683R/Devil 5700? :'(

Permalänk
Medlem

Dammar av tråden lite.

Någon som beställt på sistone av deviltech?
Hur har det gått?

Dom har rätt bra priser om man jämnför med pc-konsulten.
15,6" - 680GTX , i7 3840QM - 1802€ - 14920kr exkl frakt enligt swedbanks eurokurs.

samma spec hos pc-konsulten:
Dock har dom bara I7 3820QM cpun , men priset hamnar på - 17.700 exkl frakt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Dammar av tråden lite.

Någon som beställt på sistone av deviltech?
Hur har det gått?

Dom har rätt bra priser om man jämnför med pc-konsulten.
15,6" - 680GTX , i7 3840QM - 1802€ - 14920kr exkl frakt enligt swedbanks eurokurs.

samma spec hos pc-konsulten:
Dock har dom bara I7 3820QM cpun , men priset hamnar på - 17.700 exkl frakt

Är också intresserad av folks erfarenheter av Deviltech, skriv gärna här ni som vet något. Frakten till Sverige kostar förresten 49 Euro vilket motsvarar ungefär 422kr

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI