Permalänk
Medlem

Loot i d3?

Hej!

Vi är 4 stycken som ska börja spela samtidigt och spela i grupp och så. Sitter och fantiserar lite om hur det kommer att fungera med loot? Blir det som i WOW med need/greed eller blir det som i diablo2, först till kvarn?

Någon som vet?

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem

alla får egen loot så nej detfungerar inte som i wow

Permalänk

Läste någonstans att man bara kan se loot som är specifik för din karaktär samt alla gems osv. Kan inte lova att det stämmer

Permalänk
Medlem

looten som du ser är din men du kan köra med trade om du hittar en stav men är en barbar och polarn din är wizard.
och looten är inte karaktär specifik.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Vad jag har hört så är det unika droppar för varje karaktär. Det vill säga unika i den mening att endast du kan se vad som droppas för dig (alla har "egna drops" som endast är synliga för spelaren i fråga), om du sedan skulle bestämma dig för att släppa ett föremål på marken efter att du haft det i din inventory så kan resten av spelarna se det. Det är iaf så jag har uppfattat systemet, kan ha ändrats sedan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av timL:

Vad jag har hört så är det unika droppar för varje karaktär. Det vill säga unika i den mening att endast du kan se vad som droppas för dig (alla har "egna drops" som endast är synliga för spelaren i fråga), om du sedan skulle bestämma dig för att släppa ett föremål på marken efter att du haft det i din inventory så kan resten av spelarna se det. Det är iaf så jag har uppfattat systemet, kan ha ändrats sedan dess.

stämmer bra det.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

jepp precis så är det

Permalänk
Medlem

Nice!! När vi spelade Diablo2 vart det alltid klickfest runt bossarna i samband med att de var på väg att dö

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem

Jepp det kommer man slippa nu. Väldigt skönt.

Permalänk
Medlem

Tråkigt, var klickfesten som nästan var det roligaste med bosskillsen Sedan så är det nya lootsystemet mer rättvist och bättre då man kommer slippa pick-it's

Permalänk

Dom pratar mycket om att vita items är helt värdelösa och det är ingen idé att plocka upp dom. Hur vet man att det är vita items man plockar upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Dom pratar mycket om att vita items är helt värdelösa och det är ingen idé att plocka upp dom. Hur vet man att det är vita items man plockar upp?

Kanske för att de har en vit text?

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Skrivet av FX9:

Kanske för att de har en vit text?

Hmm, har inte lirat betan så därför undrar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pojo:

Nice!! När vi spelade Diablo2 vart det alltid klickfest runt bossarna i samband med att de var på väg att dö

pickit eller va? hehe

nä jag måste säga att jag gillar ändringen dom gjort, så jäääävla irriterande att spamma för att få upp något när man dödar en boss för oftast var det en vit grej också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Hmm, har inte lirat betan så därför undrar jag.

Det har inte jag heller, men kollar man lite screenshots så ser man det rätt fort. Samt om man har erfarenhet av action RPG's så är det rätt uppenbart.

Men jag ber om ursäkt för att jag inte hade trevligare ton i mitt förra upplägg. Har du fler frågor så svarar jag gärna då jag följer alla nyheter om diablo 3 slaviskt

http://www.diablofans.com/

Där har du en jättebra sida att läsa på om spelet.

http://www.diablowiki.net/Main_Page

Och ännu mera där.

Skrivet av Saven:

pickit eller va? hehe

nä jag måste säga att jag gillar ändringen dom gjort, så jäääävla irriterande att spamma för att få upp något när man dödar en boss för oftast var det en vit grej också

Mmmm, även om jag aldrig spelade multiplayer i D2 så kanske jag kommer göra det i D3 nu när man slipper det där lottodragandet om man får ett bra item eller inte efter en boss dör.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Skrivet av FX9:

Det har inte jag heller, men kollar man lite screenshots så ser man det rätt fort. Samt om man har erfarenhet av action RPG's så är det rätt uppenbart.

Men jag ber om ursäkt för att jag inte hade trevligare ton i mitt förra upplägg. Har du fler frågor så svarar jag gärna då jag följer alla nyheter om diablo 3 slaviskt

http://www.diablofans.com/

Där har du en jättebra sida att läsa på om spelet.

http://www.diablowiki.net/Main_Page

Och ännu mera där.

Mmmm, även om jag aldrig spelade multiplayer i D2 så kanske jag kommer göra det i D3 nu när man slipper det där lottodragandet om man får ett bra item eller inte efter en boss dör.

Ska tittas på. Har aldrig lirat något av Diablo spelen men detta verkar sjukt roligt. Man kan ju inte direkt ge sig in i diskussioner när det handlar om skillnader osv mellan spelen så det blir ju mest frågor om det nya spelet. Så hos dom mest inbitna fansen är det nog en hel del som slår sig i pannan när en fråga kommer upp från en novis.

Jag har själv sökt mycket om Diablo 3 och har fått svar om det mesta men ingen har tagit upp om hur man ser om det ett "white Item".

Men nu vet jag, tack.