BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt om det ska klassas som ett riktigt problem, men det här känns som det mest lämpade stället att ta upp detta.

Mitt problem är att när jag drar ner på grafiken så verkar jag inte vinna någon prestanda på det. Ligger på samma ungefärliga fps när jag spelar med allt på low och på ultra, 50-70, till och från. Vet inte om det är spelet eller hårdvaran som gör detta. Vill kunna sänka inställningarna så det går lättare att spela medans jag frapsar. Har för övrigt en ganska kompetent dator: CF 6970, T1100.

Permalänk
Medlem

Problem med min system fick lite fryser bild hela tiden inte så flyter bättre men förra min gamla Q6600 gick bra utan problem just den nya system som problem fortfarnde men nån har upplev oxå eller ? jag behöver lite hjälp .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk

Tjena, Jag kan inte spela av någon konstig anledning.
Jag kommer in på Battlelog, men nedan står det fel på sidan och en varningstriangel och kan inte komma in på någon server, någon som vet lösningen på detta.
Mvh
Acke

Visa signatur

i5 8600k @ 4.5Ghz | Asus ROG STRIX Z370-F | 16GB 2300mhz | ASUS ROG STRIX GTX 1080Ti OC 11GB | 256GB Samsung M.2 | Corsair H100i | Corsair R570X White | ASUS ROG Swift PG278Q |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ackeofsweden:

Tjena, Jag kan inte spela av någon konstig anledning.
Jag kommer in på Battlelog, men nedan står det fel på sidan och en varningstriangel och kan inte komma in på någon server, någon som vet lösningen på detta.
Mvh
Acke

*Inlägg flyttat till rätt tråd.*

Lycka till med ditt problem.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Kan man unbinda så man inte byter vapen när man trycker på scrollknappen då man är i en helikopter?

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Någon som känner igen detta meddelande: "Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'laasek' (for 2 minutes) ... Violation (IGNORING QUERIES) #9006" ?

Uppdaterat PB redan.

Edit. Nvm, starta om datorn då funkade det...

Permalänk
Medlem

Har 3 problem, som troligtvis alla hänger ihop:

1. Tangetbordet slutar fungera helt efter olika lång tid i BF3, oftast tar det mindre än 10 min. Tgb får ström eftersom det fortfarande lyser. Jag kan alltså inte ens använda ctrl+alt+del för att ta mig ur spelet.

2. Min mus lägger av i ett par sekunder för att sedan börja fungera igen. Börjar också efter olika lång tid i BF3.

3. Mitt ljud lägger av. Ljudet tar jag genom ett G930 headset, via USB som ovanstående.

För att få det att funka igen måste jag dra ur USB enheten som har fukkat ur, och koppla in den igen.

Allt jag har hittat om felet är detta:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/115218-25-keyboard-stops-...

TGB: Logitech Illuminated
Mus: Logitech G400
Headset: Logitech G930

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Hej,

Mina gpuer tycks inte vilja jobba mer än dryga 50% (gtx 295). Någon som vet om detta är normalt? Får kass fps även på low. Det roliga är att dom jobbade ca 70% förut men tycks inte vilja röra sig över 50% nu.

Cpu: i7 920 @ 3.6ghz
6gb ram

Har senaste drivisarna från nvidia.

Några idéer?

//r0xxz

Permalänk
Medlem

Ni som kör Crossfire tanka senaste 12.1, Spelet flyter på ordentligt nu, tror all microstuttering är borta med AFR-Friendly i profilen (ABR-något på svenska). Själv var ja inte så hårt drabbad, kör dubbla 6950 2gb.. men känns som ett nytt spel

Permalänk
Medlem

Skulle precis börja spela nu, och efter ca 5min kommer detta upp:

Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'kawasakikiwi' (for 0 minutes) ... RESTRICTION: Service Communication Failure: PnkBstrB.exe driver failure (PnkBstrK.sys) ffab

Vad är det som strular?, det har ju fungerat felfritt innan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiwi11:

Skulle precis börja spela nu, och efter ca 5min kommer detta upp:

Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'kawasakikiwi' (for 0 minutes) ... RESTRICTION: Service Communication Failure: PnkBstrB.exe driver failure (PnkBstrK.sys) ffab

Vad är det som strular?, det har ju fungerat felfritt innan..

Dom har haft problem med PB nu ett tag (klarat mig dock)
http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Permalänk
Medlem

Tar väldigt lång tid att joina en server =/ jag klickar på en server och join, sedan kommer rutan upp nere till vänster som säger "joining server" spelet startas via origin (den lilla rutan som det står "battlefield startas" på) när det rutan försvinner så fortsätter det att ladda på internet browsern och spelet kommer aldrig upp!

vad ska man göra? funkade prima igår

Permalänk
Skrivet av Primary:

Tar väldigt lång tid att joina en server =/ jag klickar på en server och join, sedan kommer rutan upp nere till vänster som säger "joining server" spelet startas via origin (den lilla rutan som det står "battlefield startas" på) när det rutan försvinner så fortsätter det att ladda på internet browsern och spelet kommer aldrig upp!

vad ska man göra? funkade prima igår

Kommer BF3 upp som ett eget program nere i din windows bar eller vad man skall kalla det? Har du "Go to game when ready" ikryssat i rutan som kommer upp nere till vänster?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lergöken:

Kommer BF3 upp som ett eget program nere i din windows bar eller vad man skall kalla det? Har du "Go to game when ready" ikryssat i rutan som kommer upp nere till vänster?

Den är i kryssad och spelet kommer ej upp i windows baren... =( den gjorde det igår men inte nu?

Permalänk
Skrivet av Primary:

Den är i kryssad och spelet kommer ej upp i windows baren... =( den gjorde det igår men inte nu?

Går det att starta coop eller singleplayer?

Vet inte vad problemet är tyvärr men försöker i alla fall hjälpa till att felsöka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lergöken:

Går det att starta coop eller singleplayer?

Vet inte vad problemet är tyvärr men försöker i alla fall hjälpa till att felsöka

går inte starta något =(

tack så mycket för att du hjälper till!

Permalänk
Skrivet av Primary:

går inte starta något =(

tack så mycket för att du hjälper till!

Inte direkt genom origin heller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lergöken:

Inte direkt genom origin heller?

nope, likadant där! jag klickar! rutan kommer upp "startar Battlefield 3", den försvinner och sedan händer inget mer...

Permalänk
Skrivet av Primary:

nope, likadant där! jag klickar! rutan kommer upp "startar Battlefield 3", den försvinner och sedan händer inget mer...

Har samma problem.

Lösningen är: Ctrl - alt - delt ----> avslutas bf3.exe , sen joina servern igen och då funkar det. Lite jobbigt dock om man måste stå i dubbla köer hela tiden men men. Nått iallafall.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Har samma problem.

Lösningen är: Ctrl - alt - delt ----> avslutas bf3.exe , sen joina servern igen och då funkar det. Lite jobbigt dock om man måste stå i dubbla köer hela tiden men men. Nått iallafall.

skulle du kunna utveckla lösningen lite förstod inte så bra

1. Joina en server
2. medans game manager säger "joining server" ska man klicka Ctrl - alt -delt
3. Avsluta bf3.exe i taskmanagern
4. Joina servern igen
5. Spela

menar du så här?

Permalänk
Skrivet av Primary:

skulle du kunna utveckla lösningen lite förstod inte så bra

1. Joina en server
2. medans game manager säger "joining server" ska man klicka Ctrl - alt -delt
3. Avsluta bf3.exe i taskmanagern
4. Joina servern igen
5. Spela

menar du så här?

Han menar bf3.exe i processes antar jag

Om det är så han menar så behöver du inte starta bf3 igen innan du gör det för det kommer vara i taskmanagern ändå. Det som stör ut att du inte kan öppna en ny

Permalänk
Medlem

Öhm... bf3.exe aktiveras inte ens! när jag startat spelet medans aktivitetshanteraren är igång så syns inte bf3.exe, den syns inte heller om jag tar upp aktivitetshanteraren efter start av spelet. Jag har ställt in på att köra bf3.exe som administratör, origin startar spelet, origin rutan försvinner och sedan händer inget mer! vette fan vad felet är! grymt besviken på server/meny upp lägget på bf3! kan ju inte ens köra singleplayer! vill ha ett spel man ska kunna gå in på sedan ha menyerna där! (cod liknande)

Ingen som vet någon lösning?

Permalänk
Skrivet av Primary:

skulle du kunna utveckla lösningen lite förstod inte så bra

1. Joina en server
2. medans game manager säger "joining server" ska man klicka Ctrl - alt -delt
3. Avsluta bf3.exe i taskmanagern
4. Joina servern igen
5. Spela

menar du så här?

Precis så.

de händer lite då och då för mig men det där funkar alltid. Jag rör inget annat och sen direkt trycker jag på join server i browsern igen och denna gång kommer jag in då bf3 exe kommer upp som program i fältet nere vidd starmenyn etc.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Precis så.

de händer lite då och då för mig men det där funkar alltid. Jag rör inget annat och sen direkt trycker jag på join server i browsern igen och denna gång kommer jag in då bf3 exe kommer upp som program i fältet nere vidd starmenyn etc.

Hittar inte ens bf3.exe i processer i aktivitetshanteraren... ngt måste vara fel :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lergöken:

När du är inne i Task managern kollar du på Applications eller Processes? Det är på Processes du skall kolla!

Processes såklart kanske var lite otydlig

Permalänk
Skrivet av Primary:

Processes såklart kanske var lite otydlig

Såg vad du skrev efter jag svarat, därför jag tog bort.. Hmm du det låter skitmysko..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Har samma problem.

Lösningen är: Ctrl - alt - delt ----> avslutas bf3.exe , sen joina servern igen och då funkar det. Lite jobbigt dock om man måste stå i dubbla köer hela tiden men men. Nått iallafall.

överklockar du grafikkortet(msi afterburner)? När jag hade klockat mitt kort lite för hårt startade bf3, men rutan förblev genomskinlig. Sedan när man startar spelet igen har kortet klockat ner sig till stock och därmed kan spelet starta.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Skrivet av qhrizz:

överklockar du grafikkortet(msi afterburner)? När jag hade klockat mitt kort lite för hårt startade bf3, men rutan förblev genomskinlig. Sedan när man startar spelet igen har kortet klockat ner sig till stock och därmed kan spelet starta.

Japp mina båda 460 är smått överklockade. Dock inte så extremt men lite.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Japp mina båda 460 är smått överklockade. Dock inte så extremt men lite.

Prova dra ner dem till stockklock och se om problemet löser sig , alternativ öka spänningen några snäpp

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Pratade med EA live chat, han sa till mig att av installera spelet med hjälp utav revouninstaller och sedan köra det igen! ska testa det nu se om han talade sanning